KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
BobPatience

Re: KinkFM terug

Bericht door BobPatience » 15 aug 2019 13:08

Odeon schreef:
15 aug 2019 09:59
En, @BobPatience, ik ben al 12 jaar niet meer actief, maar van liedjes zoals die van The Interrupters begint het bij mij wel te kriebelen, dit is wat je wilt draaien.
Ik bedoelde met The Interrupters vooral dat dat nummer het op twee na langst (en voor een lange tijd zelfs het langst) in de outlaw41 gestaan heeft, maar daarbij nooit een positie hoger dan 30 heeft behaald. Dat is best wel opvallend, gezien de 'normale' beweging van stijgen en dalen.
Festina lente

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 aug 2019 13:55

Odeon schreef:
15 aug 2019 09:59
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de 3-uur durende programma's buiten drive-time om (DNA en Workflow), al vind ik alleen DNA momenteel echt storend. Ook nieuwe muziek in het programma, maar niet op het themakanaal, terwijl het wel dezelfde naam draagt.
Waar kan je precies niet aan wennen bij Workflow? Is dat de muziekkeuze of de presentatie?
Die nieuwe nummers wel in het programma DNA maar niet op het themakanaal, daar kan ik nog wel mee leven. Het programma is een beetje een alternatieve vorm van "arbeidsvitaminen" zoals dat op 3FM was, en daar was ook een mix te vinden van oud en nieuw, met de nadruk op oud. De themazender is écht een "classics"-zender, met dus geen recurrents en "hits".
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Odeon

Bericht door Odeon » 15 aug 2019 17:03

BobPatience schreef:
15 aug 2019 13:08
Ik bedoelde met The Interrupters vooral dat dat nummer het op twee na langst (en voor een lange tijd zelfs het langst) in de outlaw41 gestaan heeft, maar daarbij nooit een positie hoger dan 30 heeft behaald. Dat is best wel opvallend, gezien de 'normale' beweging van stijgen en dalen.
My bad, ik dacht te lezen dat het nummer één van jouw persoonlijke favorieten was. Koffiedrinken en lezen gaat dus niet altijd goed samen. :wink: Het is in ieder geval wel één van mijn favorieten, liedjes die je wilt ontdekken, tenminste zo heb ik dat altijd ervaren uit de tijd dat ik actief was als presentator/DJ.
En inderdaad, het heeft nooit hoog gestaan in de Outlaw 41, maar dit maakt de Outlaw 41 voor mij wel interessant. Het wordt erg voorspelbaar als hoge nieuwe binnenkomers 'de hits' worden en nieuwe binnenkomers onderin de lijst na een paar weken kwakkelen verdwenen zijn.
waterveenmos schreef:
15 aug 2019 13:55
Waar kan je precies niet aan wennen bij Workflow? Is dat de muziekkeuze of de presentatie?
Die nieuwe nummers wel in het programma DNA maar niet op het themakanaal, daar kan ik nog wel mee leven. Het programma is een beetje een alternatieve vorm van "arbeidsvitaminen" zoals dat op 3FM was, en daar was ook een mix te vinden van oud en nieuw, met de nadruk op oud. De themazender is écht een "classics"-zender, met dus geen recurrents en "hits".
Ik word ouder, ik ken de Arbeidsvitaminen van Radio3 *kuch* nog uit de tijd van Hans Schiffers, toen de playlist een week voor de uitzending in de TV-gids stond :))
Tussen 12 en 14 uur heb ik, in tegenstelling tot de 2 uren ervoor én erna, veel luisterminuten, maar gevoelsmatig krijg ik van beide programma's amper de helft mee, omdat de ene van 10 tot 13 is en de ander van 13 tot 16 uur. Puur een gevoelskwestie dat ik er niet aan kan wennen. Of wil wennen, want ook ik ben een gewoontedier.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 16 aug 2019 10:17

Odeon schreef:
15 aug 2019 17:03
Tussen 12 en 14 uur heb ik, in tegenstelling tot de 2 uren ervoor én erna, veel luisterminuten, maar gevoelsmatig krijg ik van beide programma's amper de helft mee, omdat de ene van 10 tot 13 is en de ander van 13 tot 16 uur. Puur een gevoelskwestie dat ik er niet aan kan wennen. Of wil wennen, want ook ik ben een gewoontedier.
Ha zo, ik snap het. Nou, als je echt een volledig programma van 12-14u wil moet je afstemmen op Kink DNA, daar zit dan precies de Grunge Lunch met Tim op het Broek. Klinkt niet verkeerd hoor.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 16 aug 2019 10:44

