Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

Als ik Veronica was zou ik gewoon weer terug gaan naar een veiligere formule: 'de beste pop- en rockhits'. Gewoon veilig gaan draaien, vooral 80's, 90's en 00's, aangevuld met recentere pop- en rockhits. Misschien retesaai, maar de luisteraar weet wat hij aan zo'n zender heeft. Op die manier kan je de concurrentie misschien wel aangaan met luisteraars die Radio 2 te breed en Nederlands, Radio 10 te soft, 3FM te nieuw en alternatief, en Arrow Classic Rock te rockerig vinden.

Als je echt geen fatsoenlijke presentatoren kan vinden, is het wellicht een idee om nonstop te gaan: dat bespaard wellicht kosten en bied je juist iets anders aan dan de gepresenteerde programma's als Radio 10 en Radio 2.

Het excuus dat ze rekening moeten houden met andere zenders en restricties, is er trouwens sowieso niet meer.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Pot schreef: 26 sep 2023 09:42 Als ik Veronica was zou ik gewoon weer terug gaan naar een veiligere formule: 'de beste pop- en rockhits'. Gewoon veilig gaan draaien, vooral 80's, 90's en 00's, aangevuld met recentere pop- en rockhits. Misschien retesaai, maar de luisteraar weet wat hij aan zo'n zender heeft. Op die manier kan je de concurrentie misschien wel aangaan met luisteraars die Radio 2 te breed en Nederlands, Radio 10 te soft, 3FM te nieuw en alternatief, en Arrow Classic Rock te rockerig vinden.

Als je echt geen fatsoenlijke presentatoren kan vinden, is het wellicht een idee om nonstop te gaan: dat bespaard wellicht kosten en bied je juist iets anders aan dan de gepresenteerde programma's als Radio 10 en Radio 2.

Het excuus dat ze rekening moeten houden met andere zenders en restricties, is er trouwens sowieso niet meer.
Dat zou een optie kunnen zijn alleen heb je dan te maken met de concurrentie van Radio 2, Radio 10 en Joe.
Ze kunnen dat beter gaan voor Top 40 zender aangevuld met pop rock classics uit de 70’s t/m nu. En dan bijvoorbeeld zaterdagavond de dance classics uitzenden.
Aangezien 538 en Q music zich juist meer als Top 40 + dance richten verwacht ik voldoende ruimte en potentiële luisteraars voor dit format.
En omdat er toch al zoveel zal veranderen is dit wel het beste moment om zo’n switch te gaan maken.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Kicken heel duidelijk:

Stenders gaat naar NPO Radio 2:

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... p-radio-2/
Pot

Bericht door Pot »

RobinvanLangerak schreef: 26 sep 2023 10:39
Pot schreef: 26 sep 2023 09:42 Als ik Veronica was zou ik gewoon weer terug gaan naar een veiligere formule: 'de beste pop- en rockhits'. Gewoon veilig gaan draaien, vooral 80's, 90's en 00's, aangevuld met recentere pop- en rockhits. Misschien retesaai, maar de luisteraar weet wat hij aan zo'n zender heeft. Op die manier kan je de concurrentie misschien wel aangaan met luisteraars die Radio 2 te breed en Nederlands, Radio 10 te soft, 3FM te nieuw en alternatief, en Arrow Classic Rock te rockerig vinden.

Dat zou een optie kunnen zijn alleen heb je dan te maken met de concurrentie van Radio 2, Radio 10 en Joe.
Ze kunnen dat beter gaan voor Top 40 zender aangevuld met pop rock classics uit de 70’s t/m nu. En dan bijvoorbeeld zaterdagavond de dance classics uitzenden.
Aangezien 538 en Q music zich juist meer als Top 40 + dance richten verwacht ik voldoende ruimte en potentiële luisteraars voor dit format.
En omdat er toch al zoveel zal veranderen is dit wel het beste moment om zo’n switch te gaan maken.
Ik dat geval krijg je toch juist een kopie van Radio 2? En de concurrentiestrijd met Radio 2 valt totaal niet te winnen.

Als Veronica zich meer wil gaan focussen op de Top 40 van nu, dan zou ik per direct een andere stationsnaam kiezen en afscheid nemen het gros van de DJ's. Dan moet alles op de schop en zullen de huidige luisteraars sowieso verdwijnen. Daarom zie ik de optie om terug te keren naar de periode voor Stenders, met de gedachte dat het iets meer richting Radio 10/Radio 2 kan schuren (ook qua recente muziek en het feit dat er nu geen rekening gehouden meer hoeft te worden met 10) als een logische zet.

