Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
marbles

Re: KinkFM terug

Bericht door marbles »

castmember schreef:
01 feb 2020 18:17
Denk ook dat dat is wat KINK wil bewijzen met die luistercijfers. Niet dat ze meedoen voor de top 3 maar inzicht in welke groep er luistert en wat de gemiddelde luisterduur is van die luisteraars.

Even goed ben ik wel benieuwd hoe KINK het doet!
inzicht in luistercijfers is nu eenmaal noodzakelijk richting adverteerders. Hoeveel luisteraars, wat is het profiel, etc. Want het is natuurlijk wel een commerciele zender, onder aan de streep moet toch tenminste break even gedraaid worden.
Minder eenheidsworst op de radio please

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

marbles schreef:
11 feb 2020 14:27
Herman ven Schippers schreef:
30 jan 2020 10:29
Zullen we een kleine voorspelling doen? Ik verwacht dat KinK nog onder 3FM zit qua luistercijfers.

Later toegevoegd; tellen ze KINKDNA ook mee? Want dan ben ik zelf ook relevant voor het onderzoek. Of pakken ze alleen de mainstream?
zou ook wel heel bijzonder zijn als ze met alleen DAB en online boven 3FM met hun mega FM frequentie zouden zitten. EN nee, thema kanalen tellen niet mee bij de hoofdzender, Sky Christmas station telt ook niet mee bij Sky.
Ook wel logisch, dank!

gerard909

Bericht door gerard909 »

marbles schreef:
Zullen we een kleine voorspelling doen? Ik verwacht dat KinK nog onder 3FM zit qua luistercijfers.

Later toegevoegd; tellen ze KINKDNA ook mee? Want dan ben ik zelf ook relevant voor het onderzoek. Of pakken ze alleen de mainstream?
zou ook wel heel bijzonder zijn als ze met alleen DAB en online boven 3FM met hun mega FM frequentie zouden zitten. EN nee, thema kanalen tellen niet mee bij de hoofdzender, Sky Christmas station telt ook niet mee bij Sky.
Tuurlijk telt dat wel mee. Niet doorvertellen hoor, maar stiekem is dat het bestaansrecht van al die themakanalen van radiozenders.

Zolang het maar meegaat in de boekjes en luisteraars even vergeten hadden dat ze luisteren naar Kink {whatever thema kanaal} of SKY Radio [bla bla bla].
Radio, maar met je maten.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

marbles schreef:

Hoezo bijzonder? Radio 5 trekt met internet en DAB+ meer luisteraars dan 7 radiostations (waaronder 3FM) met landelijke FM dekking.

marbles

Bericht door marbles »

LokaleSter schreef:
11 feb 2020 17:56
marbles schreef:

Hoezo bijzonder? Radio 5 trekt met internet en DAB+ meer luisteraars dan 7 radiostations (waaronder 3FM) met landelijke FM dekking.
Dat is een oude doelgroep die ook veel thuis radio luistert via bijv. de kabel en daar zit bij bijv. bij Ziggo wel Radio5 op en niet Kink
Minder eenheidsworst op de radio please

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

marbles schreef:
11 feb 2020 21:05
LokaleSter schreef:
11 feb 2020 17:56
marbles schreef:

Dat is een oude doelgroep die ook veel thuis radio luistert via bijv. de kabel en daar zit bij bijv. bij Ziggo wel Radio5 op en niet Kink
Dat kan zijn, maar daarom is het niet onmogelijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

marbles schreef:
zou ook wel heel bijzonder zijn als ze met alleen DAB en online boven 3FM met hun mega FM frequentie zouden zitten.
Ja, dat zou bijzonder zijn gezien het enorme verschil in budget en bereik. Nee, het marktaandeel van 3FM is zo laag dat dit echt wel te overtreffen is met het bereik van Kink.
Rock 'n roll is better than music!

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Ben tot nu toe Kink aan het luisteren, wat een verademing in het bestaande radiobestel. Nog minstens één zender die echte muziek durft te draaien. Maar das een kwestie van smaak hè. Voordat sommigen me weer aanvallen.

Denniss

Bericht door Denniss »

Zomaar even wat speculeren...
KINK op de FM frequenties waar Slam! nu op uitzendt? Het kavel is tenslotte nog altijd bedoeld voor alternatieve muziek, kink zou daar zo in glijden.

Zijn er eigenlijk cijfers bekend over hoeveel er nog naar slam via de FM geluisterd wordt?

Dennis

density1

Bericht door density1 »

Kink op het kavel van Slam? Liever vandaag dan morgen. Bakken er niets van, al jaren niet.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
14 feb 2020 14:48
Kink op het kavel van Slam? Liever vandaag dan morgen. Bakken er niets van, al jaren niet.
En je denkt dat Kink het beter gaat doen?
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Dat denk ik wel ja, zal een lange adem nodig zijn maar op den duur zal het misschien wel hoger scoren dan Slam.

Firealboy

Bericht door Firealboy »

Ik vond toevallig een mooie podcast over het afgelopen jaar van Kink, besproken door de werknemers. Ik weet niet of dit vermeld is hier, maar wellicht interessant voor de liefhebber.

https://anchor.fm/alle-tijd
of
https://open.spotify.com/episode/7Gkyck ... _P6PHJEVeg

density1

Bericht door density1 »

Nog niet niet gehoord. Dank!

Denniss

Bericht door Denniss »

Wat ik mij herinner destijds bij de zerobase veiling dat men bij de verkaveling gekeken heeft naar de stations die er op dat moment waren, en daarop de kavel eisen bedacht.
Het kavel dat "bedoeld" was voor KinkFM ging naar ID&T omdat KinkFM de financiën niet rond kreeg, ze hadden zich meen ik teruggetrokken van de veiling.
Dus éigenlijk ís dat kavel voor Kink.

Misschien moeten ze eens met Herbert Visser om de tafel gaan zitten (Slam valt toch meen ik nog onder RadioCorp.?)
Als Slam niet veel verliest en Kink wel veel luisteraars wint zou daar toch een mogelijkheid in moeten zitten lijkt me

Plaats reactie