Veranderingen Slam!

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Slam!

Bericht door Pot »

Hoort-u-mij schreef:
03 jul 2020 22:37
Pot schreef:
03 jul 2020 22:33
Ik vind dat Slam (op de mixmarathon na) ook niet echt een toegevoegde waarde heeft. Muziek hoor je veelal ook op 538 en Qmusic, daarnaast heeft het ook niet echt jocks waarvoor je luistert, tenminste ik niet. Bram Krikke voor een aantal jongeren en Joost Burger vind ik zelf dan nog prima.
Dan kunnen ze zich (hopelijk) muzikaal meer onderscheiden, maar ik heb geen idee welke richting ze dan op willen.
Kink FM van maken
Maar hoezo Kink?
Slam bezit nu nog deze kavel, daar gaan ze tot 2022 waarschijnlijk niet van af (als het niet langer zal gaan duren). Tot die tijd zal Kink er niet opkomen.
En waarom zouden ze het hele stationsformat omgooien? Lijkt me gek om je huidige luisteraars, die niet geïnterreseerd zijn in alternatieve muziek, kwijt te raken.
Oren open!

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Pot schreef:
03 jul 2020 22:42
Hoort-u-mij schreef:
03 jul 2020 22:37
Pot schreef:
03 jul 2020 22:33
Ik vind dat Slam (op de mixmarathon na) ook niet echt een toegevoegde waarde heeft. Muziek hoor je veelal ook op 538 en Qmusic, daarnaast heeft het ook niet echt jocks waarvoor je luistert, tenminste ik niet. Bram Krikke voor een aantal jongeren en Joost Burger vind ik zelf dan nog prima.
Dan kunnen ze zich (hopelijk) muzikaal meer onderscheiden, maar ik heb geen idee welke richting ze dan op willen.
Kink FM van maken
Maar hoezo Kink?
Slam bezit nu nog deze kavel, daar gaan ze tot 2022 waarschijnlijk niet van af (als het niet langer zal gaan duren). Tot die tijd zal Kink er niet opkomen.
En waarom zouden ze het hele stationsformat omgooien? Lijkt me gek om je huidige luisteraars, die niet geïnterreseerd zijn in alternatieve muziek, kwijt te raken.
Er zijn al gesprekken tussen de twee partijen

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Op welke manier en vooral voor wie, zou dat lucratief(er) zijn vraag ik mij dan af?

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Geef het de tijd en wacht af... Zie wat er gaat gebeuren

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Slam! krijgt een nieuwe ochtendshow met Martijn La Grouw (ben benieuwd of 100% NL dan weer volledig Nonstop gaat in het weekend). Volgens mij werden de Early Birds nooit echt lekker beluisterd.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

http://radio.nl/821434/martijn-la-grouw ... p-bij-slam

Ik vraag me inderdaad af hoe goed die ochtendshow werdt beluisterd. Jammer vind Joey een goede dj! Kom maar terug op Q!

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Vond dat Joey juist goeie ochtend show neerzetten jammer hoor

boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef:
30 jul 2020 10:09
Slam! krijgt een nieuwe ochtendshow met Martijn La Grouw (ben benieuwd of 100% NL dan weer volledig Nonstop gaat in het weekend). Volgens mij werden de Early Birds nooit echt lekker beluisterd.
Joey van der Velden blijft invaller bij de zender. Ik gok dat het zijn eigen keuze is geweest om te stoppen met de ochtendshow? Vind het persoonlijk wel jammer, Joey maakte altijd wel een prettige ochtendshow.
Bram Krikke en Tom van der Weerd verlaten Slam en gaan aan de slag bij Qmusic. Dit melden bronnen aan Radio.NL. Het duo zou daar vanaf komend najaar een programma in het weekend krijgen.

‘Bram Krikke en Tom van der Weerd van Slam naar Qmusic’De geruchten over de overstap gaan al enkele weken, maar worden steeds sterker. Qmusic wil het nieuws bevestigen noch ontkennen.
Meer: http://radio.nl/821442/bram-krikke-en-t ... aar-qmusic
Als het waar is, dan doet Dave bij Q het trucje dat hij bij 538 ook gebruikte. Het weghalen van een succesvolle avondshow bij SLAM!, om de eigen programmering te versterken.

Ik zie het wel als een kans voor SLAM!, als de avondshow wegvalt. Nu vind ik SLAM! een versnipperde zender. Overdag dance&hits en op vrijdag (nu tijdelijk ook zaterdag) allemaal mixen. Die mixen scoren erg goed schijnt, maar waarom dan niet dit meer doortrekken naar andere dagen? Zo zorg je er ook voor dat de zender meer een eenheid wordt.

Zet bijvoorbeeld een sterke middagshow neer tussen 16-20 uur. Vind Michiel Jurrjens een goede jock, voor een music driven middagshow. Maar voor een sterke middagshow (van 4 uur) heb je meer nodig. Zet daar een duo of trio neer, trek de middagshow een uurtje door in de avond en breng na 20.00 uur mixprogramma's op de zender. Je kan SLAM! dan nog beter als dancezender profileren, zonder dat je overdag de boel overhoop gooit.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Die mixen op SLAM!, echt zwaar kl*te. Van mij mogen die er direct afgegooid worden.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Slam! heeft in het algemeen haar beste tijd wel gehad.
Die MixMarathon is straks nog hun enige drijfveer.

boxfm

Bericht door boxfm »

WinnaarRadioring2023 schreef:
02 aug 2020 15:10
Die mixen op SLAM!, echt zwaar kl*te. Van mij mogen die er direct afgegooid worden.
Persoonlijk vind ik Housuh in de Pauzuh en de Weekendmix wel lekker, maar de Mixmarathon spreekt mij weer niet aan. Vind daarom ook dat SLAM! een zender is met 'meerdere gezichten'. Kies gewoon een duidelijke koers en richt je daarop. De Mixmarathon is (blijkbaar) het meest succesvolle van de zender, trek dat dan door naar de avond.

Dennis Schouten is naar eigen zeggen in gesprek met SLAM! en kan bij 3FM een programma gaan maken. Hij heeft dan niet de doorsnee radiostem, maar zou voor SLAM! wel een toevoeging kunnen zijn. Ze halen dan een personality binnen die ook nog eens bekend/populair is bij de doelgroep. Kijk met welke SLAM!-jock hij on air de beste klik heeft en laat ze een duo vormen voor de middagshow.

WinnaarRadioring2023

boxfm schreef:
02 aug 2020 23:14
WinnaarRadioring2023 schreef:
02 aug 2020 15:10
Persoonlijk vind ik Housuh in de Pauzuh en de Weekendmix wel lekker, maar de Mixmarathon spreekt mij weer niet aan. Vind daarom ook dat SLAM! een zender is met 'meerdere gezichten'. Kies gewoon een duidelijke koers en richt je daarop. De Mixmarathon is (blijkbaar) het meest succesvolle van de zender, trek dat dan door naar de avond.
1000 mensen, 1000 wensen. De mixen zijn voor mij een enorme afschakelfactor, al vind ik zoiets op de zaterdag avond nog wel eens lekker.

Op werkdagen hoeft het voor mij niet, dan liever een leuk programma

WinnaarRadioring2023

Ikbenroy schreef:
02 aug 2020 16:48
Slam! heeft in het algemeen haar beste tijd wel gehad.
Die MixMarathon is straks nog hun enige drijfveer.
Waarom denk je dat SLAM! zijn beste tijd heeft gehad?

Plaats reactie