Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door De Nachtwacht »

Acchero schreef: 12 feb 2024 19:25 Heerlijk om te lezen als zoveel rechtse Jan met de petten hier het beter lijken te weten dan een vakjury. Laat het alsjeblieft over aan mensen die er meer verstand van hebben dan wij, daar wordt de wereld niet slechter van.
dus je mag op het radioforum geen mening hebben over de nieuwe stem van het oog? Da's toch best opmerkelijk.
banne

Bericht door banne »

Acchero schreef: 12 feb 2024 19:25 Heerlijk om te lezen als zoveel rechtse Jan met de petten hier het beter lijken te weten dan een vakjury. Laat het alsjeblieft over aan mensen die er meer verstand van hebben dan wij, daar wordt de wereld niet slechter van.
Een vakjury :lol: Dit is gewoon een kwestie van smaak, het is niet goed of slecht. Althans, iedereen heeft daar zijn eigen mening over
tonvanhoof

Bericht door tonvanhoof »

Vanjeafisharder schreef: 11 feb 2024 19:10 Helemaal 'af' zou het voor ze zijn, als het nog een vrouwelijke stem is met een kleurtje :???: Zijn alle boxjes weer afgevinkt.
En lesbienne…
Janno

Bericht door Janno »

Nou beschouw ik mezelf helemaal niet als ‘links’ of ‘woke’, maar het verbaast me wel dat het belangrijker lijkt te zijn dat de nieuwe stem een lesbische vrouw is dan hoe ze het doet. Wonderlijk hoe de wereld sinds de jaren 50 lijkt te hebben stilgestaan.

Mensen, iedere vernieuwing is wennen. Over een paar maanden weet je niet beter.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

tonvanhoof schreef: 13 feb 2024 06:16
Vanjeafisharder schreef: 11 feb 2024 19:10 Helemaal 'af' zou het voor ze zijn, als het nog een vrouwelijke stem is met een kleurtje :???: Zijn alle boxjes weer afgevinkt.
En lesbienne…
En in een rolstoel.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De keuze voor een vrouwelijke stem begrijp ik. Een mannelijke stem zou direct vergeleken worden met Hoogendoorn. Nu wordt een duidelijk andere keuze gemaakt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Patrick Lodiers moet stoppen :(
banne

Bericht door banne »

djegovdoet2 schreef: 14 feb 2024 22:20 Patrick Lodiers moet stoppen :(
Zonde, maar Stefan Komduur is wel een waardige vervanger. Liever hem 4 dagen en 1 dag Natasja Gibbs. Die trek ik heeeeel slecht namelijk
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Vanavond geen extra langs de lijn voor Feyenoord-AS roma, maar wel een online audiostream met een volledig verslag van de wedstrijd.

Volgens mij voor het eers dat de NOS/radio 1 dit doet (voor radio dan, voor TV uiteraard wel).

Wel mooi, mogen ze van mij vaker doen. Voegt meer toe dan af en toe een flits in de reguliere uitzendingen (waar de luisteraars van die programma's misschien ook niet op zitten te wachten).
jessica

Bericht door jessica »

Ze zouden dit ook op een van hun DAB plus kanalen kunnen uitzenden. Radio1 extra bestaat dat niet op DAB+?
banne

Bericht door banne »

Er zit vandaag een donkere dame bij Nieuwsweekend ipv Mieke. Pluspunten voor de NPO natuurlijk… maar heb het idee dat deze dame nog nooit eerder iets gepresenteerd heeft. Klinkt alsof ze een meter van de microfoon zit, hakkelt en stoot en het ergste nog is dat ze vaak mompelt. Echt geen gehoor, waar is Diewertje Blok gebleven als invaller?
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

banne schreef: 17 feb 2024 09:39 Er zit vandaag een donkere dame bij Nieuwsweekend ipv Mieke. Pluspunten voor de NPO natuurlijk… maar heb het idee dat deze dame nog nooit eerder iets gepresenteerd heeft. Klinkt alsof ze een meter van de microfoon zit, hakkelt en stoot en het ergste nog is dat ze vaak mompelt. Echt geen gehoor, waar is Diewertje Blok gebleven als invaller?
Wat is de relevantie van de huidskleur benoemen? En het insinueren dat dat voor de NPO belangrijk is?
banne

Bericht door banne »

Ingebruik schreef: 17 feb 2024 09:50
banne schreef: 17 feb 2024 09:39 Er zit vandaag een donkere dame bij Nieuwsweekend ipv Mieke. Pluspunten voor de NPO natuurlijk… maar heb het idee dat deze dame nog nooit eerder iets gepresenteerd heeft. Klinkt alsof ze een meter van de microfoon zit, hakkelt en stoot en het ergste nog is dat ze vaak mompelt. Echt geen gehoor, waar is Diewertje Blok gebleven als invaller?
Wat is de relevantie van de huidskleur benoemen? En het insinueren dat dat voor de NPO belangrijk is?
Omdat kleur en geslacht overduidelijk belangrijker zijn dan kwaliteiten bij de NPO. Ze zit in het tweede uur duidelijk dichterbij de microfoon dus ik vermoed dat ze gecorrigeerd is door de regie. Dat sterkt mij in het idee dat deze dame geen presentatieervaring heeft
banne

Bericht door banne »

Iris van Lunenburg heet ze, de partner van… Pieter vd Wielen. Radio ervaring: 0
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

banne schreef: 17 feb 2024 09:57 Omdat kleur en geslacht overduidelijk belangrijker zijn dan kwaliteiten bij de NPO. Ze zit in het tweede uur duidelijk dichterbij de microfoon dus ik vermoed dat ze gecorrigeerd is door de regie. Dat sterkt mij in het idee dat deze dame geen presentatieervaring heeft
En dat concludeer je precies uit.. wat? Iedereen moet een keer beginnen, er vanuit gaande dat je gelijk hebt en ze inderdaad geen ervaring heeft op de radio. Maar wellicht wel elders? Ik ken de dame verder niet.
Plaats reactie