Maar inderdaad: Mediahuis/Veronica zal een keuze moeten gaan maken. Op de huidige manier werkt het poging niet, dat moge duidelijk zijn. Maar laat ik ook duidelijk zijn: met Niek, Giel, Dennis en Tim scoorde Veronica ook niet de pannen van het dak. Dus wellicht is een switch maken naar nonstop (met een ochtendshow) geen gek idee. Die ruim 20 miljoen moet in ieder geval worden terugverdiend worden. Dan kan er wellicht aan de uitgavenkant ook bespaard worden.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik vind het niet slim om ook met de mainstream mee te gaan, als ze weer terug gaan naar af met een hoop 'usual suspects' zoals we dat toen noemde verdwijnt het in de massa stations die er al zijn op dat gebied, neem een Joe b.v. De muziek vond ik juist het pluspunt bij dit Veronica onder Stenders, maar niet de programmering die mag wat strakker. Maar als ze hun zinnen gezet hebben om dit te gaan doen, dan kunnen ze inderdaad beter de naam veranderen in Nostalgie of zo en dat merk definitief lanceren hier in Nederland.
Misschien mag Stenders wel Vintage Veronica overnemen, dat zou ik misschien nog meer jammer vinden als dát verdwijnt, dan dat het main Veronica verdwijnt of weer van format veranderd.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Hitradio Veronica :-)

Ooit waren ze toonaangevend.
Vanjeafisharder

Ooit ja, maar tijden zijn veranderd en hitradio van toen is hitradio van nu niet meer en bovendien tanende in populariteit.
stan klerks

Bericht door stan klerks »

Zo te lezen is hij (Stenders) echt gestopt als zendermanager bij Radio Veronica.

https://www.adformatie.nl/media/rob-ste ... o-veronica
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Vanjeafisharder schreef: 26 sep 2023 12:20 Ooit ja, maar tijden zijn veranderd en hitradio van toen is hitradio van nu niet meer en bovendien tanende in populariteit.
We gaan het meemaken.
Vanjeafisharder

stan klerks schreef: 26 sep 2023 12:24 Zo te lezen is hij (Stenders) echt gestopt als zendermanager bij Radio Veronica.

Klopt het dus niet helemaal wat Kicken beweerd. Halve waarheden.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

stan klerks schreef: 26 sep 2023 12:24 Zo te lezen is hij (Stenders) echt gestopt als zendermanager bij Radio Veronica.

Gezondheidsredenen?
Janno

Bericht door Janno »

Dat is niet onmogelijk. Het runnen van een radiostation dat het moeilijk heeft lijkt me best een aanslag op je gezondheid te kunnen opleveren. Ik zeg niet dat dat het is overigens, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Feitelijk weten we niets. Hopelijk valt het mee met Rob.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ane Sybesma schreef: 26 sep 2023 12:13 Hitradio Veronica :-)

Ooit waren ze toonaangevend.
Doe mij maar HitRadio 1224 :lol:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Knite Force

Bericht door Knite Force »

DavyGer schreef: 26 sep 2023 12:32

Gezondheidsredenen?
Als eerste wens ik eenieder een goede gezondheid toe, dat boven alles.

Maar ik ben wel erg nieuwsgierig wat Caroline er zometeen over gaat zeggen.
Kraft

Bericht door Kraft »

Janno schreef: 26 sep 2023 12:38 Dat is niet onmogelijk. Het runnen van een radiostation dat het moeilijk heeft lijkt me best een aanslag op je gezondheid te kunnen opleveren. Ik zeg niet dat dat het is overigens, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Feitelijk weten we niets. Hopelijk valt het mee met Rob.
Kan me ook wat voorstellen bij de verantwoordelijkheden die erbij om de hoek zijn komen kijken. Mensen die zelf weleens bij een overname of reorganisatie betrokken zijn geweest, weten hoe verschrikkelijk turbulent zo'n periode kan zijn. Kortom: ik kan me wel wat voorstellen bij de gezondheidsklachten.

We moeten aannemen wat in het bericht van Adformatie staat. De rest... dust in the wind!

Ik kijk uit naar een herstart van een herboren Stenders bij een ander station, die doet waar hij goed in is!!! En zijn eigen hobbystation: lekker verder uitbouwen. Is de schrijver van Stender Leesvermaak 2 al gevonden? :))

Maar een vervelende afloop van iets waar vol enthousiasme en met de allerbeste bedoelingen (daar ben ik van overtuigd) door de twee aan werd begonnen.
Laatst gewijzigd door Kraft op 26 sep 2023 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie