Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Durashift »

Ik trek de stem van Eva niet, dus ben naar Ramon op 3FM geschakeld. Sowieso heb ik het wel een beetje gehad met OVT. Dat laatste half uur podcast tegenwoordig vind ik ook maar makkelijk. Kunnen ze de boel al inpakken in de studio / locatie.

Jurgen vd Berg was er ook niet met de Perstribune.. hield allemaal niet over vandaag. :???:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

BoogieKnight schreef: 30 jul 2023 11:15 Zie met het decimeren van 3voor12
Offtopic: ma-do zitten jamie en olivier daar en draaien gewoon 3v12, ook de optredens in het programma staan op 3v12. Enkel de vrijdag heeft de naam 3v12. 3v12 is niet gedecimeerd, het heeft op de genoemde dagen enkel een andere titel.
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Durashift schreef: 31 jul 2023 01:21 Ik trek de stem van Eva niet, dus ben naar Ramon op 3FM geschakeld. Sowieso heb ik het wel een beetje gehad met OVT. Dat laatste half uur podcast tegenwoordig vind ik ook maar makkelijk. Kunnen ze de boel al inpakken in de studio / locatie.

Jurgen vd Berg was er ook niet met de Perstribune.. hield allemaal niet over vandaag. :???:
Sinds de 2 heren weg zijn heb ik ook minder met OVT, de twee overgebleven dames vind ik een beetje vlak om naar te luisteren en die podcasts hoeven voor mij ook niet i.d.d.
Eva heeft inderdaad een afwijkende radiostem, maar vind haar losse stijl met humor erg prettig. Ze gaat een band met de geinterviewde aan, dat mis ik bij de andere presentatoren, blijft afstandelijk.

Jurgen v.d. Berg valt toch alleen maar in?
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Henkjan2016 schreef: 31 jul 2023 10:37
BoogieKnight schreef: 30 jul 2023 11:15 Zie met het decimeren van 3voor12
Offtopic: ma-do zitten jamie en olivier daar en draaien gewoon 3v12, ook de optredens in het programma staan op 3v12. Enkel de vrijdag heeft de naam 3v12. 3v12 is niet gedecimeerd, het heeft op de genoemde dagen enkel een andere titel.
3voor12 is een journalistiek platform met als 1 van de kanalen 3FM, Jamie & Olivier zijn 2 radiomakers van Powned die nieuwe muziek draaien en live laten horen, dat zijn twee verschillende beestjes, hoewel ze misschien dezelfde muziek promoten.
banne

Bericht door banne »

Durashift schreef: 31 jul 2023 01:21Jurgen vd Berg was er ook niet met de Perstribune.. hield allemaal niet over vandaag. :???:
Nee daar zat o.a Ron Vergouwen die zich best wel aangevallen voelde en gedroeg tegenover een voetballer in de studio die de One Love band niet wilde dragen. Daar kwam een bijzonder en goed gemotiveerd verhaal uit maar hij accepteerde dat antwoord duidelijk niet. Precies het voorbeeld wat die voetballer aanhaalde, er is respect voor elkaars mening en situatie maar dat is maar één kant op
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Januari gaan er heel veel nachtprogramma's stoppen bij NPO :-(.

Bron: Eddy Keur - Nachtwacht (5 aug)
iljitsch

Bericht door iljitsch »

Die muziekkiezers worden wel steeds bizarder. Van het weekeinde "lost inside my head" van Goldkimono in Met het oog op morgen. Dit is een uitwas van de afschuwelijkste trends in hedendaagse muziek met een minutenlang continu herhaalde autotune hook. Zoiets heeft niks te zoeken op NPO Radio 1, en zeker niet om half twaalf 's avonds.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

iljitsch schreef: 14 aug 2023 14:09 Die muziekkiezers worden wel steeds bizarder. Van het weekeinde "lost inside my head" van Goldkimono in Met het oog op morgen. Dit is een uitwas van de afschuwelijkste trends in hedendaagse muziek met een minutenlang continu herhaalde autotune hook. Zoiets heeft niks te zoeken op NPO Radio 1, en zeker niet om half twaalf 's avonds.
Tja, muziek op Radio 1 blijft een eeuwig discussiepunt. Wat mij betreft hoeft het zeker niet op alle tijden, maar er zijn ook programma's waarin een of misschien twee platen per uur als een "rustpunt" kan werken voor zowel de luisteraar als de presentator tussen al het gesproken woord. Nu wordt daarbij op de meeste uren gekozen voor middle-of-the-road zonder muziek die echt toegestemd is op de zender (op uitzonderingen als Vroege Vogels, Radio Tour de France en Het Oog), maar misschien dat ze bij de muziekredactie eens moeten kijken naar hoe ze het bij de Vlaamse Radio 1 doen, met een playlist die toegankelijk is maar ook extra ruimte biedt aan oudere classics, Nederlandstalig, jazz en nieuwe (alternatieve) muziek.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Ja, die hippe muziek bevreemde mij ook: het kán misschien nog wel als ook de presentator van dienst er een beetje bij past (jong van geest). Maar.. volgens mij was het bij Mieke van der Weij (of het was een keertje in Nieuwsweekend) en dan slaat het toch wel als een tang op 'n varken, zeker met de afkondiging erbij.

Kijk, Jurgen van den Bergh kunnen ze best zijn eigen muziek voor de uitzending laten uitzoeken. Dáár steek je nog eens wat van op als luisteraar, vind ik.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

wie hoor ik nu langs de lijn doen? Heb de opener gemist en de site vermeldt het niet.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ja.. ik denk te weten wie je bedoelt.. maar kan ff niet op zijn naam komen: is, als ik het goed heb, de zoon van de broer van de voormalige FNV voorzitter uit Tilburg (niet meer in leven helaas).

Hij deed vandaag de persconferentie met bondscoach Koeman.
Janno

Bericht door Janno »

Ik denk dat je Jeroen Stekelenburg bedoelt.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

ja, dat zou best kunnen!

Hele bekende naam (en stem) van TV, maar ik kijk vrijwel nooit tv :).
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Volgens Florent Luyckx (PowNed) gaat er 1 programma stoppen op Radio 1, bron Dit was de radio. (PowNed heeft een voorstel voor dat tijdslot gedaan). Weet iemand al welk programma stopt?
banne

Bericht door banne »

aapdedino schreef: 20 sep 2023 14:24 Volgens Florent Luyckx (PowNed) gaat er 1 programma stoppen op Radio 1, bron Dit was de radio. (PowNed heeft een voorstel voor dat tijdslot gedaan). Weet iemand al welk programma stopt?
Hopelijk hun eigen dagelijkse programma tussen 20:00 en 20:30. Tenenkrommende interviews in een programma wat alleen maar gemaakt wordt om te doen alsof men in Hilversum(en soms Den Haag) heel betrokken is bij klein leed van jan met de pet in de regio's. Één van de weinige programma's op R1 die ik echt niet trek
Plaats reactie