Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 04 dec 2019 15:15

castmember schreef:
04 dec 2019 12:55
Radbi schreef:
04 dec 2019 08:46
De top 4000 is AAN.
Ik schrok wel een beetje vanmorgen . . .

In 3 uurtjes waren er 25 nummers uit de lijst gedraad, ik hoop toch dat er nog iets meer snelheid en iets minder geouwehoer in komt hoor. Lekker de muziek laten spreken in plaats van het stomme geneuzel verder . . .
Ik snap je hoor. Maar helaas is alles tot op "de seconde" gepland. In de computer is vastgelegd op welk tijdstip welk nummer gedraaid moet worden en wanneer er geouwehoerd moet worden. Op het allerlaatste geplande tijdstip moet de nummer 1 gedraaid worden. Maar ik weet dat je dit allemaal al weet en niets hieraan hebt :lol:

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 15:33

Dat snap ik, maar ik had toch gehoopt dat er iets meer nummers dan 8 per uur zouden zijn ingepland want dat vind ik wel een erg trage snelheid. Dan snap ik ook gelijk waarom Radio 2 in minder dan een week 2000 nummers er doorheen fietst en Radio 10 drie weken nodig heeft voor het dubbele.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 15:35

castmember schreef:
04 dec 2019 14:25
Tja . . . hebben alles al is ook subjectief. Ze gaan nog steeds op vakantie, ze zijn nog steeds fan van artiesten die met veel te dure kaartjes in de ziggo dome staan op te treden. En als de kinderen het huis uit zijn wordt het tijd voor een andere auto want de ruimte is niet meer nodig, of de caravan moet weer getrokken worden op vakantie naar de camping. Verder komen er steeds meer kamers leeg, wordt men lichamelijk slechter dus wordt er ook gekeken naar de mogelijkheid om kleiner (gelijkvloerser) te gaan wonen. Buiten dat wordt je doelgroep ouder, maar daardoor stoppen ze niet opeens met eten . . .

Iedere leeftijdsgroep heeft zijn eigen benodigdheden en daardoor ook eigen reclamebehoeften, maar dat betekent niet dat het afzetvlak anders wordt.
Je kunt er minder verdiene. Denk je dat John de Mol dat niet onderzocht heeft bijvoorbeeld? Of andere grote zenders bazen?

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 16:04

Ik denk dat John de Mol zich te houden heeft aan de kavels die er gelden bij zijn frequenties. Dus of hij het onderzocht heeft of niet doet er op dat moment minder toe. Blijkbaar had hij ook het idee dat een vrouwen talkshow zou aanslaan, en waar de eerste uitzending 500.000 kijkers trok bijna zijn ze na 3-4 uitzendingen teruggezakt naar de 120.000 kijkers, een all-time-low. Dus ja, het is misschien onderzocht, maar toch blijken de resultaten niet altijd reprensatief.

En dat je er minder mee verdienen kan lijkt meer een mening van jou dan een feit . . .

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 16:18

castmember schreef:
04 dec 2019 16:04
Ik denk dat John de Mol zich te houden heeft aan de kavels die er gelden bij zijn frequenties. Dus of hij het onderzocht heeft of niet doet er op dat moment minder toe. Blijkbaar had hij ook het idee dat een vrouwen talkshow zou aanslaan, en waar de eerste uitzending 500.000 kijkers trok bijna zijn ze na 3-4 uitzendingen teruggezakt naar de 120.000 kijkers, een all-time-low. Dus ja, het is misschien onderzocht, maar toch blijken de resultaten niet altijd reprensatief.

En dat je er minder mee verdienen kan lijkt meer een mening van jou dan een feit . . .
Dit zijn gewoon onderzoek. Doet ieder commercieel bedrijf. Waar zitten de boodschappers hoeveel besteeden ze. Is gewoon een bedrijf he radiozender. Gewoon bedrijfsplan enzo. Radio10 mag zich op oude mensen richt doen nu jongere muziek omdat die doelgroep geld heeft.

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 16:41

Ik snap wat je tikt, ik twijfel alleen of je hierbij feiten benoemt of gedachten.

Ik snap dat er onderzoeken worden gedaan, maar welke, hoe en wat de drijfveren zijn om Radio 10 te laten doen wat het nu doet weet maar een heel select groepje mensen. En tenzij jij aan de vergadertafel bij Radio 10 zit denk ik niet dat jij ook die kennis hebt. Je punt echter dat de bestedingsruimte van de oudere luisteraar minder is dan de jongere durf ik tegen te spreken. Er zijn juist steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat jongeren minder te besteden hebben door ouderen vanwege de stijgende prijzen op de huizenmarkt, studieschuld en de tendens dat lonen niet meestijgen met de inflatie en daar heb je als jongere (vaak nog aan het begin van de loonschaal) meer last van dan een oudere. Dus ik ben het met je eens dat Radio 10 vast onderzoek heeft gedaan naar de ideale demografie van hun luisteraar, ben het er niet mee eens dat een jongere standaard meer te besteden heeft.

