Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Oortjes »

Moorkop schreef: 15 jun 2024 21:27 Radio 10 is zichzelf naar de filistijnen aan het helpen. Je gaat toch niet de kip met de gouden eieren slachten.
Rob van Someren heeft zeker veel betekend voor Radio 10. Of het nog steeds de kip met de gouden eieren is, vraag ik me af. Zelf ben ik al jaren afgehaakt omdat het teveel van hetzelfde werd. Ik kan me voorstellen dat dit een keer tegen gaat werken.

In de beginjaren van het huidige Veronica is Rob van Someren op een bepaald moment naar de vrijdagavond en het weekend gegaan. Ik vond dat toen wel verfrissend. Het bleef wat meer uniek.

Radio 10 neemt absoluut een risico met Gijs Staverman. Het is een totaal andere dj die de laatste jaren geen drivetime heeft gedaan. We zullen horen wat hij er van maakt.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Moorkop schreef: 15 jun 2024 21:27 Radio 10 is zichzelf naar de filistijnen aan het helpen. Je gaat toch niet de kip met de gouden eieren slachten. Radio 10 heeft veel aan van Someren te danken. Hij en Gerard droegen toch de zender.
Somertijd is in marktaandeel, zeker in de commerciële doelgroep, gedaald. Toch vind ik het onverstandig om gelijktijdig de ochtendshow en middagshow te vervangen. Het was wellicht beter geweest om Staverman de weekenduren van Gaarthuis te laten overnemen en op termijn de uren van Somertijd. Wel vind ik Staverman met zijn feelgood uistraling bij Radio 10 passen, maar of hij ook geschikt is voor de middagshow valt nog te bezien.
God is a DJ
Hipo

Bericht door Hipo »

Phoenix schreef: 16 jun 2024 11:26
Moorkop schreef: 15 jun 2024 21:27 Radio 10 is zichzelf naar de filistijnen aan het helpen. Je gaat toch niet de kip met de gouden eieren slachten. Radio 10 heeft veel aan van Someren te danken. Hij en Gerard droegen toch de zender.
Somertijd is in marktaandeel, zeker in de commerciële doelgroep, gedaald. Toch vind ik het onverstandig om gelijktijdig de ochtendshow en middagshow te vervangen. Het was wellicht beter geweest om Staverman de weekenduren van Gaarthuis te laten overnemen en op termijn de uren van Somertijd. Wel vind ik Staverman met zijn feelgood uistraling bij Radio 10 passen, maar of hij ook geschikt is voor de middagshow valt nog te bezien.
Eens, ik had het ook geleidelijker gedaan. De vraag is (1) hoe goed Somertijd scoort in de voor R10 belangrijke doelgroep en (2) wat voor koers men de komende jaren wil gaan inzetten met meer concurrentie door o.a. Veronica en Joe. Ik vermoed dat daar ook de oorzaak ligt.

Somertijd heeft een enorme, enorme aanhang die trouw is. Dus als het programma in 1 klap verdwijnt zal het marktaandeel zeker een klap krijgen, dat zien we nu al door het vertrek van Gerard. Door Somertijd vlak voor de zomervakantie van de zender te halen zal men vast de maanden juli en augustus willen gebruiken om weer langzaam nieuwe luisteraars te trekken zodat je dit probleem niet opeens in september krijgt.

Staverman zal een andere show (moeten) gaan maken, dacht dat er ook zoiets stond in het persbericht. Mogelijk meer gericht op muziek en ook een andere toon. Dat jaagt veel Somertijd luisteraars weg, dat is zeker. Maar het zal mogelijk ook weer andere en nieuwe luisteraars trekken. Over een jaar weten we meer hoe deze 'gok' zich heeft uitbetaald. Maar dat de zender de komende weken gaat duikelen in de luistercijfers is wel een feit.

