Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Dat Bas van Teylingen Veronica verlaat is in ieder geval echt heel erg zonde voor Veronica. Dat was bij uitstek iemand die de ochtend of de middag had kunnen dragen. Die in de 3 weken dat hij Rick van V verving een erg goede show wist neer te zetten.

Ik denk dat het op deze manier niet meer goed komt met deze zender. Ik verwacht ook dat er meer dj's zullen opstappen, zeker zij die Veronica niet als primaire opdrachtgever hadden.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

WFNX schreef: 26 sep 2023 20:57 Wat een ongekende bedoeling dit allemaal. Als je dit van een afstand beschouwd is het echt ongelooflijk wat hier allemaal gebeurd. De rol van Mediahuis vanaf de overname tot nu is me volstrekt onduidelijk. De sturing lijkt zoek en de strategie vooralsnog ook.
Wat is er onduidelijk aan dan? Dat begrijp ik weer niet.

Duidelijk:
Mediahuis wil de zender Veronica.
Mediahuis wil Veronica op een FM-frequentie.
Mediahuis koopt de FM-frequentie.
Mediahuis wil Veronica als vlaggenschip.
Daar hoor enkel nog bij: een luisterende doelgroep en bijbehorende dj's.

Dat de koers van Rob Stenders daar niet in past is vanaf dag 1 al duidelijk. Dat hij nu pas vertrekt mag eerder een wonder heten dan dat hij door zou gaan. In de commerciele plannen van Mediahuis zit natuurlijk geen vezel van hetgeen Rob Stenders aan voorkeur heeft.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

DavyGer schreef: 26 sep 2023 20:58 Dat Bas van Teylingen Veronica verlaat is in ieder geval echt heel erg zonde voor Veronica. Dat was bij uitstek iemand die de ochtend of de middag had kunnen dragen. Die in de 3 weken dat hij Rick van V verving een erg goede show wist neer te zetten.

Ik denk dat het op deze manier niet meer goed komt met deze zender. Ik verwacht ook dat er meer dj's zullen opstappen, zeker zij die Veronica niet als primaire opdrachtgever hadden.
Dit gaat er inderdaad gebeuren denk ik. Geld vrij maken voor misschien grote aankopen (ik weet niet wie) voor de ochtend en middag en veel music driven programma's of non stop.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 20:55 Rob gaat zenderbaas af en blijft enkel zijn programma maken.
Carolien blijft in de functie die ze al had en de taken van Rob komt een vervanger.
Zo las ik het ook.
DavyGer schreef: 26 sep 2023 20:58 Dat Bas van Teylingen Veronica verlaat is in ieder geval echt heel erg zonde voor Veronica. Dat was bij uitstek iemand die de ochtend of de middag had kunnen dragen. Die in de 3 weken dat hij Rick van V verving een erg goede show wist neer te zetten.

Het vertrek van Bas van Teylingen is inderdaad zonde. Er kunnen best meer dj's opstappen, maar dat is niet zo erg. Het geeft ook de kans wat nieuws neer te zetten.
WFNX schreef: 26 sep 2023 20:57 Als ik Mediahuis was zou ik het Nostalgie format aangevuld met recentere hits doorzetten op Veronica met nieuwe payoff, jingles en andere DJ's. Onder de naam 'Hitradio Veronica', waarbij het 'Hitradio' gedeelte verwijst naar alle hits (oud en nieuw). Beetje zoals de eerste twee jaar van Veronica FM. Energiek, krachtig, muziek centraal en personalities in de ochtend en middag en eentje in het weekend. Breken met het recente verleden en semi opnieuw beginnen.
Op de naam na, die ik niet echt bij het omschreven format vind passen, wat is nou exact het grote verschil met nu?
Rock 'n roll is better than music!
WFNX

Bericht door WFNX »

Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 21:04
WFNX schreef: 26 sep 2023 20:57 Wat een ongekende bedoeling dit allemaal. Als je dit van een afstand beschouwd is het echt ongelooflijk wat hier allemaal gebeurd. De rol van Mediahuis vanaf de overname tot nu is me volstrekt onduidelijk. De sturing lijkt zoek en de strategie vooralsnog ook.
Wat is er onduidelijk aan dan? Dat begrijp ik weer niet.

Duidelijk:
Mediahuis wil de zender Veronica.
Mediahuis wil Veronica op een FM-frequentie.
Mediahuis koopt de FM-frequentie.
Mediahuis wil Veronica als vlaggenschip.
Daar hoor enkel nog bij: een luisterende doelgroep en bijbehorende dj's.

Dat de koers van Rob Stenders daar niet in past is vanaf dag 1 al duidelijk. Dat hij nu pas vertrekt mag eerder een wonder heten dan dat hij door zou gaan. In de commerciele plannen van Mediahuis zit natuurlijk geen vezel van hetgeen Rob Stenders aan voorkeur heeft.
De inhoudelijke strategie met Veronica. Dat ze een zender hebben gekocht is me ook wel duidelijk, maar had eigenlijk al veel eerder ingrepen verwacht. Als het waar is dat ex 3FM de zender nu gaat inrichten hou ik mijn hart vast. Dus daar doel ik op: wat wordt de inhoud en strategie met de zender? Ruim 21 miljoen plus overige kosten, dan heb je echt een groter publiek nodig.
Henkjan2016

