Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roelandliefhebber

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Roelandliefhebber »

Luister ook steeds minder.. creatief zijn is niet meer de norm. Doe maar gewoon en plaatje info praatje wel. Daar vind ik de meeste zogenaamde grootheden geen uitzondering op. Alleen luisteren sommigen eigenlijk echt maar een enkeling beter weg (En daar valt Hoebee echt niet onder voor mij). Sommigen echt ronduit saai en nors. Daar komen Drogt en Dorreleijers zeker in elkaars buurt. Benieuwd naar de cijfers morgen. Een stijging zou me verbazen.
MichelS

Bericht door MichelS »

Roelandliefhebber schreef: 23 mei 2022 20:46 Een stijging zou me verbazen.
Vergeleken met vorig kwartaal geen stijging maar ten opzichte van vorig jaar een stijging van 0.2 procentpunt.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Maar elke meting minder luisteraars, dus toch geen goed nieuws.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
MichelS

Bericht door MichelS »

Lotte van der Neven schreef: 24 mei 2022 08:43 Maar elke meting minder luisteraars, dus toch geen goed nieuws.
Ik had al verwacht dat er na mijn bericht meteen een negatief bericht geplaatst zou worden. :D
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Niet negatief bedoeld hoor, meer een constatering. In de basis juich ik een zender met de afwisselende muziek van Veronica zeer toe, dus van mij mogen ze stijgen.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
MichelS

Bericht door MichelS »

Lotte van der Neven schreef: 24 mei 2022 09:40 Niet negatief bedoeld hoor, meer een constatering. In de basis juich ik een zender met de afwisselende muziek van Veronica zeer toe, dus van mij mogen ze stijgen.
Bedankt voor jouw toelichting.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 23 mei 2022 13:21
density1 schreef: 23 mei 2022 00:53 Nee dat kan ik niet, maar de momenten dat ik geluisterd heb de afgelopen uitzendingen is mij het niet opgevallen.
Als je niet met voorbeelden kunt komen dan vervalt daarmee je bewering dat Drogt iets te melden heeft wat mij betreft.
Sorry hoor maar jij komt ook niet veel verder dan dat hij iedere zin eindigt met hé en dat hij gortdroog presenteert.
Dat gortdroog is ook maar een mening. Kan ik ook niet zo veel mee.
Ik vind hem goed presenteren. Doet de telefoongesprekken leuk en heeft liefde en "verstand". Ik hoor dat en dat vind ik prettig luisteren.

Maar dat is ook niet precies uit te leggen. Liever Jeroen dan een soort automatische robot presentator als Robbert Feller van Radio10 (willekeurig voorbeeld).
Roelandliefhebber

Bericht door Roelandliefhebber »

Volgens mij nog steeds geen champagne bij Veronica
jessica

Bericht door jessica »

Roelandliefhebber schreef: 24 mei 2022 18:03 Volgens mij nog steeds geen champagne bij Veronica
Geen champagne, maar voorlopig het enige station dat stabiel blijft in de Talpa familie. Is de laatste 2 jaar overigens al zo en daarop is deze maand geen uitzondering. Zelfs een lichte stijging tov 1 jaar geleden wat betekent dat de kern die naar nu naar Veronica luistert goede vaste luisteraars zijn die steeds langer gaan luisteren. Heel stabiel dus. Mooie tijd om aan een langzame stijging te gaan denken.

De nieuwe radio directeur hoeft geen aandacht aan Veronica te besteden. Ik zou me eerst op de andere 3 stations richten.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

jessica schreef: 24 mei 2022 17:47
Phoenix schreef: 23 mei 2022 13:21
density1 schreef: 23 mei 2022 00:53 Nee dat kan ik niet, maar de momenten dat ik geluisterd heb de afgelopen uitzendingen is mij het niet opgevallen.
Als je niet met voorbeelden kunt komen dan vervalt daarmee je bewering dat Drogt iets te melden heeft wat mij betreft.
Sorry hoor maar jij komt ook niet veel verder dan dat hij iedere zin eindigt met hé en dat hij gortdroog presenteert.
Ik vind hem goed presenteren. Doet de telefoongesprekken leuk en heeft liefde en "verstand". Ik hoor dat en dat vind ik prettig luisteren.

