Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Durashift »

^^ Wat vond je van Andrew? Matig interviewer, vond ik. Nu kan Spits het natuurlijk ook makkelijk overnemen.
Frenk had met Frits moeten praten, denk ik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij VillaVDB hebben ze nu een 'nieuw' spel, geleend van de BBC; goed fout: de gast moet dus foute antwoorden op vragen geven. Spelen ze met politieke verkiezingsleden. Ik schakel af. Stom spel.
banne

Bericht door banne »

Durashift schreef: 08 nov 2023 22:26 ^^ Wat vond je van Andrew? Matig interviewer, vond ik. Nu kan Spits het natuurlijk ook makkelijk overnemen.
Frenk had met Frits moeten praten, denk ik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij VillaVDB hebben ze nu een 'nieuw' spel, geleend van de BBC; goed fout: de gast moet dus foute antwoorden op vragen geven. Spelen ze met politieke verkiezingsleden. Ik schakel af. Stom spel.
Frenk, Gijs of Jellie (die laatste wordt lastig) Willemijn en de rest niet geschikt voor Kunststof

Dat Villavdb spel hoorde ik gisteren op de achtergrond, het trok m’n aandacht door de vreemde antwoorden. Bijzonder kinderachtig spel. Vind Jurgen beetje door de mand vallen, een personalityshow is niet zijn ding. Als lunch- of ochtendpresentator was ie uitstekend maar in dit concept totaal niet
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Wijzigingen per 1 januari, bron NPO

* Mandy Woelkens presenteert voor Omroep ZWART een nieuw programma op de zondagavond van 21.00 tot 22.00 uur. (Wordt Evenblij en Dijkstra dan een uur korter?)
*Andrew Makkinga wordt naast Willemijn Veenhoven een van de vaste presentatoren van Kunststof (NTR).
*Vanaf 1 januari verzorgt het Caribisch Netwerk (NTR) de nacht van donderdag op vrijdag. Presentatie: Guilliano Payne.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Wat mij betreft niet bepaald een kwaliteitsinjectie voor Kunststof: van Andrew heb ik nog niets gehoord, maar Willemijn vind ik bij Spijkers Met Koppen (en vond bij de Nieuws BV) al snel veel te sturend worden wanneer ze bij een interview van 10 minuten de diepte in wil, dus ik vraag mij af of ik met plezier naar een uur lang interview wil luisteren.

Frenk vind ik wel dan oke en Gijs zijn stijl van interviewen vind ik de meeste dagen wel heel boeiend, maar andere dagen dan weer totaal niet, en ik begrijp volledig dat hij volgens sommige luisteraars een stoorzender is. Jellie stak er wat mij betreft altijd met kop en schouders bovenuit, vooral als er kunstenaars te gast waren die mij anders weinig geboeid hadden, maar helaas lijkt er niemand klaar te staan om het programma door te ontwikkelen met een eigenzinnige stijl van presenteren.

Vind het wel heel interessant dat een nacht door het Caribisch Netwerk verzorgt gaat worden, dat blijkt toch een onderbelicht onderdeel van ons koninkrijk en dit programma lijkt een mooie aanvulling te zijn op de veelzijdigheid aan geluiden die op Radio 1 te horen zijn.
banne

Bericht door banne »

Geen idee wie de techniek doet vanmorgen op Radio 1 maar ik vermoed Stevie Wonder. Presentatoren die afgekapt worden, jingles die afgebroken worden, aankondigingen die niet komen, lange stiltes. Gaat lekker daar
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Geen Gio Lippens meer in radio tour de France en langs de lijn na februari volgend jaar. Dat zal even wennen worden.
https://www.radiofreak.nl/wielerverslag ... a-35-jaar/
aapdedino

Bericht door aapdedino »

De afgelopen drie weken drie nieuwe presentatoren gehoord bij Langs de Lijn op zaterdag: Edwin Cornelissen, Maarten van den Hoven en Eline de Zeeuw. Telkens samen met een andere presentator.

Gio vervangen gaat een moeilijke worden hoor.
banne

Bericht door banne »

aapdedino schreef: 10 dec 2023 09:46 De afgelopen drie weken drie nieuwe presentatoren gehoord bij Langs de Lijn op zaterdag: Edwin Cornelissen, Maarten van den Hoven en Eline de Zeeuw. Telkens samen met een andere presentator.