Dit wordt mijn laatste reactie over de luisteraars demografie en targeting, meningen verschillen hierin, mag toch.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 17:12

castmember schreef:
04 dec 2019 16:41
Ik snap wat je tikt, ik twijfel alleen of je hierbij feiten benoemt of gedachten.

Ik snap dat er onderzoeken worden gedaan, maar welke, hoe en wat de drijfveren zijn om Radio 10 te laten doen wat het nu doet weet maar een heel select groepje mensen. En tenzij jij aan de vergadertafel bij Radio 10 zit denk ik niet dat jij ook die kennis hebt. Je punt echter dat de bestedingsruimte van de oudere luisteraar minder is dan de jongere durf ik tegen te spreken. Er zijn juist steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat jongeren minder te besteden hebben door ouderen vanwege de stijgende prijzen op de huizenmarkt, studieschuld en de tendens dat lonen niet meestijgen met de inflatie en daar heb je als jongere (vaak nog aan het begin van de loonschaal) meer last van dan een oudere. Dus ik ben het met je eens dat Radio 10 vast onderzoek heeft gedaan naar de ideale demografie van hun luisteraar, ben het er niet mee eens dat een jongere standaard meer te besteden heeft.

Dit wordt mijn laatste reactie over de luisteraars demografie en targeting, meningen verschillen hierin, mag toch.
Drijfveer is geld verdienen. Wanneer jij zo zeker weet dat oudere meer geld hebbe. Waarom speelt geen zender op radio er op in?

Radbi

Bericht door Radbi » 04 dec 2019 18:04

Radio liefhebber schreef:
04 dec 2019 13:37
Top 4000 laat de pareltjes weerklinken (die je bij de Top 2000 niet hoort). Heerlijk, laat de Kerst nog maar ver weg blijven. Wil je meegenieten klik dan even op deze link: https://assets.ctfassets.net/0opdme5qtl ... p10-V1.pdf.
Met je eens! De laatste jaren geniet ik pas vanaf nummer 300? (of lager?, misschien overdijf ik) van de top 2000. In de top 4000 zitten meer van die pareltjes vind ik ook. Bij de top 2000 zijn vele pareltjes vervangen door nieuwe muziek. Dit heeft niet te maken met de lengte tussen de twee lijsten maar naar verhouding.
Radio 10 zegt over de top 4000 "Alles staat er in" en dat klopt. En het is idd altijd leuk om de nummers via de lijst te volgen.

En de top 10 van de top 4000 al geraden? ;-)

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 04 dec 2019 20:06

castmember schreef:
04 dec 2019 14:25
Tja . . . hebben alles al is ook subjectief. Ze gaan nog steeds op vakantie, ze zijn nog steeds fan van artiesten die met veel te dure kaartjes in de ziggo dome staan op te treden. En als de kinderen het huis uit zijn wordt het tijd voor een andere auto want de ruimte is niet meer nodig, of de caravan moet weer getrokken worden op vakantie naar de camping. Verder komen er steeds meer kamers leeg, wordt men lichamelijk slechter dus wordt er ook gekeken naar de mogelijkheid om kleiner (gelijkvloerser) te gaan wonen. Buiten dat wordt je doelgroep ouder, maar daardoor stoppen ze niet opeens met eten . . .

Iedere leeftijdsgroep heeft zijn eigen benodigdheden en daardoor ook eigen reclamebehoeften, maar dat betekent niet dat het afzetvlak anders wordt.
Radio 10 die Scootmobiels en zo gaat weggeven. Zin an.

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 21:10

Je kan ook het verschil tussen ouderen en jongeren wel heel erg groot maken . . . laten we het zo zeggen dat ik de oudere radioluisteraar bestempel tussen 45 en 70, nog steeds veel te doen en ook voldoende te besteden. Boven de 70 ben je een dino. Sorry, had daar misschien duidelijker in moeten zijn.

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 21:11

Excuus, dubbel post

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 21:25

castmember schreef:
04 dec 2019 21:10
Je kan ook het verschil tussen ouderen en jongeren wel heel erg groot maken . . . laten we het zo zeggen dat ik de oudere radioluisteraar bestempel tussen 45 en 70, nog steeds veel te doen en ook voldoende te besteden. Boven de 70 ben je een dino. Sorry, had daar misschien duidelijker in moeten zijn.
20-49 is boodschapper

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 dec 2019 22:14

Mensen onder de 45 hebben minder te besteden, maar de bestedingen zijn beter te beïnvloeden door reclame. Er is in de radio- en reclamewereld niemand die beweert dat 45+ minder te besteden heeft.
Rock 'n roll is better than music!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 04 dec 2019 22:30

Oortjes schreef:
04 dec 2019 22:14
Mensen onder de 45 hebben minder te besteden, maar de bestedingen zijn beter te beïnvloeden door reclame. Er is in de radio- en reclamewereld niemand die beweert dat 45+ minder te besteden heeft.
Goed punt. Zijn waarschijnlijk inderdaad vrij merkvast.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 22:41

Oortjes schreef:
04 dec 2019 22:14
Ditte ja

Plaats reactie