Is er al meer bekend over luisteraantallen? Zie steeds minder van kink en muziekvriendjes van mij zijn weer terug naar 2 of 3fm. Ben benieuwd of het om honderden of duizenden mensen gaat die luisteren.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 aug 2019 11:09

Ron van Beuningen schreef:
16 aug 2019 10:44
Is er al meer bekend over luisteraantallen? Zie steeds minder van kink en muziekvriendjes van mij zijn weer terug naar 2 of 3fm. Ben benieuwd of het om honderden of duizenden mensen gaat die luisteren.
Geen idee, zelf luister ik nauwelijks nog naar het gewone KinK, alleen nog naar KinKDNA. Op het gezamelijke kantoor is het Radio2 of Veronica-nonstop.

Éiredruantia1987

Bericht door Éiredruantia1987 » 18 aug 2019 00:26

Ik ben ook wel benieuwd naar de luistercijfers van KINK. Ik luister zelf, ook gedurende de zomervakantie, behoorlijk veel naar KINK, hoewel ik af en toe een uitstapje maak naar Radio 2 (Stenders) en op 3FM vond ik het vakantieteam ook niet verkeerd om naar te luisteren.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 18 aug 2019 15:48

Herman ven Schippers schreef:
16 aug 2019 11:09
Ron van Beuningen schreef:
16 aug 2019 10:44
Geen idee, zelf luister ik nauwelijks nog naar het gewone KinK, alleen nog naar KinKDNA. Op het gezamelijke kantoor is het Radio2 of Veronica-nonstop.
Ze zullen ook geen uitspraken doen over het aantal luisteraars toch? Misschien in een interview een keer om een soort beeld te krijgen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar » 18 aug 2019 23:06

Is Met het Oor op Morgen nu meer dan een uur te vroeg uitgezonden?

rodie

Bericht door rodie » 19 aug 2019 05:13

radio luisteraar schreef:
18 aug 2019 23:06
Is Met het Oor op Morgen nu meer dan een uur te vroeg uitgezonden?
Geen idee, blijkbaar heb je zitten luisteren.
Misschien iets verkeerds gegaan in de automatisering :-)

radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar » 19 aug 2019 07:25

Ik heb alleen het einde gehoord. Ik ging om 22:30luisteren en toen was er een interview vanaf lowlands. Rond 22:45 werd er gezegt dat het 00:00 was en begon Darkroom.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 19 aug 2019 08:42

Dat verklaart wellicht ook waarom de website voor 23:00-00:00 geen playlist weergeeft
Festina lente

density1

Bericht door density1 » 22 aug 2019 22:35

Zoals al eerder gemeld; de eigenaar van Q Music in Vlaanderen is ook bezig met een antwoord op het steeds breder wordende StuBru: In het najaar start daar Willy: https://mediamagazine.nl/eigenaar-qmusi ... der-willy/
Heel benieuwd hoe dat format gaat zijn ten opzichten van Kink. Ik denk zelfs dat Willy misschien wel wat eclectischer zal worden minder open deuren alternative wat ik toch ook vaak hoor op Kink.

Pot

Bericht door Pot » 22 aug 2019 23:14

density1 schreef:
22 aug 2019 22:35
Zoals al eerder gemeld; de eigenaar van Q Music in Vlaanderen is ook bezig met een antwoord op het steeds breder wordende StuBru: In het najaar start daar Willy: https://mediamagazine.nl/eigenaar-qmusi ... der-willy/
Heel benieuwd hoe dat format gaat zijn ten opzichten van Kink. Ik denk zelfs dat Willy misschien wel wat eclectischer zal worden minder open deuren alternative wat ik toch ook vaak hoor op Kink.
Opzich te begrijpen.
StuBru is 0.5% gestegen in de laatste periode. Dus het slaat toch wel aan (voorlopig dan). Verder zal het niet veel bijzonders zijn, denk ik zo. Het Vlaamse Kink.
Ik vind Willy i.i.g. een naam van niets...
Oortjes open!

density1

Bericht door density1 » 22 aug 2019 23:46

Dat weet je niet. Het zend immers nog niet uit. Weet ook niet waarom gekozen is voor deze naam en wat het idee erachter zit. Misschien omdat ze ook een Joe hebben?

Plaats reactie