Gio vervangen gaat een moeilijke worden hoor.
Ik heb Joram Kaat al een hele tijd niet gehoord, dat vind ik echt een aanwinst voor de zender
banne

Bericht door banne »

Nieuwe vormgeving op R1: https://www.radiofreak.nl/radio-1-verni ... klinkt-zo/

Ben nog steeds geen fan van de ‘nieuwe’ stationvoice, geen waardige opvolger voor Hans Hoogendoorn. Prima stem voor een commercial maar niet als stationvoice
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik lees net dat Eva Koreman Bureau Buitenland doet vandaag
banne

Bericht door banne »

Vliegendereporter schreef: 02 jan 2024 12:36 Ik lees net dat Eva Koreman Bureau Buitenland doet vandaag
Zo dan, dat lijkt me toch best een journalistiek programma
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

banne schreef: 02 jan 2024 13:30
Vliegendereporter schreef: 02 jan 2024 12:36 Ik lees net dat Eva Koreman Bureau Buitenland doet vandaag
Ze heeft de studie Beta-Gamma gedaan aan de UVA, zij kan dit :wink:
Kritisch Avrolid
banne

Bericht door banne »

rutgrrr schreef: 03 jan 2024 10:09
banne schreef: 02 jan 2024 13:30
Ze heeft de studie Beta-Gamma gedaan aan de UVA, zij kan dit :wink:
Bij de bouwmarkt zeker -bier
Durashift

Bericht door Durashift »

banne schreef: 02 jan 2024 12:32 (..)

Ben nog steeds geen fan van de ‘nieuwe’ stationvoice, geen waardige opvolger voor Hans Hoogendoorn. (..)
Je kan nu zelf meedoen aan de stemwedstrijd om de opvolger van Hans Hoogendoorn te worden in 't oog.
(..)De wedstrijd is afgetrapt in de uitzending van NOS Met het Oog op Morgen met een interview met Hans Hoogendoorn. Iedereen kan via de speciale online opnamestudio de intro van het Oog inspreken. De winnaar zal op 10 februari bekend gemaakt worden in een speciale uitzending vanuit Amsterdam. Onder leiding van Oog- en NOS Journaal-presentator Rob Trip kiest een vakjury vervolgens de winnaar. Andere juryleden zijn Nieuws en Co-presentator en NOS-stemcoach Fleur Wallenburg, plaatsvervangend hoofdredacteur van NOS Nieuws Bart Leferink en Fernando Halman, de stem van NPO Zapp, dj en stemacteur. (..)

De jury zoekt in ieder geval geen kopie van Hans, het moet een eigen geluid zijn. Wél moet de nieuwe stem net zo goed passen bij het tijdstip, het tempo en de toon van het programma. Het programma dat dagelijks in het uur voor middernacht op NPO Radio 1 terugkijkt op de dag en vooruitkijkt op morgen. (..)
Inspreken kan via onderstaande link

https://oog-op-morgen-recorder.vercel.app/

In de wervingsteksten wordt nagenoeg niet besproken wát je er nu voor moet doen als je winnaar bent. Mensen die de moeite nemen om het reglement te lezen (zullen de meesten dat doen of zetten ze gewoon het vinkje in het vierkantje bij het insturen van hun opname?) weten dan dat ze minimaal twee dagdelen per jaar beschikbaar moeten zijn én ad-hoc bij, bijvoorbeeld, presentatoren wissels.
(..)Een deelnemer verklaart zich bij winst minimaal twee dagdelen per jaar beschikbaar te zullen voor het inspreken van de vaste teksten en incidenteel (en op (zeer) korte termijn) voor nieuwe rubrieken, presentatoren enzovoort.

Een deelnemer verklaart zich bereid bij winst een opdrachtovereenkomst voor zelfstandigen met de NOS aan te gaan voor de duur van een jaar met de mogelijkheid van verlenging tegen een in de branche gebruikelijke vergoeding. Op deze opdrachtovereenkomst zijn de Algemene voorwaarden opdrachtovereenkomst Publieke Media-Instellingen 2016 van toepassing. (..)
Succes voor wie gaat meedoen.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Kopietje van mijn reactie op NuJij: Wauw, ga er maar aanstaan. Dat is wel echt een iconische stem, het zal inderdaad moeilijk zijn dat op te volgen. Benieuwd wie het gaat worden en hoe het gaat klinken!

Vraag me af wat de daadwerkelijke vergoeding daadwerkelijk is.
Plaats reactie