Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
hanilascoltatore

Re: Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Bericht door hanilascoltatore » 13 aug 2018 16:51

https://mediamagazine.nl/taakstraf-van- ... l-radionl/

Ben geen radionl fan maar bovenaangeduidt artikel gelezen hebbende vraag ik me toch af of die rechter die 40 uur taakstraf geeft voor diefstal van een bedrijfsmiddel en dan ook nog concludeert dat RadioNL geen recht heeft op schadevergoeding op het moment van de uitspraak niet apezat was. Help je kan een deel van je clientèle niet bereiken en dan heb je geen recht op schadevergoeding? Het is te zot voor woorden.

Voor wat betreft de zaak tussen 100 % NL en radionl geldt naar mijn mening voor beiden: Wie kaatst moet de bal verwachten. Heb in dat opzicht met allebei geen medelijden.
Laat Ons Luisteren!

fmonline

Bericht door fmonline » 14 aug 2018 08:14

Heb nog eens gekeken en beluisterd op beide sites. Moet wel zeggen dat 100P.nl professioneler uitziet en volwassener klinkt dan tegenover radionl.
100p.nl is zoveel rustiger betreft de site als radionl.fm dat ik liever naar 100p zou gaan.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 24 aug 2018 21:50

En deze RadioNL soap krijgt weer een vervolg:

http://radio.nl/816746/radio-continu-st ... ia-96-0-fm

Radio Continu staakt per 1 september haar uitzendingen via de frequentie 96.0 FM vanuit Stadskanaal. Reden hiervoor is het hoge percentage regiogerichtheid waaraan het station moet voldoen op deze FM-frequentie in combinatie met een opgelegde sanctie door AT.

Heel bijzonder hoe die Silvius te werk gaat. Volgens mij is daar een heel mooi Nederlands woord voor...

DX'r

Bericht door DX'r » 24 aug 2018 22:50

rvbracht schreef:
24 aug 2018 21:50
En deze RadioNL soap krijgt weer een vervolg:
http://radio.nl/816746/radio-continu-st ... ia-96-0-fm
Radio Continu staakt per 1 september haar uitzendingen via de frequentie 96.0 FM vanuit Stadskanaal. Reden hiervoor is het hoge percentage regiogerichtheid waaraan het station moet voldoen op deze FM-frequentie in combinatie met een opgelegde sanctie door AT.

Heel bijzonder hoe die Silvius te werk gaat. Volgens mij is daar een heel mooi Nederlands woord voor...
Ik zie de link niet helemaal. Continu heeft toch zelf gekozen om dit kavel met bijbehorende regio eisen van Simone FM over te nemen. Iedere simpele ziel weet dat die regio eis onhaalbaar is -zzz
Laatst gewijzigd door DX'r op 25 aug 2018 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 24 aug 2018 23:10

Dat heeft niets met de regio te maken. Het is simpelweg onmogelijk om aan 68% regiogerichtheid te voldoen.

Die 10% is in de basis een mooi percentage, dat dwingt regionale radiostations tot een kleine, regionale knipoog, maar meer ook niet. Jammer is alleen dat het AT een regionaal radiostation in een lokale dwangbuis probeert te duwen, waardoor ook die 10% alsnog lastig te behalen is.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

EtherScout

Bericht door EtherScout » 26 aug 2018 16:48

1) Om te beginnen heeft RadioNL destijds het veilingspelletje op een smerige manier gespeeld. Binnen de regels, maar smerig: Radio Continu had geen schijn van kans om het kavel in de eigen achtertuin te bemachtigen.
2) Toen RadioNL de twee minikavels in Groningen niet meer nodig had, heeft ze ze weggegeven aan Radio Simone. Radio Simone nam hiermee het onmogelijke regiobod van RadioNL over.
3) Toen Radio Simone in Stadskanaal een gapfiller van hun grote kavel kreeg, gaf ze de 96,0 weg aan Radio Continu. Hiermee nam Continu het onmogelijke regiobod, dat oorspronkelijk door RadioNL gedaan was, over van Radio Simone.
4) RadioNL wordt aangeklaagd door diverse stations en wordt eindelijk aangepakt wegens het niet aan de regels houden. Het station levert diverse kleine B-kavels met 64% in.
5) Radio Continu en waarschijnlijk ook Radio Simone, ondergaan nu hetzelfde lot, nu dan aangeklaagd door RadioNL. Voor Radio Continu is het extra zuur omdat zij nu de zender bij de eigen studio kwijt zijn.

Mijn mening:
- RadioNL is smerig bezig. Zij maakt misbruik van regels en mogelijkheden en zit zo nette concurrenten op een onacceptabele manier in de weg. Aanpakken die pestkop(pen); weg met die productieovereenkomsten! Ga regioradio maken op de eigen kavels!
- Ik begrijp de reactie van Radio Continu, maar zij wisten dat dit eraan zat te komen. Het was voor RadioNL een schot voor open doel. Zodra de nieuw te veilen kavels standaard naar 10% gingen, hadden zij de 96.0 meteen in moeten leveren om het vervolgens via een wel eerlijke veiling terug te winnen. Nu kan dat alsnog, maar zij hadden die 10% al lang kunnen hebben.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 26 aug 2018 17:36

Als Radio Continu de zender in de eigen achtertuin kwijt is dan vrees ik dat ze hetzelfde lot ondergaan als o.a. HotRadio en Keizerstad FM. Dat zou toch jammer wezen.

Maar het geeft ook aan dat regionale kavels op maat gemaakt moeten worden voor regionale omroepen. Geef regionale omroepen een lijst met beschikbare frequenties met een voorkeursrecht voor hun eigen achtertuin. Gebruik mediation als het nodig is en ga veilen als het niet anders kan.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Plaats reactie