jessica schreef: ↑24 mei 2022 23:08
Phoenix schreef: ↑24 mei 2022 20:16
Ik heb al aangegeven dat ik het telefoongesprek nog ga proberen terug te luisteren om er dan uitgebreider op te kunnen reageren. Dat is al meer dan de meesten hier doen. Maar als het niet gewaardeerd wordt dan bespaar ik mezelf ook die moeite.
Dat wordt zeker gewaardeerd. Dat weet je ook. We mogen het niet altijd eens zijn en dat hoeft ook niet. Maar je mening wordt zeker gewaardeerd. Je doet inderdaad altijd je best om die te onderbouwen. Probeer ik ook altijd. Alleen soms lukt dat niet altijd. Radio luisteren is ook gevoel of voorkeur en er kunnen nog meer dingen spelen. Dat is niet altijd precies helemaal in woorden uit te leggen, maar een deel zeker wel.
Waarom vind je een bepaalde voetbalstijl mooi? Omdat het aanvallend is? En wat is dat aanvallende dan? Is dat constante druk op de tegenstander, is dat een snelle counter of iets er tussenin. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Waarom weet je misschien niet eens precies.
Hij heeft inmiddels 4 programma's van 2 uur gemaakt. Dus telefoongesprekken genoeg. Ik zou er wel even 2 of 3 luisteren. Iedereen heeft wel eens een slecht gesprek.
Ik stel de speelstijl, de opstelling of de intenties niet ter discussie, maar de uitvoering. Een aanvallende voetbalstijl kan aantrekkelijk zijn, maar als de ballen er niet in gaan of er meer goals tegen vallen dan gaat daar de discussie over.
Zo lees ik ook de discussie in het recente luistercijfer-topic waar Veronica weer wordt geprezen, want het is "stabiel" of "stijgt ten opzicht van vorig jaar in de 10+ groep". Dit voelt ook als een voetbalclub die op de degradatieplekken staat blijven verdedigen. De ploeg krijgt veel doelpunten tegen, maar het percentage balbezit wordt heilig verklaard en gebruikt om aan te tonen dat de club (wel) goed presteert.
UPDATE:
Ik heb bewuste gesprek teruggeluisterd, maar het valt niet mee om zo'n gesprek uit te schrijven

Het gaat om het gesprek in het eerste uur na ongeveer 45 minuten.
Maar de volgende vragen of vraagstelling viel me op.
Je bent lekker aan het genieten hè? Lekker buiten aan het genieten?
Je zit op een boot hè? Dat klopt toch?
Dat is toch een eiland? Of niet? Een eiland toch?
Vragen veel met "hè" en "toch" eindigen, waarop de luisteraar niet veel meer dan "ja" of "nee" kan antwoorden. En steeds na iedere vraag nog met een tweede of derde vraag komen, terwijl de luisteraar al antwoord wil geven en dus wordt afgekapt.