Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Vanaf 1997. Het was een albumlijst. Heeft gelopen tot 2014 dacht ik. Idd bij 3FM en wat daaraan vooraf ging.
jessica

Bericht door jessica »

Janno schreef: 27 mei 2022 10:54 Vanaf 1997. Het was een albumlijst. Heeft gelopen tot 2014 dacht ik. Idd bij 3FM en wat daaraan vooraf ging.
Als albumlijst was het wel een fijne lijst op een bijzondere dag. Om de bovenste 100 uit de Top1000 allertijden of Top2000 op deze dag te herhalen vind ik vrij zinloos en ook creatieve armoe. Ik heb op hemelsvaartdag niet geluisterd naar Veronica, maar als ze dit hebben gedaan was dat wat mij betreft minpunten.
Janno

Bericht door Janno »

jessica schreef: 27 mei 2022 12:22
Janno schreef: 27 mei 2022 10:54 Vanaf 1997. Het was een albumlijst. Heeft gelopen tot 2014 dacht ik. Idd bij 3FM en wat daaraan vooraf ging.
Als albumlijst was het wel een fijne lijst op een bijzondere dag. Om de bovenste 100 uit de Top1000 allertijden of Top2000 op deze dag te herhalen vind ik vrij zinloos en ook creatieve armoe. Ik heb op hemelsvaartdag niet geluisterd naar Veronica, maar als ze dit hebben gedaan was dat wat mij betreft minpunten.
Eens. Ik vind het ook een zwaktebod om lijsten te herhalen. Er zullen best redenen voor zijn, maar het getuigt van weinig creativiteit. Tijdens een luisteraars slurpend evenement als de top 2000 begrijp ik dat je je wat minder druk maakt om de programmering en er desnoods een herhaling tegenaan gooit, maar een dag als Hemelvaart zou bij uitstek geschikt zijn om een thema te verzinnen met iets wat je niet het hele jaar hoort. Lijsten zijn er jaarrond al in overvloed en kunnen dus beter zo min mogelijk worden herhaald. Ik ben zelf inmiddels al een soort lijstjesmoeheid aan het ontwikkelen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Kraft schreef: 27 mei 2022 10:41 De Hemelse 100 was ook een fenomeen uit de jaren 80/90 van Hilversum 3. Als ik me niet vergis.
Zucht … kijk eens naar de post die voor jouw post is geplaatst.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

:D
rocks

Bericht door rocks »

Ik vraag me soms wel eens af waarom moeten 2 stations z'n programmering om gooien om 1 man in de middag terug te krijgen?
Niet alleen nu, maar dat gaat wel vaker zo in het algemeen. Als de rest goed "loopt" waarom zoveel moeite doen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ronald Giphart gisteravond op Radio 1 als presentator van Mangiare
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

aapdedino schreef: 28 mei 2022 11:30 Ronald Giphart gisteravond op Radio 1 als presentator van Mangiare
Als er afspraken over zijn zal dat wel prima kunnen. Hugo Borst doet ook zondag langs de lijn en zaterdag ESPN (dus ook publiek en commercieel).

Wel opvallend hoeveel radio Ronald doet, ook nog een podcast meen ik.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ed Struijlaert nu met voicetracks op Veronica, normaal gesproken zit er een vervanger als hij er niet is. Je merkt het goed, nieuws was net om 18.56, interactie die hij normaal doet met berichten van luisteraars is er niet, vaste rubrieken zijn er niet, en de muziek is veel meer usual suspects als normaal...
Ik heb het hier al eens meer gelezen, maar ik zou 100x liever weer de 80s en 90s party met Rick Romijn terughoren op zaterdagavond. Was een stuk leuker en verrassender qua muziek. Ed doet het niet slecht maar is gewoon niet echt een goede dj
Janno

Bericht door Janno »

Ed kan er voor de zaterdagavond best mee door wat mij betreft. En eerlijk gezegd ben ik blij dat er nu tenminste één zender is die afwijkt van de zaterdagavond partymuziekmix. Niks voor mij. Als ik partymuziek wil horen ga ik wel uit. Als ik thuis ben hoor ik liever de huidige Veronicamix.
Laatst gewijzigd door Janno op 28 mei 2022 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

En volgens mij is Ronald Giphart ook z'n sidekick kwijt, al in geen weken meer iemand gehoord of gezien.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 28 mei 2022 19:38 Ed Struijlaert nu met voicetracks op Veronica, normaal gesproken zit er een vervanger als hij er niet is. Je merkt het goed, nieuws was net om 18.56, interactie die hij normaal doet met berichten van luisteraars is er niet, vaste rubrieken zijn er niet, en de muziek is veel meer usual suspects als normaal...
Ik heb het hier al eens meer gelezen, maar ik zou 100x liever weer de 80s en 90s party met Rick Romijn terughoren op zaterdagavond. Was een stuk leuker en verrassender qua muziek. Ed doet het niet slecht maar is gewoon niet echt een goede dj
Rick Romijn gaat niet meer terugkeren op de zaterdagavond. Hij heeft er zelf voor bedankt.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Frutsel35

Bericht door Frutsel35 »

Johanneke schreef: 28 mei 2022 19:38 Ed Struijlaert nu met voicetracks op Veronica, normaal gesproken zit er een vervanger als hij er niet is. Je merkt het goed, nieuws was net om 18.56, interactie die hij normaal doet met berichten van luisteraars is er niet, vaste rubrieken zijn er niet, en de muziek is veel meer usual suspects als normaal...
Ik ben het helemaal met je eens qua voicetracks. Dat is voor mij geen echt radio. Radio is live. Programma van Martijn Richters op zaterdag en zondag is ook altijd opgenomen. Je kunt het meteen horen, jammer... Maar ergens denk ik dat de avonduren op commerciële zenders helemaal niet belangrijk zijn vanuit hun gedacht. Bij de NPO zenders is dat heel anders. De afgelopen weken nam Giel bijvoorbeeld de show van Van Inkel over tussen middernacht en 3. Heerlijk om te luisteren. Geweldig dat daar echt goeie mensen op dat soort uren zitten en programma's overnemen. Bij de Talpa zenders is het vaak onbelangrijk... jammer. Waarschijnlijk puur omdat er geen geld mee te verdienen valt. Het failliet van de radio.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Frutsel35 schreef: 29 mei 2022 14:10 Ik ben het helemaal met je eens qua voicetracks. Dat is voor mij geen echt radio. Radio is live.
Radio is illusie. Dat kan live, bij actuele programma's moet het live, maar voicetrack kan goed gedaan ook geweldige radio zijn.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 29 mei 2022 16:07
Frutsel35 schreef: 29 mei 2022 14:10 Ik ben het helemaal met je eens qua voicetracks. Dat is voor mij geen echt radio. Radio is live.
Radio is illusie. Dat kan live, bij actuele programma's moet het live, maar voicetrack kan goed gedaan ook geweldige radio zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens. Mijn liefde voor radio is bijvoorbeeld ontstaan door programma’s die deels danwel volledig vooraf opgenomen waren, zoals Het Weeshuis van de Hits, Ronflonflon en Heksennest/Hurry Up.
Disclaimer:
Plaats reactie