Dat deden Frank en Eva ook op 3fm, en onlangs Mark en Mai ook. Dat is geen garantie voor een succesvolle ochtendshow.
DavyGer schreef: 26 sep 2023 20:58 Ik denk dat het op deze manier niet meer goed komt met deze zender. Ik verwacht ook dat er meer dj's zullen opstappen, zeker zij die Veronica niet als primaire opdrachtgever hadden.
Die is wel heel erg gedurfd hoor ;-)
Henkjan2016

WFNX schreef: 26 sep 2023 21:07 De inhoudelijke strategie met Veronica. Dat ze een zender hebben gekocht is me ook wel duidelijk, maar had eigenlijk al veel eerder ingrepen verwacht.
Ik had het ook eerder verwacht inderdaad.
WFNX schreef: 26 sep 2023 21:07 Als het waar is dat ex 3FM de zender nu gaat inrichten hou ik mijn hart vast.
3fm werd toch gerund door Sharid, Menno en de voorganger van Sharid. Daar zat naar mijn idee deze naam niet tussen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

En Veronica stort meteen in. Wat een snelle, bizarre ontwikkelingen allemaal. Terwijl ze erg goed uit de veiling zijn gekomen.

Die naam van 3FM was volgens mij radiobaas van BNNVARA en dus van Sander H en Frank.
Laatst gewijzigd door aapdedino op 26 sep 2023 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
WFNX

Bericht door WFNX »

Oortjes schreef: 26 sep 2023 21:06
Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 20:55 Rob gaat zenderbaas af en blijft enkel zijn programma maken.
Carolien blijft in de functie die ze al had en de taken van Rob komt een vervanger.
Zo las ik het ook.

Het vertrek van Bas van Teylingen is inderdaad zonde. Er kunnen best meer dj's opstappen, maar dat is niet zo erg. Het geeft ook de kans wat nieuws neer te zetten.
WFNX schreef: 26 sep 2023 20:57 Als ik Mediahuis was zou ik het Nostalgie format aangevuld met recentere hits doorzetten op Veronica met nieuwe payoff, jingles en andere DJ's. Onder de naam 'Hitradio Veronica', waarbij het 'Hitradio' gedeelte verwijst naar alle hits (oud en nieuw). Beetje zoals de eerste twee jaar van Veronica FM. Energiek, krachtig, muziek centraal en personalities in de ochtend en middag en eentje in het weekend. Breken met het recente verleden en semi opnieuw beginnen.
Op de naam na, die ik niet echt bij het omschreven format vind passen, wat is nou exact het grote verschil met nu?
Alles? Format (muziekvolgorde en selectie). Soort DJs, tone of voice, slogan, welke acties en zo kan ik nog even doorgaan. Ik denk dat in een tijd dat mensen veel grote hits van allerlei decennia willen horen je er verstandig aan doet dat te benadrukken. Die naam kan nieuwe invulling krijgen, werkt lekker in jingles etc. Maar ik hoor op het huidige Veronica weinig terug van wat ik voor me zou zien.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Stenders weg als baas.
Een baas ervoor in de plaats, die 3fm ook naar de jassen gooide.
Denk dat dit een letdown gevalletje gaat worre.
Mag hopen dat stenders weer solo verder gaat op npo2. Daar word t ook weer tijd voor.
Caroline moet lekker de boel met die kerel gaan draaien.
Zij is de enige redding.
Gezien zij als baas blijft
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wel een aderlating, Bas van Teylingen weg. Hij maakte een uitstekend programma en vond ik eigenlijk de best mogelijke vervanging voor de ochtend na het vertrek van Van Velthuysen. Hopelijk duikt hij nog ergens op. Misschien op een of ander internet radio projectje van Stenders misschien wel.
Henkjan2016

Jari de Jonge schreef: 26 sep 2023 21:15 Stenders weg als baas.
Een baas ervoor in de plaats, die 3fm ook naar de jassen gooide.
Denk dat dit een letdown gevalletje gaat worre.
Mag hopen dat stenders weer solo verder gaat op npo2. Daar word t ook weer tijd voor.
Caroline moet lekker de boel met die kerel gaan draaien.
Zij is de enige redding.
Gezien zij als baas blijft
Waar is de commerciële inslag in dit verhaal? Het terugverdienen van het geld voor de frequentie? Of gooien ze deze centen weg uit liefdadigheid?
Pot

Bericht door Pot »

Even voor de duidelijkheid: Robbert-Jan van der Velde heet de man die door Kicken wordt genoemd als mogelijke nieuwe zendermanager. Hij is adjunct-zendermanager (zeg maar de rechterhand van Sharid Alles) geweest bij 3FM en tegelijkertijd met Sharid Alles vertrokken (eind 2021).
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

aapdedino schreef: 26 sep 2023 21:10 En Veronica stort meteen in. Wat een snelle, bizarre ontwikkelingen allemaal. Terwijl ze erg goed uit de veiling zijn gekomen.

Die naam van 3FM was volgens mij radiobaas van BNNVARA en dus van Sander H en Frank.
Ze zijn beschadigd uit de veiling gekomen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind Bas van Teylingen een prima radiomaker, maar voor mijn persoonlijke smaak wat vermoeiend. Maakt niet uit heb ik met Wouter van der Goes ook en hem vind ik ook wel goed.

Maar hij gaat ook niet heel erg gemist worden bij Veronica. Even reëel hij maakte 2 uur radio per week op Veronica. Afgezien van de 3 weken ochtendshow. Na 1 maand is de gemiddelde luisteraar hem vergeten.
Plaats reactie