Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
repelsteel

Re: Veranderingen Kink

Bericht door repelsteel »

Zenz schreef: 15 mar 2024 15:22 De clausule was: Tussen 07.00 uur en 19.00 uur dient het programma voor 95% uit muziek te bestaan, waarvan ten hoogste 7,5% in een van de gangbare hitlijsten voor popmuziek staat of heeft gestaan. Daarnaast dient tenminste 50% van de gedraaide muziekproducties niet langer dan één jaar geleden uitgebracht te zijn en wordt er geen (moderne) klassieke- of jazzmuziek uitgezonden.

Daarmee zou Kink alleen tussen 19 en 7 uur nog het huidige format kunnen draaien ;-)

Dat kavel was weliswaar oorspronkelijk 'made for Kink' bij de veiling van 2003, toen Kink uiteindelijk niet mee bood. Maar ondertussen is Kink veranderd. En: de minimumprijs voor dat kavel bij de veiling in 2023 was in november '22 vastgesteld op € 4.782.000,-
Hoi Zenz, dank voor deze zinnige bijdrages, ik ben het helemaal met je eens. Behalve dan dat Kink nu de winnaar is, ze lijken dat zelf helemaal niet te vinden. Natuurlijk moet je als organisatie altijd je recht halen, dat kan niemand ze kwalijk nemen. Maar ze pakken het niet handig aan door alles "alleen" te willen doen. Als de hele radiowereld vraagtekens zet bij de NMO-meting, trek dan samen op en pak het aan. Maar door het weer alleen te doen, komt het op mij over als imago en publiciteit en niet als doeltreffend te werk gaan.

Enfin, mijn punt is duidelijk. :smile:
repelsteel

Odeon schreef: 15 mar 2024 15:06 Maar wat had KINK te verliezen? Ze hadden geen FM frequentie.
Deze begrijp ik helemaal, maar ik denk dat Kink wel veel geld verloren is door deze juridsche procedures en nu maken ze de komende 12 jaar helemaal geen kans meer op een landelijke FM, die zijn nu vergeven. Dus ze hadden wel wat te verliezen, maar ik geef eerlijk toe dat dat beiden aannames zijn van mij. Ik kan niet in hun portemonnee kijken.
radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar »

Ik ben een beetje laat in de discussie, maar het valt mij op dat heel veel mensen nu telkens alleen KINK de schuld geven van de veiling van 2023. KINK is natuurlijk de partij die de zaak heeft aangespannen, maar DPG was uiteindelijk ook tegen de verlenging toen ze bedachten dat ze bij een nieuwe veiling met Joe konden starten. Zie https://www.ad.nl/show/qmusic-steunt-ki ... gle.com%2F.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Zenz schreef: 15 mar 2024 14:33 In zekere zin is Kink wellicht nu al de winnaar: door hun acties hebben ze hun concurrenten gedwongen enorme bedragen te investeren in stervende technologie, geld dat ze nu niet meer kunnen besteden aan het verbeteren van het product. Alleen jammer dat de motivatie rancune was (..)
Een beetje flauw frame dit. KINK wilde een FM-frequentie bemachtigen om hun luistercijfers op te krikken, en zodoende financieel gezond te kunnen opereren. De motivatie is dus niet "rancune" maar "voortbestaan".
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Kar

Bericht door Kar »

radio luisteraar schreef: 17 mar 2024 15:42 Ik ben een beetje laat in de discussie, maar het valt mij op dat heel veel mensen nu telkens alleen KINK de schuld geven van de veiling van 2023. KINK is natuurlijk de partij die de zaak heeft aangespannen, maar DPG was uiteindelijk ook tegen de verlenging toen ze bedachten dat ze bij een nieuwe veiling met Joe konden starten. Zie https://www.ad.nl/show/qmusic-steunt-ki ... gle.com%2F.
Dit klopt helemaal toch is het kink die Veronica een oor aan naait door de spreektijd overschrijding aan te geven bij het CVM, verder is het natuurlijk lachwekkend dat je als niche zender een veiling afdwingt en er dan achter komt, dat je helemaal geen frequentie kan betalen.
Ze hebben ook nog gepoogd een rechtszaak aan te spannen tegen Talpa ivm advertentie verkoop voor andere zenders…
Nu zitten ze dan in de Randstad op fm en halen ze amper 200K luisteraars..
Microstar

Bericht door Microstar »

Kar schreef: 18 mar 2024 13:09
radio luisteraar schreef: 17 mar 2024 15:42 Ik ben een beetje laat in de discussie, maar het valt mij op dat heel veel mensen nu telkens alleen KINK de schuld geven van de veiling van 2023. KINK is natuurlijk de partij die de zaak heeft aangespannen, maar DPG was uiteindelijk ook tegen de verlenging toen ze bedachten dat ze bij een nieuwe veiling met Joe konden starten. Zie https://www.ad.nl/show/qmusic-steunt-ki ... gle.com%2F.
Dit klopt helemaal toch is het kink die Veronica een oor aan naait door de spreektijd overschrijding aan te geven bij het CVM, verder is het natuurlijk lachwekkend dat je als niche zender een veiling afdwingt en er dan achter komt, dat je helemaal geen frequentie kan betalen.
Ze hebben ook nog gepoogd een rechtszaak aan te spannen tegen Talpa ivm advertentie verkoop voor andere zenders…
Nu zitten ze dan in de Randstad op fm en halen ze amper 200K luisteraars..
Inderdaad allemaal rancune van Kink, zoals ik al eerder gezegd heb doe gewoon waar je goed in bent wan weten de luisteraars je ook zonder FM wel te vinden.
waterveenmos