Maar dat is ook niet precies uit te leggen. Liever Jeroen dan een soort automatische robot presentator als Robbert Feller van Radio10 (willekeurig voorbeeld).
Haha dan noem je er ook wel eentje! Die werd uitgerekend door Stenders in zijn boek "de doodstraf" genoemd, als assistent van Jensen. Dan hoor ik ook 10x liever Jeroen Drogt
Johanneke

Bericht door Johanneke »

jessica schreef: 24 mei 2022 18:27
Roelandliefhebber schreef: 24 mei 2022 18:03 Volgens mij nog steeds geen champagne bij Veronica
Geen champagne, maar voorlopig het enige station dat stabiel blijft in de Talpa familie. Is de laatste 2 jaar overigens al zo en daarop is deze maand geen uitzondering. Zelfs een lichte stijging tov 1 jaar geleden wat betekent dat de kern die naar nu naar Veronica luistert goede vaste luisteraars zijn die steeds langer gaan luisteren. Heel stabiel dus. Mooie tijd om aan een langzame stijging te gaan denken.

De nieuwe radio directeur hoeft geen aandacht aan Veronica te besteden. Ik zou me eerst op de andere 3 stations richten.
Denk je echt dat Stenders een jaar geleden is binnengehaald om Veronica 0,2% te laten stijgen en Radio 2 0,2% laten zakken? Ik denk niet dat Talpa daar tevreden mee is. In 20-49 dalen ze trouwens een half procent tov vorig jaar.
Ben zelf ook steeds positiever en merk ik dat ik steeds meer ga luisteren maar voor mijn gevoel zijn Rob en Caroline allesbehalve sterk genoeg om een zender te leiden
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 24 mei 2022 17:47 Ik vind hem goed presenteren. Doet de telefoongesprekken leuk en heeft liefde en "verstand". Ik hoor dat en dat vind ik prettig luisteren.
Ik hoor dat niet. Ik vond het gesprek met de luisteraar dat ik hoorde tenenkrommend slecht. Ik zal het nog eens proberen terug te luisteren en het hier woord voor woord uitschrijven.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 24 mei 2022 19:06 Ben zelf ook steeds positiever en merk ik dat ik steeds meer ga luisteren maar voor mijn gevoel zijn Rob en Caroline allesbehalve sterk genoeg om een zender te leiden
Ik denk dat ze dat zelf ook realiseren. Niet voor niets is Jantien van Tol erbij gehaald. Ook de muziekmix is onder Willem Doreleijers verbeterd (persoonlijke mening).
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 mei 2022 19:14
Johanneke schreef: 24 mei 2022 19:06 Ben zelf ook steeds positiever en merk ik dat ik steeds meer ga luisteren maar voor mijn gevoel zijn Rob en Caroline allesbehalve sterk genoeg om een zender te leiden
Ik denk dat ze dat zelf ook realiseren. Niet voor niets is Jantien van Tol erbij gehaald. Ook de muziekmix is onder Willem Doreleijers verbeterd (persoonlijke mening).
Ik vind het sterk als je je eigen tekortkomingen ziet en dan andere erbij haalt die het beter kunnen. Dus top dat hij Willem Dorelijers en Jantien van Tol erbij heeft gehaald. Een goede voetbalcoach omringt zich ook door assistent coaches die specifieke dingen heel goed kunnen. Dus dat vind ik juist sterk managementschap. Juist een manager moet niet alles zelf willen doen, maar vertrouwen geven aan het team.

Je hebt trouwens nog steeds niet hierop gereageerd met voorbeelden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 24 mei 2022 20:00 Je hebt trouwens nog steeds niet hierop gereageerd met voorbeelden.
Ik wist niet dat ik met (meer) voorbeelden moest reageren, maar ik heb al aangegeven dat ik het telefoongesprek nog ga proberen terug te luisteren om er dan uitgebreider op te kunnen reageren. Dat is al meer dan de meesten hier doen. Maar als het niet gewaardeerd wordt dan bespaar ik mezelf ook die moeite.
Phoenix schreef: 24 mei 2022 19:12
jessica schreef: 24 mei 2022 17:47 Ik vind hem goed presenteren. Doet de telefoongesprekken leuk en heeft liefde en "verstand". Ik hoor dat en dat vind ik prettig luisteren.
Ik hoor dat niet. Ik vond het gesprek met de luisteraar dat ik hoorde tenenkrommend slecht. Ik zal het nog eens proberen terug te luisteren en het hier woord voor woord uitschrijven.
Disclaimer:
Plaats reactie