Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiogolfje

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door radiogolfje »

Oortjes schreef:Een wat grotere playlist zou inderdaad geen overbodige luxe zijn.

Het is nu een hitstation zonder hits. Ik zou er een gouwe ouwe station met muziek uit de afgelopen vijftig jaar van maken, met pop, rock en dance.
Dan krijgen ze mij weer als (ex) luisteraar terug. Zeker als wat bekende DJ's als Bart terug komen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radio 10 is ook niks mis mee, maar grote kans dat ik dan ook terug switch. Zeker als d.j.'s als Bart weer terug komen, al is het maar in het weekend.
Rock 'n roll is better than music!
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ik hoop voor Erik de Zwart dat Rob van Someren nog beschikbaar is. Dan kan Kicken moven, van Inkel van 1 tot 4 en daarna weer de moeder der middagshows op Veronica. Bart van Leeuwen moet natuurlijk ook weer terug en aangezien Bart en Erik een soort van bloedverwanten zijn, zal dat wel goed komen. Maar nog belangrijker is dat de muziek keuze veel breder moet. Weg met alleen maar rock classics, ook dance classics draaien.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen »

Waarom zou Patrick kicken moeten moven ik vind hem dan weer goed!
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
RadioGuy

Bericht door RadioGuy »

Voorspelling; Van Someren blijft buiten de deur, komt er niet meer in na alle po-ep die hij geworpen heeft naar zijn broodheer. Bart van Leeuwen kan iets in het weekend gaan doen, Luc en Peeters, tja wat denk je zelf. Rick gaat ook naar het weekend en er komt een nieuwe ochtendshow. Van Inkel blijft zitten waar die zit.
Daan!

Bericht door Daan! »

De hele ophef over Rob en een bekendmaking bij Giel, valt mee. Rob presenteert vandaag de ochtendshow op 3FM.
Herman van Schippers

Bericht door Herman van Schippers »

Zo maar een spinsel: Somertijd zou een prima vervanger zijn van 'Claudia dr op'.

Los van omroep uren en alle andere discussies die je hier bij kunt bedenken.

Het was, ook op 3FM, prettig om naar te luisteren.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

veronica vlaanderen schreef:Waarom zou Patrick kicken moeten moven ik vind hem dan weer goed!
Omdat hij een bedroevend laag aantal luisteraars weet te boeien?

Dit is wat kort door de bocht en natuurlijk speelt er meer mee. In de kern is het wel zo dat de huidige programmering onvoldoende luisteraars trekt. De programma's van Lindo Duvall en Patrick Kicken hebben niet bijgedragen aan stijging van het aantal luisteraars. Sterker nog, het aantal luisteraars is gedaald sinds deze programma's in het uitzendschema staan. Er is dus wel degelijk reden om deze programma's te veranderen, al dan niet met dezelfde d.j.
Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio »

Tip voor Erik. Stop met het huidige format en wissel dit in voor alleen top 20 hits van de jaren 60 t/m 00's. Geef de dj's hun eigen vrije platen keus. Haal de ontslagen medewerkers weer terug en creer weer het volle vrijdag gevoel van toen. :razz:
De zon schijnt op de radio
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Sky en Veronica gaan NOOIT van kavel wisselen. Dat gaat veel te veel geld kosten qua marketing om de wisseling te communiceren. Ik snap niet dat sommige mensen hier denken dat dat zomaar even kan. Technisch ja, maar echt, dit soort dingen zijn compleet onrealistisch. En zoals Oortjes ook stelt: De luistercijfers van Sky zouden het niet overleven.

De playlist van Veronica zal misschien iets uitgebreid worden, maar de zender mag Sky niet in de weg zitten, dus het mannelijk profiel zal blijven. Ik zou ook niet rekenen op oldies van meer dan 25-30 jaar geleden, dat is denk ik niet de smaak van de gewenste luisteraar.

Verder lijkt het er op dat de rol van Hoogland bij de SRG zich nu weer beperkt tot online kanalen...
Kritisch Avrolid
Oortjes

Bericht door Oortjes »

rutgrrr schreef:Ik zou ook niet rekenen op oldies van meer dan 25-30 jaar geleden, dat is denk ik niet de smaak van de gewenste luisteraar.
Dar heb je natuurlijk in 95% van de gevallen gelijk in. Verreweg de meeste muziek uit de jaren '60 en '70 is commercieel niet meer interessant. Toch zit er wel degelijk muziek tussen die de twintigers, dertigers en veertigers van nu nog steeds aanspreekt. Deze komt ook terug in hitlijsten als de Top 1000 Aller Tijden, de Top 2000 en de Top 4000. Deze platen zou ik zeker wel aan de playlist van Veronica toevoegen, werd in tijden van de hoge luistercijfers ook wel gedraaid in programma's als Goud van oud. Het zwaartepunt in de muziekkeuze leggen op de jaren '80, '90 en '00 lijkt mij ook verstandig.

Het huidige muziekformat van Veronica heeft volgens mij twee problemen. Ten eerste is het te smal, namelijk (voornamelijk) pop/rock uit de afgelopen twintig jaar. Daarmee wordt een doelgroep bediend die ook actuele hits wil horen en dus Q Music of Radio 538 opzet. Door de periode te vergroten en ook dance te draaien, wordt een groter deel van de doelgroep bereikt. Het tweede probleem is al langer, namelijk een te beperkt aantal nummers per artiest. Het is niet erg om iedere dag U2 te draaien, maar iedere dag hetzelfde nummer van U2 gaat zelfs de grootste U2-fans irriteren. Het aantal nummers per artiest vergroten, zal ook maken dat het gevarieerder klinkt.

