De muziek van Veronica is goed. De muziekmix niet. Als je inschakelt op 100%NL, Slam, Joe of Radio 10 inschakelt weet je als luisteraar wat je kunt verwachten. Bij Veronica schiet het alle kanten op. Als je inschakelt kun je de nieuwste van Rondé horen, maar evengoed Ramses Shaffy. Iemand die Ramses Shaffy wil horen stemt af op Radio 5. Iemand die Rondé wil horen stemt af op (bijvoorbeeld) 538. Daarom moet het profiel van Veronica scherper. Beperken tot een genre of tijdsperiode. Daar kan de pay-off/slogan aan gekoppeld worden. Bijvoorbeeld: “de beste rockhits aller tijden” of “de grootste hits uit de 80’s en 90’s”. Duidelijkheid en herkenbaarheid voor de luisteraar. Binnen dit afgekaderde format kun je verrassen.Pot schreef: ↑01 okt 2023 20:13Misschien is 'ie niet goed. Het wordt hier vaak afgebeeld als een soort feit dat de muziek bij Veronica zo goed is. Toch heeft Veronica +/- 40% van z'n marktaandeel ingeleverd in enkele maanden. Ik geloof best dat team Tim daarvoor gedeeltelijk verantwoordelijk is, maar dat kan echt geen 40% zijn. (Andere) DJ's zorgen ervoor dat een zender weldegelijk kan stijgen of dalen, maar dat zorgt voor maximaal 20% van je marktaandeel. Dus dan is er vaak meer aan de hand bij een zender. Misschien hebben Tim (en Dennis) Veronica nog een beetje kunnen laten bloeien, terwijl de problemen al groter waren dan we dachten.
Met uitzondering van de drive time slots beperk ik me ook tot DJ’s die nu werkzaam zijn bij Mediahuis (Grootentraast, Muijs, Verschuuren, e.d.) of niet onder contract staan bij een landelijke zender (Peters, Van Eijck).Oortjes schreef: ↑01 okt 2023 20:46 Dan denken wij aardig in dezelfde richting. Ik zou het in eerste instantie opstarten met dj's uit eigen huis, maar dit kan natuurlijk ook. Dan zou ik denken aan Lex Gaarthuis, Dennis Verheugd en misschien Rob van Someren.
Voor Dix gaat de zon op vind ik overigens ontzettend leuk bedacht.
Gaarthuis is denk ik wel te porren voor een drive time programma. Hij heeft ook onder het management van RadioCorp gewerkt. Dus het contact is zo gelegd. Van Someren heeft mijn voorkeur ook. Hij neemt direct een vaste groep luisteraars mee, maar ik denk dat hij niet los te weken is bij Talpa. Wietze de Jager is dat wel, maar heeft iemand naast zich nodig. Verder weet ik niet of Barend van Deelen nu gelukkig is bij het eveneens noodlijdende 3FM. Zijn programma schijnt wel bovengemiddeld te scoren.