Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Daarom ben ik ook voornamelijk overgeschakeld naar Vintage Veronica in het kader van 'geniet er van zolang het kan' voordat ze dit ook gaan 'omkatten' tot iets anders...
De laatste tijd luister ik ook weer vaker Vintage Veronica. Best lekker inderdaad.
Heb ik iets gemist? De luistercijfers zitten volgens mij op het niveau van voor het vertrek van Tim Klijn. Om dat te realiseren is fors geïnvesteerd in een ochtendjock én twee middagjocks. Als de zender dan niet verder komt dan hetzelfde niveau als met Tim Klijn en een middelmatige middagshow met Sander Lantinga dan vind ik niet dat je kunt zeggen dat de veranderingen vruchten beginnen af te werpen. Veronica is helemaal niets opgeschoten het afgelopen anderhalf jaar.Janno schreef: ↑31 okt 2024 18:21Niet zozeer alleen dit soort items, maar de algehele ‘voorspelbaarheid’. Veronica is toch wat meer ‘mainstream’ geworden sinds de ‘machtsovername’ en dat lijkt zijn vruchten af te werpen qua luistercijfers.repelsteel schreef: ↑31 okt 2024 14:18Poeh, ik weet niet of we kunnen concluderen dat de licht stijgende lijn komt door dit soort items.Janno schreef: ↑31 okt 2024 13:14
Zelf heb ik ook niets met dit soort items, maar kennelijk wil de luisteraar vooral zoveel mogelijk voorspelbaarheid en helpt het de luistercijfers op te krikken. Zo te zien lijkt het wat te doen, gezien het feit dat sinds vorig jaar de stijgende lijn weer is gevonden. Dat het er niet origineler en spannender op wordt ben ik met je eens.
Maar aangezien we geen programmacijfers hebben, zullen we het nooit zeker weten.
Ik vind het in ieder geval armoede, op welk radiostation dan ook.
Beetje veel aanhalingstekens dit keer, maar dat is om aan te geven dat het ook maar een mening is. Je moet voorzichtig zijn tegenwoordig met stellige uitspraken
God is a DJ
De hele week staat in het teken van kaarten voor Lenny Kravitz en dus sluit Veronica de week af met Disco. De logica ontgaat me.
God is a DJ
Wat zou volgens jou dan wel logisch zijn? Twee uur lang Lenny Kravitz? De winactie is dan ook al voorbij dus waarom in hetzelfde thema blijven hangen?
Hier hebben we het al eerder over gehad. Vandaar ditPhoenix schreef: ↑31 okt 2024 19:25Heb ik iets gemist? De luistercijfers zitten volgens mij op het niveau van voor het vertrek van Tim Klijn. Om dat te realiseren is fors geïnvesteerd in een ochtendjock én twee middagjocks. Als de zender dan niet verder komt dan hetzelfde niveau als met Tim Klijn en een middelmatige middagshow met Sander Lantinga dan vind ik niet dat je kunt zeggen dat de veranderingen vruchten beginnen af te werpen. Veronica is helemaal niets opgeschoten het afgelopen anderhalf jaar.Janno schreef: ↑31 okt 2024 18:21Niet zozeer alleen dit soort items, maar de algehele ‘voorspelbaarheid’. Veronica is toch wat meer ‘mainstream’ geworden sinds de ‘machtsovername’ en dat lijkt zijn vruchten af te werpen qua luistercijfers.repelsteel schreef: ↑31 okt 2024 14:18
Poeh, ik weet niet of we kunnen concluderen dat de licht stijgende lijn komt door dit soort items.
Maar aangezien we geen programmacijfers hebben, zullen we het nooit zeker weten.
Ik vind het in ieder geval armoede, op welk radiostation dan ook.
Beetje veel aanhalingstekens dit keer, maar dat is om aan te geven dat het ook maar een mening is. Je moet voorzichtig zijn tegenwoordig met stellige uitspraken
Het lijkt me niet nodig om dat nog eens over te doen.Janno schreef:sinds vorig jaar
Tuurlijk. Waarom zou je consistentie nastreven? Bij het aantreden van Robert-Jan van der Velde als programmadirecteur gaf hij aan dat Veronica een pop/rock format ging hanteren. Lenny Kravitz valt daarbinnen. Discomuziek duidelijk niet. Daarom vind het niet logisch. Verrassen en variëren is prima, maar dan wel binnen het format.
God is a DJ
Ik zou een live-concert van Kravitz uitzenden als opwarmertje, aan t eind van de kaarten-aktie. Tracks draaien van z'n nieuwe album. Maar wie ben ik.
Laatst gewijzigd door Streampie op 31 okt 2024 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Achja, je kan ook gewoon niet luisteren bij een thema. Ik heb er wel zin in. Ik hoop vooral dat Ekdom nog iets gaat zeggen over de terugkeer van de Funky Weekend Trip. (Vermoedelijk op Sublime, gezien Wouter v/d Goes inmiddels ook op zijn instagram heeft staan dat die daar aan de slag gaat)
Disco valt onder popmuziek. Verder is er ook regelmatig disco te horen op Veronica, zoals KC and the Sunshine band, Donna Summer en Earth, Wind and Fire. Het past dus prima binnen het format.Phoenix schreef: ↑31 okt 2024 20:49 Tuurlijk. Waarom zou je consistentie nastreven? Bij het aantreden van Robert-Jan van der Velde als programmadirecteur gaf hij aan dat Veronica een pop/rock format ging hanteren. Lenny Kravitz valt daarbinnen. Discomuziek duidelijk niet. Daarom vind het niet logisch. Verrassen en variëren is prima, maar dan wel binnen het format.
Persoonlijk vind ik discomuziek prima. Daar luister ik graag naar. Ik heb een brede muzieksmaak. Alleen vind ik het onverstandig om zo breed te draaien.
Tuurlijk kun je disco onder pop scharen. Een wijs man zei ooit: formatteren betekent niet alleen de muziek selecteren die je draait, maar juist ook de muziek selecteren die je niet draait.
God is a DJ
Heel eerlijk gezegd. Ik vermoed dat ze het gaan presenteren als een disco-middag, maar dat er gewoon ook veel soul & funk gedraaid gaat worden. Dus ik verwacht het wel wat breder dan dat.Loekie schreef: ↑31 okt 2024 21:01Disco valt onder popmuziek. Verder is er ook regelmatig disco te horen op Veronica, zoals KC and the Sunshine band, Donna Summer en Earth, Wind and Fire. Het past dus prima binnen het format.Phoenix schreef: ↑31 okt 2024 20:49 Tuurlijk. Waarom zou je consistentie nastreven? Bij het aantreden van Robert-Jan van der Velde als programmadirecteur gaf hij aan dat Veronica een pop/rock format ging hanteren. Lenny Kravitz valt daarbinnen. Discomuziek duidelijk niet. Daarom vind het niet logisch. Verrassen en variëren is prima, maar dan wel binnen het format.
-
Misschien als opwarmer wat ze later op Sublime willen gaan doen? Alvast een beetje kruisbestuiving tussen de zusterstations.
Alleen zijn Wout & Frank er niet voor zo ver ik weet. Op dit moment staat op dat moment Niek van de Bruggen ingepland, maar die is dus ziek.Vanjeafisharder schreef: ↑31 okt 2024 21:55 Misschien als opwarmer wat ze later op Sublime willen gaan doen? Alvast een beetje kruisbestuiving tussen de zusterstations.
En Gerard wordt dus ingevlogen vanaf Spanje.
-
Oh ja die zijn er niet, nee dan kan dat het niet zijn.