Daarnaast kan het helemaal geen kwaad om ook eens wat geks te draaien. Het foute uur en fout goud zijn feitelijk niks anders dan verantwoorde afwijkingen van het format, om de boel gevarieerd te houden. Fuck the format was daar ook een voorbeeld van. Dat vinden heel veel luisteraars (stiekem) best leuk.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Als ik de playlist bekijk zie ik ook overwegend mannelijke artiesten. Dit draagt ook bij aan een eenzijdig geluid van de zender.

Verder zitten er vind ik nog wat schoonheidsfouten in de formattering en kan er beter gekeken worden naar het niet te vaak herhalen van subgenres zoals "post-grunge" artiesten als Lifehouse en Nickelback, die klinken teveel hetzelfde om kort na elkaar gedraaid te worden.

Maar de beperkte hoeveelheid artiesten en nummers is inderdaad echt het probleem. De zender draait Lenny Kravitz en R.E.M. 5x per dag. U2 komt 8x per dag voorbij.
Kritisch Avrolid
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Peterheefteenradio schreef:Tip voor Erik.
Als we Erik toch tips aan het geven zijn.....

In het gesloten topic ging het al over programmering. Ook in dit topic worden daar al opmerkingen over gemaakt. Naast het muziekformat, is dat het tweede wat ik (enigszins) zou veranderen. Belangrijkste wijzigingen die ik door zou voeren:
1) Zo veel mogelijk snel en actueel, dus geen voicetrack overdag.
2) Klink positief, aansprekend voor mannen en vrouwen. Dus geen eindeloos gel*l over voetbal en al helemaal geen negatief afzeiken, maar inhaken op die zaken die mensen bezig houdt. Zo zou ik Rick van Velthuysen handhaven in de ochtend, maar dan in een programma à la WeekendRick. Dat is aansprekend voor mannen en vrouwen, gevarieerd en positief.
3) Zorg voor spraakmakende items, waarover gepraat wordt. Dit vraagt creativiteit, maar aan Het Geluid en Serious Request is te zien wat voor effect dat heeft.
4) Sluit aan bij de doelgroep, dus volwassenen van 20 tot 50.

Een mogelijke programmering kan zijn:

Maandag t/m donderdag
04.02 Vroeger – Alex Oosterveen
06.02 MogguhRick – Rick van Velthuysen en Marloes Löffelman
09.02 Goud van oud – Luc van Rooij
12.02 Somertijd – Rob van Someren en dj Sven
14.02 Stoet – Silvan Stoet
16.02 Rinkeldekinkel – Jeroen van Inkel
19.02 Avondland – Mark van der Molen
22.02 Kicken – Patrick Kicken
01.02 Oh, van een nacht – Martijn Muijs
04.00 -

Vrijdag
04.02 Vroeger – Alex Oosterveen
06.02 MogguhRick – Rick van Velthuysen en Marloes Löffelman
09.02 Goud van oud – Luc van Rooij
12.02 Somertijd – Rob van Someren en dj Sven
14.02 Stoet – Silvan Stoet
16.02 Rinkeldekinkel – Jeroen van Inkel
19.02 Muijst Wanted – Martijn Muijs en Jan Paparazzi
22.02 Concert Classics – John Molenaar en Mark van der Molen
01.02 Oh, wat een nacht – Ferry van der Heijden
04.00 -

Zaterdag
04.02 Afterparty – Juri Verstappen
07.02 Ook goeiemorgen – Raoul Schram
10.02 De Leeuwenkuil – Bart van Leeuwen
13.02 SuperGofers – Jurjen Gofers
16.02 Het beste uit de Top 1000 Aller Tijden – Silvan Stoet
19.02 Club Classics – dj Sven
22.02 Floorfillerz – dj Silverius
00.02 In the mix – Ben Liebrand
04.00 -

Zondag
04.02 Afterparty – Juri Verstappen
07.02 Ook goeiemorgen – Raoul Schram
10.02 De Leeuwenkuil – Bart van Leeuwen
13.02 SuperGofers – Jurjen Gofers
16.02 Top 40 Hitdossier – Erik de Zwart
19.02 Listen to the music – Jon Hilbrants
22.02 Kicken - Patrick Kicken
04.00 -

Dit voor de programmeringsfreaks, niet voor de realisten onder ons :wink:
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Nou nou Oortjes, hoeveel nachten heb je wakker gelegen om die fantast ische programmering te bedenken?

Gaat echt niet gebeuren zo, neem dat van mij aan. Hoe het dan wel zal gaan worden? Ik heb geen flauw idee, we zullen wel zien wat Erik de Zwart gaat bedenken. Je kunt Erik best wel om een boodschap sturen, dat komt wel goed.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zwarte IJsbeer schreef:Nou nou Oortjes, hoeveel nachten heb je wakker gelegen om die fantast ische programmering te bedenken?
Don't worry, ik slaap uitstekend -zzz

Oortjes schreef:Dit voor de programmeringsfreaks, niet voor de realisten onder ons
Plaats reactie