Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hipo

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Hipo »

Klopt, dat was al even bekend maar ik ben benieuwd wat het doet met de cijfers. Duidelijk is dat het aandeel van de ochtendshow een boost nodig heeft. Overigens heeft R10 voor het eerst in hele lange tijd een ander geluid laten horen ná de Top4000. Waar normaal meteen de kersthits in de ether werden gepompt hoorde je nu gewoon een normale muziek programmering en dat vond ik bijzonder fijn. Mogelijk ook Sky niet teveel dwars te zitten maar het bood in ieder geval wat fris geluid op 1e en 2de kerstdag.
Radio=10
banne

Bericht door banne »

Pot schreef: 03 jan 2025 17:39 Radio 10 komt weer eens met een (voor mij) nieuwe actie: 'De Juiste Vraag'.

In de ochtendshow van Lex is minimaal 25.000 euro te winnen als je de juiste vraag bij het antwoord weet. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ste-vraag/
Laatste poging om de ochtendshow relevant te maken?
Deezers

Bericht door Deezers »

banne schreef: 04 jan 2025 00:30
Pot schreef: 03 jan 2025 17:39 Radio 10 komt weer eens met een (voor mij) nieuwe actie: 'De Juiste Vraag'.

In de ochtendshow van Lex is minimaal 25.000 euro te winnen als je de juiste vraag bij het antwoord weet. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ste-vraag/
Laatste poging om de ochtendshow relevant te maken?
Op zich leuke actie, raadspelletjes trekken altijd wel de aandacht. Maar dus bewuste keuze om het alleen tijdens de ochtendshow te doen..
Streampie

Bericht door Streampie »

Als het helpt om de (kennelijk wat lagere) cijfers op te krikken, prima toch?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

In de nieuwe column beweerd Patrick kicken dat Erik de zwart binnenkort de nieuwe station voice-over word van radio 10 en daarmee Edwin Ouwehand vervangt als stem

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... arom-toch/
Pot

Bericht door Pot »

Vliegendereporter schreef: 07 jan 2025 20:56 In de nieuwe column beweerd Patrick kicken dat Erik de zwart binnenkort de nieuwe station voice-over word van radio 10 en daarmee Edwin Ouwehand vervangt als stem

Erik de Zwart, die niet overweg kan met John de Mol en actief is met de Top 40 voor alle grote radiobedrijven (Mediahuis, NPO en DPG) behalve Talla, zou nu de stem worden van een Talpa-zender. Of het nou wel of niet klopt: ik zou het geen vooruitgang vinden. Is Kas van Iersel niet nog beschikbaar?
Hipo

Bericht door Hipo »

Het is alleen logisch als Erik ook weer aan het roer komt te staan (zoals rond 2003) en misschien de programmering gaat opfrissen? Mogelijk zelf wat gaan presenteren (weekend?) en er misschien een link terugkomt met de top40?

Ik was erg fan van Peter Teekamp, was voice-over in 2013 van R10.
Radio=10
Streampie

Bericht door Streampie »

Vliegendereporter schreef: 07 jan 2025 20:56 In de nieuwe column beweerd Patrick kicken dat Erik de zwart binnenkort de nieuwe station voice-over word van radio 10 en daarmee Edwin Ouwehand vervangt als stem

Nee, dat beweert 'ie helemaal niet. Hij spreekt z`'n ergernis over Ouwehand uit en de wens dat De Zwart het gaat doen:
Over belegen gesproken, de stem van Edwin Ouwehand smaakt ook zo’n beetje ook als een stuk oude kaas. Er zijn mensen die ermee weglopen, maar hij komt natuurlijk ook al decennia de huiskamers binnen via RTL4. Is dat wat je als 10 ook wil uitstralen, belegen? Ook daar is al niet veel stoers te beleven in de dagelijkse programmering, dus laat dan op z’n minst Erik de Zwart je zender nog wat cachet geven en een modernere uitstraling. Toegegeven, hij is nog ouder dan Wessel van Diepen, maar op de een of andere manier heeft hij wel nog die jonge frisheid in zijn stem.
jessica

Bericht door jessica »

Ik zou het vreemd vinden als Erik de Zwart voice over wordt van Radio10 en ook nog programma's in het weekend zou gaan doen.
Hij presenteert zelf op Radio5
Verder is hij nog steeds voorzitter van de Top40 waarvan hij de rechten aan Q heeft verkocht en aan Veronica (Hitdossier bij Wout en Frank),

De enige organisatie waar de Top40 juist weg is gegaan is Talpa. Hij doet helemaal geen zaken met ze. Heeft juist alle connecties daar stopgezet.
Voor mij zou het een vreemde zaak zijn als hij nu uithangbord bij Radio10 wordt.
MariaRojas

Bericht door MariaRojas »

Streampie schreef: 08 jan 2025 00:29

Nee, dat beweert 'ie helemaal niet. Hij spreekt z`'n ergernis over Ouwehand uit en de wens dat De Zwart het gaat doen.

(Tekst weggehaald).

Nou is het me vaker opgevallen dat zijn columns in de tussentijd nog worden aangepast maar in de inleiding is onderstaande te lezen en dat komt toch echt over als een bewering:

"En daarin wil ik het met jou eens hebben over de stationsstemmen van de drie Talpa radiostations: Radio 10, Radio 538 en Sky Radio. Daar is namelijk iets geks gaande. Van eerstgenoemde weten we inmiddels dat Edwin Ouwehand binnenkort vervangen gaat worden door Erik de Zwart."
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Zojuist Erik de Zwart bij Gijs op 10. Erik gaat in het weekend een programma rondom de top 40 presenteren tussen 10.00 en 12.00. Vermoedelijk wordt hij ook stationsvoive.
chopke

Bericht door chopke »

Ja wordt ook stationsvoice
-bier
Roanluimstra

Bericht door Roanluimstra »

Playertwo schreef: 14 jan 2025 16:25 Zojuist Erik de Zwart bij Gijs op 10. Erik gaat in het weekend een programma rondom de top 40 presenteren tussen 10.00 en 12.00. Vermoedelijk wordt hij ook stationsvoive.
Klopt, hij wordt ook stationvoice. Staat op Instagram.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Hah, had die oude heer PK toch gelijk
Overigens denk ik dat Jan Paul Grootentraast dan weer invaller word en Robert Feller naar 12u/15u gaat
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Playertwo schreef: 14 jan 2025 16:25 Zojuist Erik de Zwart bij Gijs op 10. Erik gaat in het weekend een programma rondom de top 40 presenteren tussen 10.00 en 12.00. Vermoedelijk wordt hij ook stationsvoive.
Goede zet van Radio 10. Zijn stem past goed. Het Top 40 Hitdossier is nu op vrijdagavond op Radio 5 een heel fijn programma. Hij presenteert dat met flair en humor, lijkt mij echt een verbetering voor Radio 10.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie