Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Jari de Jonge

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Jari de Jonge »

Net gehoord idd.
Leuk!
jessica

Bericht door jessica »

Gaat ze voorlopig 1 dag per week doen? Alleen de vrijdag?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Voorlopig alleen morgen, Sander is een lang weekend weg.

Ik gun Marisa het allerbeste uiteraard, maar Radio Veronica ook en de ochtend met eerst Frank van der Lende en daarna ook nog eens Marisa lijkt me dat allesbehalve.

Overigens was naast Rob inmiddels ook Caroline vandaag afwezig bij de Bonanza, deze wordt al twee dagen door Martijn Muijs gepresenteerd.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Johanneke schreef: 21 sep 2023 18:38 Voorlopig alleen morgen, Sander is een lang weekend weg.

Ik gun Marisa het allerbeste uiteraard, maar Radio Veronica ook en de ochtend met eerst Frank van der Lende en daarna ook nog eens Marisa lijkt me dat allesbehalve.

Overigens was naast Rob inmiddels ook Caroline vandaag afwezig bij de Bonanza, deze wordt al twee dagen door Martijn Muijs gepresenteerd.
Of ze proberen nu samen iemand binnen te hengelen, of ze vertrekken bij Veronica of ze hebben mot met de leiding. Ik denl zelf de twee laayste opties. Ben benieuwd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

tophitsradio schreef: 21 sep 2023 19:19
Johanneke schreef: 21 sep 2023 18:38 Voorlopig alleen morgen, Sander is een lang weekend weg.

Of ze proberen nu samen iemand binnen te hengelen, of ze vertrekken bij Veronica of ze hebben mot met de leiding. Ik denl zelf de twee laayste opties. Ben benieuwd.
Zal Mediahuis zich realiseren dat Joe met een beperkt format en low profile DJ’s binnen de oude Veronica kavelbeperkingen in amper twee weken tijd vergelijkbare luistercijfers heeft als Veronica?

Ik denk dat Veronica commercieel gezien niet slechter af is zonder Stenders en Brouwer. Vanmiddag heb ik anderhalf uur naar Veronica geluisterd (Lantinga/Hofman) en vroeg me af waarom een (doorsnee) luisteraar Veronica zou verkiezen boven Radio 2, Radio 10 en Joe. Veronica mist een USP dat de andere zenders wel hebben. Veronica zal als classic hits zender nooit top of mind zijn bij de (doorsnee) luisteraar. Daar ligt de uitdaging van Veronica mijn inziens.

Hierboven worden weer flink wat namen geopperd die Veronica zouden kunnen versterken. Zelfs Menno Barreveld en Lindo Duvall worden genoemd. Het zouden absolute aanwinsten zijn voor de office hours, maar zij zullen nooit voor Veronica van Stenders kiezen denk ik. Zij confirmeren zich naar het profiel van de zender, terwijl Stenders kiest voor DJ’s die het profiel van de zender bepalen.

En mocht van Bert van Lent naar de ochtend van Veronica gaan dan trakteer ik de hele bende hier op bier -bier O, nee, wacht, vooralsnog staat Stenders nog aan het roer en is feitelijk alles nog mogelijk.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen »

DavyGer schreef: 21 sep 2023 07:51 Uiteindelijk wordt het lastig om je programmering rond te krijgen als Veronica zijnde. Er zal gezocht worden naar iemand voor de ochtendshow en iemand voor de middagshow. Bas van Teylingen in de ochtend is een optie, maar ook hem in de middag zetten. Martijn la Grouw zou zo maar ook naar Veronica kunnen gaan en anders moet je kijken of je Jaap Brienen bij Sublime weg kan halen.

Zelf denk ik dat Stenders zelf de middagshow maar moet gaan doen. Of vanaf 15:00 waarbij de Bonanza nog één uur blijft bestaan of gewoon vanaf 16:00 en het concept bonanza na al die jaren opdoeken. Of de bonanza overdragen aan iemand anders.
Jeroen Van Inkel doet De Bonanza dan. Dat lijkt me dan wel een goeie zet.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
StefanT

Bericht door StefanT »

veronica vlaanderen schreef: 21 sep 2023 20:40
Jeroen Van Inkel doet De Bonanza dan. Dat lijkt me dan wel een goeie zet.
Dat lijkt me zonde van zijn talent en geluid dat ie andermans programma overneemt, als je Jeroen v Inkel binnen kunt krijgen dan wil je dat ie zijn Rinkeldekinkel doet
Morrison

Bericht door Morrison »

Phoenix schreef: 21 sep 2023 19:52 Vanmiddag heb ik anderhalf uur naar Veronica geluisterd (Lantinga/Hofman) en vroeg me af waarom een (doorsnee) luisteraar Veronica zou verkiezen boven Radio 2, Radio 10 en Joe.
Ik ben misschien geen doorsnee luisteraar maar ik verkies nog steeds Veronica boven Radio 2 (teveel - naar mijn mening slechte- Nederlandstalig muziek), Radio 10 (te hoog ABBA/Dolly Parton/Tom Jones-gehalte) en Joe (beperkte, veilige hits). Bij Veronica wordt je veel meer verrast op muziekgebied.
Janno

Bericht door Janno »

Morrison schreef: 21 sep 2023 23:02
Phoenix schreef: 21 sep 2023 19:52 Vanmiddag heb ik anderhalf uur naar Veronica geluisterd (Lantinga/Hofman) en vroeg me af waarom een (doorsnee) luisteraar Veronica zou verkiezen boven Radio 2, Radio 10 en Joe.
Ik ben misschien geen doorsnee luisteraar maar ik verkies nog steeds Veronica boven Radio 2 (teveel - naar mijn mening slechte- Nederlandstalig muziek), Radio 10 (te hoog ABBA/Dolly Parton/Tom Jones-gehalte) en Joe (beperkte, veilige hits). Bij Veronica wordt je veel meer verrast op muziekgebied.
Hetzelfde hier. Ook geen doorsnee luisteraar dus.
jessica

Bericht door jessica »

Morrison schreef: 21 sep 2023 23:02
Ik verkies ook Veronica boven die andere zenders. Ik snap dat Veronica van een heleboel mensen het favoriete station niet is, maar dan zijn er natuurlijk altijd JOE, Radio10 of Radio2 nog om naar te luisteren. Maar Veronica hoeft niet perse veranderd te worden als veel mensen er plezier aan hebben.

Bij andere zenders zie ik de discussie nooit van laten we de Volendamse Nederlandse platen van Radio2 afhalen en laten we een paar DJ's van Radio2 aan de kant zetten. Althans ik zie die discussie nooit in die mate als het over Veronica gaat.

Veronica zou ook voor de ochtendshow Barend van Deelen kunnen halen. Dat zou best een goede zet zijn. Dan zou je wel een positieve ochtendshow krijgen met veel energie en iets wat ze niet op andere zenders hebben. Nu ik er over nadenk zou ik daar vol voor gaan en dan Barend ook echt lang de tijd geven om de ochtenshow te kunnen uitbouwen.

Misschien is hij wel een van de laatste DJ's die zich in het bekende rijtje kunnen aansluiten.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Phoenix schreef: 21 sep 2023 19:52 En mocht van Bert van Lent naar de ochtend van Veronica gaan dan trakteer ik de hele bende hier op bier -bier O, nee, wacht, vooralsnog staat Stenders nog aan het roer en is feitelijk alles nog mogelijk.
-bier Denk dat je deze uitspraak inderdaad vrij veilig kunt neerzetten. :)

Ik heb vanaf 06:00 Veronica ipv 538, en ik moet het eerdere posters nageven: Ik vind de ochtendshow die hij neerzet beter dan eerdere programma's die ik van hem gehoord heb. De match met de rest van het team is er, hij is snel/vlot/wakker genoeg, maar niet te. Daar waar mijn radiootje smorgens vast op 538 stond, ga ik vaker even flipperen tussen deze 2.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

jessica schreef: 22 sep 2023 01:55 Veronica zou ook voor de ochtendshow Barend van Deelen kunnen halen. Dat zou best een goede zet zijn. Dan zou je wel een positieve ochtendshow krijgen met veel energie en iets wat ze niet op andere zenders hebben. Nu ik er over nadenk zou ik daar vol voor gaan en dan Barend ook echt lang de tijd geven om de ochtenshow te kunnen uitbouwen.

Misschien is hij wel een van de laatste DJ's die zich in het bekende rijtje kunnen aansluiten.
Deze optie was bij mij nog niet opgekomen. Ik vind zijn middagshow inderdaad erg lekker om te horen (afgezien van sommige muziek), denk dat hij een ochtendshow alhier zeker kan dragen. Goeie!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 22 sep 2023 01:55 Ik snap dat Veronica van een heleboel mensen het favoriete station niet is, maar dan zijn er natuurlijk altijd JOE, Radio10 of Radio2 nog om naar te luisteren. Maar Veronica hoeft niet perse veranderd te worden als veel mensen er plezier aan hebben.
Zoals ik vorige week heb aangegeven, maar deze post is vakkundig door de admin’s verwijderd, zijn er twee soorten discussies. De eerste gaat over de commerciële/professionele kant en de andere over persoonlijke smaak en voorkeur. Beiden mogen en kunnen naast elkaar bestaan.

Wellicht toch maar eens de suggestie van Henkjan volgen en beide discussies in aparte topics gaan scheiden, want mijn post leidt weer tot reacties waarin de persoonlijke voorkeuren worden gedropt en nu weer eindigend in de opmerking dat Veronica niet veranderd hoeft te worden, want er zijn mensen die er plezier aan beleven. De lichte dwang om de discussie over de professionele/commerciële kant te stoppen dreigt hiermee weer te ontstaan (“laat Veronica nu eens met rust”).

💙

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Hoe gaat het met de luistercijfers van Barend van Deelen dan? 3fm is namelijk nog steeds geen luisteraarsmagneet en hij heeft daar wel zijn show.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 22 sep 2023 07:33 Hoe gaat het met de luistercijfers van Barend van Deelen dan? 3fm is namelijk nog steeds geen luisteraarsmagneet en hij heeft daar wel zijn show.
Volgens Florent Luijckx bij DWDR scoort hij goed en zit hij boven het zendergemiddelde.

Plaats reactie