Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 10
Wat zouden jullie voorstellen om Radio 10 te stabiliseren, tegenover Joe en een mogelijke groei van Veronica? Veel hangt af van wat Gijs' programma kan doen, persoonlijk wil ik meer muziek, misschien meer inbreng van de luisteraar qua playlist.
De DJ's overdag aanpassen? Hoewel ik niet denk dat daar veel winst zit, toch de ochtend en de na-middag?
De DJ's overdag aanpassen? Hoewel ik niet denk dat daar veel winst zit, toch de ochtend en de na-middag?
-
Jan Paul Grootentraast de komende periode int weekend tussen 12/15u
Persoonlijk had ik de huidige hopeloos saaie dj's overdag nóóit daar neergezet ten koste van goede dj's als Dennis Verheugd en Robert Feller. Momenteel verandert er al erg veel bij Radio 10. Dat zijn potentiële afhaakmomenten. Die zou ik minimaliseren, dus nu verder zo weinig mogelijk veranderen.wbravenboer schreef: 31 mei 2024 23:56 Wat zouden jullie voorstellen om Radio 10 te stabiliseren, tegenover Joe en een mogelijke groei van Veronica? Veel hangt af van wat Gijs' programma kan doen, persoonlijk wil ik meer muziek, misschien meer inbreng van de luisteraar qua playlist.
Rock 'n roll is better than music!
De zender zal een paar tikken te verwerken krijgen. Maar over een jaar weten we hoe dit echt heeft uitgepakt.
Het vertrek van Ekdom en de komst van Lex zal best wat luisteraars laten vertrekken en terugkomen. De vraag is nu welke sfeer Lex en Luuk neerzetten. Nog belangrijker voor de zender is de muziekkeuze. Daar moeten ze zichzelf mee onderscheiden t.o.v. R2, Joe en Veronica. Dat zal een groot deel gaan bepalen.
Somertijd gaat nog een maand door en stopt eind juni. Dan breekt de vakantie aan, ik ben benieuwd of Rob naar het weekend gaat of zelf een eigen plan trekt. Somertijd moet dan de concurrentie aan met Weekend Rick. Maar de vraag is het format van Somertijd goed uit de verf gaat komen in het weekend.
Het blok 10.00-16.00 had van mij (ook) een opfrisbeurt mogen krijgen. Daar is hierboven al iets over gezegd. Maar het allerbelangrijkste is de muziekkeuze en het format. Daar kan R10 zich mee blijven onderscheiden maar als dat niet op goede manier gaat gebeuren en je gaat de hele programmering op z'n kop zetten zou het niet raar zijn als er flink wat marktaandeel verdwijnt.
Het vertrek van Ekdom en de komst van Lex zal best wat luisteraars laten vertrekken en terugkomen. De vraag is nu welke sfeer Lex en Luuk neerzetten. Nog belangrijker voor de zender is de muziekkeuze. Daar moeten ze zichzelf mee onderscheiden t.o.v. R2, Joe en Veronica. Dat zal een groot deel gaan bepalen.
Somertijd gaat nog een maand door en stopt eind juni. Dan breekt de vakantie aan, ik ben benieuwd of Rob naar het weekend gaat of zelf een eigen plan trekt. Somertijd moet dan de concurrentie aan met Weekend Rick. Maar de vraag is het format van Somertijd goed uit de verf gaat komen in het weekend.
Het blok 10.00-16.00 had van mij (ook) een opfrisbeurt mogen krijgen. Daar is hierboven al iets over gezegd. Maar het allerbelangrijkste is de muziekkeuze en het format. Daar kan R10 zich mee blijven onderscheiden maar als dat niet op goede manier gaat gebeuren en je gaat de hele programmering op z'n kop zetten zou het niet raar zijn als er flink wat marktaandeel verdwijnt.
Radio=10
De office hours zou ik ongewijzigd laten. Los van persoonlijke voorkeuren scoren Diergaarde en Nieuwenhuize beter dan Feller en Verheugd.wbravenboer schreef: 31 mei 2024 23:56 Wat zouden jullie voorstellen om Radio 10 te stabiliseren, tegenover Joe en een mogelijke groei van Veronica? Veel hangt af van wat Gijs' programma kan doen, persoonlijk wil ik meer muziek, misschien meer inbreng van de luisteraar qua playlist.