Microstar schreef: 18 mar 2024 13:45 Inderdaad allemaal rancune van Kink, zoals ik al eerder gezegd heb doe gewoon waar je goed in bent wan weten de luisteraars je ook zonder FM wel te vinden.
Oké, welke commerciële zender die volledig van DAB+ en internet afhankelijk is én veel gepresenteerde programma's heeft maakt momenteel winst?
Feivel

Bericht door Feivel »

waterveenmos schreef: 18 mar 2024 13:59
Microstar schreef: 18 mar 2024 13:45 Inderdaad allemaal rancune van Kink, zoals ik al eerder gezegd heb doe gewoon waar je goed in bent wan weten de luisteraars je ook zonder FM wel te vinden.
Oké, welke commerciële zender die volledig van DAB+ en internet afhankelijk is én veel gepresenteerde programma's heeft maakt momenteel winst?
Voor zover ik weet, in elk geval GLXY en Tomorrowland Radio. Mogelijk Hot Dance Radio ook.
waterveenmos

Feivel schreef: 18 mar 2024 15:05
waterveenmos schreef: 18 mar 2024 13:59
Voor zover ik weet, in elk geval GLXY en Tomorrowland Radio. Mogelijk Hot Dance Radio ook.
Tomorrowland heeft een heel groot winstgevend festival erachter staan, GLXY heeft weinig programmering en Hot Dance is regionaal.
Molis

Bericht door Molis »

Ik vind jullie wel erg kort door de bocht allemaal.

Er is altijd sprake geweest van een veiling in 2023. Dit was bij alle zenders bekend. Het zijn de andere zenders (Talpa voornamelijk) die dit probeerden uit te stellen met een slechte smoes en zo nieuwe zenders uberhaubt geen kans te geven om in de Ether te komen. KINK heeft dit succesvol aangevochten met de hoop kans te kunnen maken op een frequentie.

Tijd heeft uitgewezen dat het budget (helaas) te laag was.

Alle nieuwe regels (niet meer dan 3 kavels, clausering eraf), zijn niet aan KINK toe te schrijven.
repelsteel

Molis schreef: 18 mar 2024 15:55 Ik vind jullie wel erg kort door de bocht allemaal.

Er is altijd sprake geweest van een veiling in 2023. Dit was bij alle zenders bekend. Het zijn de andere zenders (Talpa voornamelijk) die dit probeerden uit te stellen met een slechte smoes en zo nieuwe zenders uberhaubt geen kans te geven om in de Ether te komen. KINK heeft dit succesvol aangevochten met de hoop kans te kunnen maken op een frequentie.

Tijd heeft uitgewezen dat het budget (helaas) te laag was.

Alle nieuwe regels (niet meer dan 3 kavels, clausering eraf), zijn niet aan KINK toe te schrijven.
In alle eerlijkheid vind ik deze reactie korter door de bocht dan de mijne. Maar goed, nogmaals:
- Kink heeft een rechtszaak aangespannen om de veiling toch zo spoedig mogelijk door te laten gaan.
- Terwijl ze zelf een magere 3 miljoen op zak hadden voor een kavel.
- In een tijd waarin het goedkoopste kavel al geschat werd op 2.5 miljoen.
- Ze stappen daarmee een veiling in, wetende dat in veilingen bedragen meestal oplopen.
- Zonder de zekerheid te hebben dat de beperkingen (die de kosten lager hadden kunnen houden) zouden blijven bestaan.
- Toen die beperkingen opgeheven werden, besloten ze alsnog mee te doen met slechts 3 miljoen.

Dus erg slim is het allemaal niet geweest.
Molis

Bericht door Molis »

Volgens mij waren dit voor KINK, om uberhaubt een kans te hebben, de slimste stappen.

Alleen niet meedoen, of de verlenging door laten gaan waren dommer..
repelsteel

Als je het als Kink serieus aan had willen pakken, had je een paar grote investeerders gezocht en serieus meegedaan in deze miljoenen-industrie. En niet als te kleine speler in zo’n veiling gaan zitten en achteraf klagen dat het allemaal niet gelukt is.
Om vervolgens weer cowboy-acties uit te halen met nieuwe rechtszaken in je eentje.

Nu hebben ze geld betaald voor allerlei zaken die (vooralsnog) niets hebben uitgehaald. Volgens mij is het hele Kink-verhaal sowieso gedoemd te mislukken. Ze hadden er in 2012 natuurlijk niet voor niets de stekker uit getrokken.
radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar »

Ik denk persoonlijk dat KINK volledig gelijk had om een veiling af te dwingen, ookal hebben ze er zelf uiteindelijk niets aangehad. Alle rechtzaken die ze verder hebben aangespannen ben ik minder fan van.
Microstar

Bericht door Microstar »

repelsteel schreef: 18 mar 2024 18:02 Als je het als Kink serieus aan had willen pakken, had je een paar grote investeerders gezocht en serieus meegedaan in deze miljoenen-industrie. En niet als te kleine speler in zo’n veiling gaan zitten en achteraf klagen dat het allemaal niet gelukt is.
Om vervolgens weer cowboy-acties uit te halen met nieuwe rechtszaken in je eentje.

Nu hebben ze geld betaald voor allerlei zaken die (vooralsnog) niets hebben uitgehaald. Volgens mij is het hele Kink-verhaal sowieso gedoemd te mislukken. Ze hadden er in 2012 natuurlijk niet voor niets de stekker uit getrokken.
Ik denk dat veel investeerders niet hun geld zullen inzetten op een Nice zender als Kink. ze willen er na enige tijd toch rendement uit kunnen halen en dat is een moeilijk verhaal.
Plaats reactie