Overigens zijn dit soort grote programmatische wijzigen echt een trendbreuk bij R10, de zender heeft altijd gevaren op stabiliteit en niet teveel veranderingen. De laatste keer dat de ochtendshow en de middagshow in 1x werden vervangen was in mei 2003 (Bart van Leeuwen en Ferry Maat). Dat werd overigens een kortstondig succes qua luistercijfers. Daarna kwam het verlies van de FM frequentie.
Radio=10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hipo schreef: 16 jun 2024 11:44 Overigens zijn dit soort grote programmatische wijzigen echt een trendbreuk bij R10, de zender heeft altijd gevaren op stabiliteit en niet teveel veranderingen. De laatste keer dat de ochtendshow en de middagshow in 1x werden vervangen was in mei 2003 (Bart van Leeuwen en Ferry Maat). Dat werd overigens een kortstondig succes qua luistercijfers. Daarna kwam het verlies van de FM frequentie.
Na het verlies van de FM frequentie zijn er nog wel vaker abrupte wijzigingen geweest, evenals direct na wederom verkrijgen van de FM frequentie. Die laatste keer is het goed uitgepakt. Of dat nu weer is, zou ik niet weten. Lex Gaarthuis en Gijs Staverman zijn absoluut vakmannen, maar of ze marktleider kunnen worden is de vraag.
Rock 'n roll is better than music!
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik hoop zo dat het nep is, maar anders maakt nieuwslezer Chantal Quak mooie reclame voor haar werkgevers:

Dat soort personeel mocht van mij buiten gaan spelen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Link doet het niet.
Feivel

Bericht door Feivel »

Daan! schreef: 16 jun 2024 20:44 Link doet het niet.
Even refreshen. Maar voor de zekerheid: https://www.instagram.com/airchecken/p/C8ReqIzIPmU/
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

Feivel schreef: 16 jun 2024 20:44 Ik hoop zo dat het nep is, maar anders maakt nieuwslezer Chantal Quak mooie reclame voor haar werkgevers:

Dat soort personeel mocht van mij buiten gaan spelen.
"mooie reclame" is het miss niet, maar zij is/was toch nieuwslezer bij van someren? en dit is puur een mening; zijn genoeg andere dj's die weleens meningen over muziek delen.

Stenders is als ik het goed is niet gecharmeerd van dancemuziek, Keur daar in tegen is niet gediend van "gitaarmuziek"', in mijn opinie valt dit onder hetzelfde

edit: gezien de link is dit gezegd als dj van een regionale zender; dat hoeft toch niets met R10 te maken te hebben ook? + zou zei juist niet mee verhuizen ri het weekend of heb ik dat verkeerd?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Achja, je hoeft toch niet alles leuk te vinden? Ik kan het me goed voorstellen dat het je strot uit komt op een gegeven moment, is niet alleen Rob Stenders die daar wel eens iets over verteld. Zijn wel meer dj's die dat wel eens doen in podcasts, interviews e.d. en soms zelfs op de radio.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

DavyGer schreef: 16 jun 2024 21:21 Achja, je hoeft toch niet alles leuk te vinden? Ik kan het me goed voorstellen dat het je strot uit komt op een gegeven moment, is niet alleen Rob Stenders die daar wel eens iets over verteld. Zijn wel meer dj's die dat wel eens doen in podcasts, interviews e.d. en soms zelfs op de radio.
ook, maar dat is meer algemeen denk ik over alle zenders breed, dat de meeste dj's niet mee luisteren met de muziek die ze draaien; wat ik opzich ook niet gek vind, je kunt als radio-dj niet echt radio luisteren tijdens het werken :lol:
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ik moet nog altijd lachen om dat filmpje van Evelien die snel de volumeknop in de studio harder zetten en stond te swingen op Kelly Clarkson, en Gerard die stond te kijken ;)
Maar het is waar, als je de hele dag dezelfde artiesten hoort, af en toe hoor je de smaak van de DJ's wel, en sommige dagen kan je het beter hebben. Vooral je weet dat er nog zoveel andere nummers zijn die ook leuk van dezelfde artiesten.
Ik hoop dat R10 zich weet te handhaven, en ik hoop toch dat Rob van Someren erbij blijft, in het weekend of door de week (of bv alleen in het weekend en op vrijdag of zo...)
Feivel

Bericht door Feivel »

Het gaat me niet om ‘niet leuk vinden’, maar de bewoordingen: ‘nikszeggende platgedraaide schijtmuziek’ is wel heel negatief over de muziek die notabene haar werkgevers draaien. Ik zou er als programmadirecteur in elk geval niet heel blij van worden.
Janno

Bericht door Janno »

Zoiets heb ik zelfs Stenders nooit horen zeggen in die bewoordingen :))
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Rob heeft weer een kort geding gewonnen van Talpa. MIJN VERWACHTING, is dat het afgekocht gaat worden en Rob niet meer in het weekend zal komen. Hij zal wel opduiken op een andere zender 100%NL?
Plaats reactie