Lex Gaarthuis deed het niet onverdienstelijk voor de komst van Ekdom bij Radio 10. Het speelveld in de ochtend was destijds ook nog behoorlijk anders. Gaarthuis zou ik dus de kans geven en wellicht scoort hij gelijk aan Ekdom.
Ook het speelveld in de middag lijkt de laatste jaren te veranderen. In de middag is er meer music driven radio en minder lolbroeken radio. De wissel met Staverman kan zo maar goed uitpakken. Ik begrijp dat Somertijd minder is gaan scoren in de commerciële doelgroep.
Qua programmering zie ik daarom weinig ruimte tot verbetering. Investeren in events die als luistertijdverlenger kunnen dienen lijkt me een goede optie.
God is a DJ
Zat die er vandaag al dan?Jari de Jonge schreef: 01 jun 2024 12:13 Jan Paul Grootentraast de komende periode int weekend tussen 12/15u
JaGerbwor schreef: 01 jun 2024 22:16Zat die er vandaag al dan?Jari de Jonge schreef: 01 jun 2024 12:13 Jan Paul Grootentraast de komende periode int weekend tussen 12/15u
-bier
Ok dan kan ik de opname verwijderen.
Is het jullie opgevallen dat Ekdom in al die tijd nooit “Veronica” op zender genoemd heeft. Dit zal een harde eis geweest zijn vanuit Talpa voor een vervroegde overstap. Het toont Ekdom een keurige medewerker. Geen natrappen of alvast promotie maken voor je nieuwe werkgever, maar dienstbaar zijn naar je huidige werkgever. Dat zien we weleens anders.
God is a DJ
Inderdaad, verder dan "blauw" en "een schip redden" kwam ie niet.Phoenix schreef: 02 jun 2024 09:27 Is het jullie opgevallen dat Ekdom in al die tijd nooit “Veronica” op zender genoemd heeft. Dit zal een harde eis geweest zijn vanuit Talpa voor een vervroegde overstap. Het toont Ekdom een keurige medewerker. Geen natrappen of alvast promotie maken voor je nieuwe werkgever, maar dienstbaar zijn naar je huidige werkgever. Dat zien we weleens anders.
Zijn laatste schatkelder plaat was wel Veronica van Elvis CostelloPhoenix schreef: 02 jun 2024 09:27 Is het jullie opgevallen dat Ekdom in al die tijd nooit “Veronica” op zender genoemd heeft. Dit zal een harde eis geweest zijn vanuit Talpa voor een vervroegde overstap. Het toont Ekdom een keurige medewerker. Geen natrappen of alvast promotie maken voor je nieuwe werkgever, maar dienstbaar zijn naar je huidige werkgever. Dat zien we weleens anders.
Het is een keurige medewerker als hij het doet zonder dat het een harde eis was;-)Phoenix schreef: 02 jun 2024 09:27 Is het jullie opgevallen dat Ekdom in al die tijd nooit “Veronica” op zender genoemd heeft. Dit zal een harde eis geweest zijn vanuit Talpa voor een vervroegde overstap. Het toont Ekdom een keurige medewerker. Geen natrappen of alvast promotie maken voor je nieuwe werkgever, maar dienstbaar zijn naar je huidige werkgever. Dat zien we weleens anders.
Wat mijn alleen maar op viel is dat mij het afscheidsbandje van de collega's dat werd gedraaid, Rob van Sommeren er niet in voorbij kwam.
Vond ik opvallend want ze kwamen allemaal voorbij de collega's
Ze hebben toch ruzie sinds het bouwen van die Top4000 toren.

Gerard bedankte Rob in ieder geval wel bij zijn afscheid (net als alle overige collega-DJ’s).jwp2701 schreef: 02 jun 2024 12:34 Wat mijn alleen maar op viel is dat mij het afscheidsbandje van de collega's dat werd gedraaid, Rob van Sommeren er niet in voorbij kwam.