Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 27 sep 2023 15:46
p.s. Voor diegene die denken, hé Phoenix is er weer: de kou is uit de lucht en de plooien zijn weer gladgestreken -bier
Top Phoenix! 👍🏼
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 27 sep 2023 16:59
jessica schreef: 27 sep 2023 15:54 Mentale problemen worden nog al eens onderschat. Een mens heeft de neiging om toch door te gaan onder grote druk. Meestal wordt de situatie daar niet beter op. Ik spreek uit ervaring. Om weer te herstellen moet je je dan inderdaad echt gaan richten op de dingen die je het allerleukst vind en stress zo veel mogelijk vermijden. Kijk hoe lang Marisa al weg is. Ook mentale problemen. Ik hoop dat het bij Rob nu hij zijn zendermanager werkzaamheden heeft neergelegd snel beter zal gaan.
Mentale problemen zijn zeer, zeer vervelend. Je kunt beter een gebroken been hebben. Daarvan is het herstelproces duidelijker.
Ik heb je meermaals horen zeggen dat Marisa mentale problemen heeft. Voor zover ik weer werd het Marisa teveel. Dat hoeft voor mij niet duiden op mentale problemen. Bijvoorbeeld (mantel-)zorg leveren voor een naaste kan er voor zorgen dat het gewone werk teveel wordt en dat even in een parkeerstand wordt gezet. Daarmee heeft iemand niet meteen mentale problemen. Ik denk dat je dat moet scheiden. Op beide vlakken spreek ik uit eigen ervaring: burn-out versus zorg van een naaste in zijn laatste levensfase.
Heb je helemaal gelijk in. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar iets kan ook teveel worden. Dat zou ook aan de hand kunnen zijn ja. Beide zijn sowieso moeilijk en veeleisend om weer terug te komen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 27 sep 2023 18:30 Maar ook als je Martijn Zuurveen de leiding geeft zou ik er nog steeds een oudere nestor naast zetten. Het is, mijns inziens, juist die ervaring die een radiostation de kracht geeft om te groeien.
Martijn Zuurveen is een veertiger met ruime ervaring. Daar hoeft toch geen oudere bij?
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Mocht de naam Veronica niet veranderen dan heb ik liever op die plek iemand die het merk kent want anders krijg je inderdaad zo'n Niels Hoogland scenario zodat het herkenbare Veronica geluid verdwijnt voor een vrij smalle playlist. Mocht het toch een andere naam worden dan maakt het niet zoveel uit denk ik wie je er neer zet.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Oortjes schreef: 27 sep 2023 20:49
GerjanCluistra schreef: 27 sep 2023 18:30 Maar ook als je Martijn Zuurveen de leiding geeft zou ik er nog steeds een oudere nestor naast zetten. Het is, mijns inziens, juist die ervaring die een radiostation de kracht geeft om te groeien.
Martijn Zuurveen is een veertiger met ruime ervaring. Daar hoeft toch geen oudere bij?
In principe zou het prima zijn als ze met 2 zijn, als er een ervaren iemand bij komt.
Martijn Zuurveen als Programma directeur en bijvoorbeeld Erik de Zwart als muziek directeur. De 1 houd zich puur bezig met het manage van de programma’s en de dj’s. En de 2de regelt alle zaken over de muziek.
Zo benut je van beide hun sterke kant.

Maar de 2de moet wel een toegevoegde waarde zijn, zo niet kan je beter met 1 directeur blijven werken
Oortjes

Bericht door Oortjes »

RobinvanLangerak schreef: 27 sep 2023 21:08 Martijn Zuurveen als Programma directeur en bijvoorbeeld Erik de Zwart als muziek directeur.
Niks ten nadele van Erik, maar zit hier zijn kracht? Ik denk het niet.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 21:02 Mocht de naam Veronica niet veranderen dan heb ik liever op die plek iemand die het merk kent want anders krijg je inderdaad zo'n Niels Hoogland scenario zodat het herkenbare Veronica geluid verdwijnt voor een vrij smalle playlist. Mocht het toch een andere naam worden dan maakt het niet zoveel uit denk ik wie je er neer zet.
Waarom denk je dat alleen mensen met 'Veronica-ervaring' een herkenbaar geluid kunnen creëren? En mensen zonder die ervaring er per definitie een smalle playlist van zullen maken?

Ik krijg ook vaak het gevoel dat men hier denkt dat iedereen in radioland maar 1 trucje kan. Dus als je wat bij 3FM hebt gedaan, kun je alleen iets in die lijn, als je bij 538 vandaan komt, ken je alleen de truc hits pompen, etc. Dat is natuurlijk onzin, er werken voor het grootste deel professionele mensen in radioland, ook op de beslissende/cruciale posten, die kunnen echt meer dan men hier denkt.

Martijn Zuurveen lijkt mij binnen de eigen club een uitstekende keus. Daar hoeft niet per se iemand naast op hetzelfde niveau. Een goede muzieksamensteller eronder is prima. En ook die zijn er meer dan genoeg, ook binnen Mediahuis.
Vanjeafisharder

Dat is gewoon de ervaring die we hebben als luisteraar van Veronica de afgelopen jaren. Het heeft teveel gezwalkt, met Veronica kwam het muzikaal ten minste, wat beter tot zijn recht de afgelopen tijd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ingebruik schreef: 27 sep 2023 21:46 Martijn Zuurveen lijkt mij binnen de eigen club een uitstekende keus. Daar hoeft niet per se iemand naast op hetzelfde niveau. Een goede muzieksamensteller eronder is prima. En ook die zijn er meer dan genoeg, ook binnen Mediahuis.
Exact dat.
Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 21:47 Dat is gewoon de ervaring die we hebben als luisteraar van Veronica de afgelopen jaren. Het heeft teveel gezwalkt, met Veronica kwam het muzikaal ten minste, wat beter tot zijn recht de afgelopen tijd.
Muzikaal zit Veronica nu goed in elkaar, maar het is wel heel breed. Ik waardeer dat, maar de vraag is of het niet te breed is om goed te positioneren. Ik zou er wat decennia afhalen. Zelf zou ik het nostalgische opzoeken met muziek uit de jaren 60, 70 en 80, maar bijvoorbeeld jaren 80, 90 en 00 zou ook kunnen, of de hits van deze eeuw met actuele hits erbij. In het laatste geval lijkt de merknaam me wel eerder een handicap dan een voorsprong.

Programmatisch is het een bende. Ik zou eerst maar eens terug gaan naar een hele basale programmering die later dan weer uitgebreid kan worden, wat Joe nu ook doet.
Vanjeafisharder

Ik zou het meer op de nostalgie-kant op gaan, zeker als het Veronica blijf dus meer 60's, 70's en 80's, en meer de nadruk op 60's en 70's om zo ook het verschil te maken met de andere classic hits zenders die er nu al zijn.
Pot

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 22:15 Ik zou het meer op de nostalgie-kant op gaan, zeker als het Veronica blijf dus meer 60's, 70's en 80's, en meer de nadruk op 60's en 70's om zo ook het verschil te maken met de andere classic hits zenders die er nu al zijn.
Dat is minder interessant voor adverteerders. Veronica moet toch 21 miljoen terugkrijgen in de komende jaren. De jaren '60 en '70 zijn vast leuk, maar over twaalf jaar zijn de mensen die hier w van houden, ook daadwerkelijk 60, 70 of zelfs 80 jaar. Het idee is leuk, maar gewoon niet realistisch in de commerciële radiomarkt.
MFM

Bericht door MFM »

Hoe aantrekkelijk is het voor een ooit commercieel vlaggenschip om hits van 50 tot 60 jaar geleden te draaien?
Af en toe een uitstapje kan geen kwaad, maar Joe heeft gewoon de grootste doelgroep gevonden door zich te richten op classics uit vnl 80s en 90s.
Voor een nog redelijk kaal station scoren ze bij Joe nu al gelijk aan zwalkend Veronica met wel een in de basis al duidelijk format.

Ik zou niet direct weten wat er direct bij Veronica zou moeten veranderen.
Maar mijn eerste gedachte is, zoals er wel meer zeggen, neem afstand van het merk en zet een NL Nostalgie versie op dat kavel met die zwakke FM frequenties.
Vanjeafisharder

Eens moet de eerste keer zijn. Doorgaan op de huidige weg dus jonger gaan draaien heeft ook geen zin omdat je dan in dezelfde vijver vist als de rest, je zult echt wat anders moeten brengen. Ja of doorgaan op de ingeslagen weg en god zege de greep. Met een betere programmering wil ik het nog wel eens zien. Of helemaal van de naam Veronica af en noem het Nostalgie or whatever en ga lekker in de mainstream massa op zonder toegevoegde waarde, kan ook, ik wens je dan veel succes...
MFM

Bericht door MFM »

Dan kies je ervoor om de strijd met Radio5 aan te gaan.
Dan moet er wel erg veel veranderen. En het moet uiteindelijk ook wat opleveren.

Maar aan de andere kant is er natuurlijk al een Vintage Veronica variant…switch is zo gemaakt.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Oortjes schreef: 27 sep 2023 20:49
Dat is hoe ik het zou doen. Ik geloof heilig in de combinatie van ervaring, talent en meesterschap.

Ben het met je eens dat het niet hoeft, maar de toevoeging van meesterschap is mijns inziens het verschil tussen middelmatig en een kampioen.
Plaats reactie