Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
banne

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door banne »

banne schreef: 25 feb 2023 12:31
marcelb schreef: 25 feb 2023 11:32 Er is een nieuwe presentator van MAX nieuwsweekend gevonden: Pieter van de Wielen. Daar wordt een mens blij van….

Ik vond hem bij Nooit meer slapen ook altijd al geweldig.
Is ie de vaste presentator inmiddels? Heb de afgelopen maanden hem al vaker gehoord namelijk maar daarna ook weer Charles G en nog iemand anders. Zou wel leuk zijn als Pieter de vaste wordt!
Vast dus! https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur ... uwsweekend
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

marcelb schreef: 25 feb 2023 11:32 Er is een nieuwe presentator van MAX nieuwsweekend gevonden: Pieter van de Wielen. Daar wordt een mens blij van….

Ik vond hem bij Nooit meer slapen ook altijd al geweldig.
Inderdaad, wat een aderlating voor NMS. Nu zit Femke Van der Laan er, en zelfs ik hoor de interviewtechnieken erdoorheen. Heel jammer, alle spontaniteit ontbreekt door die overkill interviewtechniek. Ik luisterde altijd graag maar NMS is voor mij inmiddels Radio uit en slapen gaan.
banne

Bericht door banne »

Ik vind Jurgen vd Berg een prima presentator maar wat een rommelig geheel is dat Villa VdB geworden. Het idee is leuk de uitvoering ronduit slecht. De nieuwssnipper (spel) die de helft van de tijd niet opgelost wordt. Jurgen die slecht is in bellen met inbellende kandidaten (ongemakkelijke gesprekken) Syb Verwer die een erebaantje gekregen heeft in het maken van een soundbite die mijns inziens totaal niets toevoegd aan het programma. Nog los van veel te veel muziek die in een uur voorbij komt. Een gast die ontvangen en geinterviewd wordt bij de receptie(?) Villa VPRO deed in de leader ook voorkomen alsof we echt in een oude villa zaten maar dit slaat mijns inziens de plank compleet mis
banne

Bericht door banne »

Wie is in godsnaam de muzieksamensteller van radio 1? Einde van de dag, super relaxed programma als “Het Oog”, de rustige stem van Chris Kijne en wat zenden we na een half nieuwsitem aan muziek uit? Een uptempo dancenummer van Ilse de Lange. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen hoor
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Uptempo dancenummer van Ilse De Lange? Die ken ik niet.
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Radiofan500 schreef: 28 mar 2023 11:50 Uptempo dancenummer van Ilse De Lange? Die ken ik niet.
Volgens Relisten is 't Changes van Ilse DeLange, die is wel aardig up tempo
big T

Bericht door big T »

banne schreef: 27 mar 2023 23:20 Wie is in godsnaam de muzieksamensteller van radio 1? Einde van de dag, super relaxed programma als “Het Oog”, de rustige stem van Chris Kijne en wat zenden we na een half nieuwsitem aan muziek uit? Een uptempo dancenummer van Ilse de Lange. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen hoor
Mee eens, maar dat beeld zie je de hele dag terug, slechte keus is er plots.
Zit er een ander die dit doet of is het beleid alweer veranderd?
Bij de PO weet je het meer nooit met muziek :))
banne

Bericht door banne »

Robert Baltus is nog een relatief nieuwe nieuwslezer. Leest nieuws sinds halverwege vorig jaar volgens zijn Linkedin... Hij had beter eindredacteur kunnen blijven denk ik :lol: Bij hem gaat geen nieuwsitem voorbij zonder versprekingen of verhaspelingen.

Gisteren, om 17:00 uur geloof ik, had ie even helemaal kortsluiting en maakte er maar snel een einde aan. Heel bijzonder dat zo'n onervaren iemand primetime mag nieuwslezen, ga eerst vlieguren maken in het weekend of de nacht zou ik zeggen
banne

Bericht door banne »

Na een hoop geklaag hierboven van mezelf even iets positiefs... Ik vind Joram Kaat echt een aanwinst voor de zender (hij zit er nu ruim een jaar). Zowel bij DIDD als bij Langs de Lijn. Soepele gesprekken en vragen, daadwerkelijk op de hoogte van het onderwerp en ook nog prettig om naar te luisteren. Aanvankelijk dacht ik van wat moet zo'n jonge gozer op Radio 1 maar eerlijk is eerlijk, hij is een verademing ten opzichte van een hele rits andere presentatoren op de zender
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ja, helemaal eens. Bij 3fm vond ik hem nooit zo heel speciaal maar hier ligt echt zijn kracht.
Henkjan2016

banne schreef: 11 mei 2023 00:49 Na een hoop geklaag hierboven van mezelf even iets positiefs... Ik vind Joram Kaat echt een aanwinst voor de zender (hij zit er nu ruim een jaar). Zowel bij DIDD als bij Langs de Lijn. Soepele gesprekken en vragen, daadwerkelijk op de hoogte van het onderwerp en ook nog prettig om naar te luisteren. Aanvankelijk dacht ik van wat moet zo'n jonge gozer op Radio 1 maar eerlijk is eerlijk, hij is een verademing ten opzichte van een hele rits andere presentatoren op de zender
Op 3fm was hij ook al de 'journalist' van de zender.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ja, mee eens: Joram is echt erin gegroeid. De andere 'jonkies' die de EO daar zo af en toe neer zet mogen nog wel even oefenen, vind ik.

Wat betreft Robert Baltus: nog weinig veranderd, vind ik. Ik ergerde mij gistermiddag ook weer aan zijn bulletin. Ademhaling is strorend, alsof hij net hard gerend heeft naar de studio en buiten adem de tekst voorleest.
Durashift

Bericht door Durashift »

Jort Kelder was vandaag afwezig voor zijn eigen programma (had iets te doen in Napels, begreep ik).
Kennelijk was de reguliere vervangster, Rosanne Hertzbergen, niet beschikbaar. Men kwam uit bij Maarten van Rossem. :oops:

Niet mijn smaak.. technisch ook niet bekwaam, wat mij betreft. Bij de één op één interview momenten ging het nog wel.. maar (radio)presentatie vaardigheden zijn minimaal ontwikkelt, vind ik. Jammer. Geef dan de zendtijd maar aan de sport redactie, wat mij betreft.
Henkjan2016

T was eenmalig, dat werd ook nadrukkelijk gemeld.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Om maar eens een compliment te geven wat ik ieder jaar zou kunnen geven: vandaag vanaf 14 uur de hele middag Langs de Lijn aangehad voor alle Eredivisie wedstrijden, F1 en tennis, en wat een mooie sfeerradio blijft dat toch met al die commentatoren en schakelingen! Ook een kwartiertje op tv naar ESPN gekeken, maar op de radio voel je veel meer de spanning en vreugde in de stadions en worden zelfs de saaie wedstrijden of lelijke doelpunten geweldig om te volgen! :D
Plaats reactie