Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

Hij kwakkelt wel vaker met zijn gezondheid en met name zijn stem, dus zo gek is dat niet.
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Ik heb precies één week geleden een heleboel zooi uit dit topic verwijderd. Met de post die ik daarop deed hoopte ik iets van begrip te kunnen creeeren:
Ik moet vanaf c.a. 14 sept voor 10 pagina's aan posts door worstelen waar geen doorkomen aan is. Wat denken jullie wat de nieuwe bezoeker van radioforum.nl daar van zou vinden?

Ik heb zojuist een heleboel posts verwijderd of deels geedit. Vooral offtopic spul weggehaald maar ook een hoop persoonsgeneuzel.
...
Gezien het grote aantal posts wat ik door moest worstelen heb ik misschien links of rechts een steekje laten vallen of iets laten staan wat ook weg mocht, doe daar dan ook even een post report op zodat we ook dat kunnen oplossen.

Ik heb dit nu weer moeten doen en weer veel offtopic spul, rants, hufterig gedrag of uitlokking daarvan, noem maar op moeten verwijderen. Waarschuwingen aan verschillende mensen zijn uitgedeeld. Neem ze niet te zwaar op, maar neem ze wel ter harte. Nog een herhaling van een fiasco als deze in dit topic wordt niet meer getolereerd.
Kunnen jullie je aub houden tot een on-topic discussie, zonder elkaar of DJ's helemaal de grond in te boren?
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... o-radio-2/ ik kijk nog wel eens in de reacties van die columns van PK. Daar impliceert die zelfde PK dat Rob Stenders inderdaad Veronica verlaten gaat. Bericht is van vandaag, helemaal onderaan.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

DavyGer schreef: 25 sep 2023 19:19 https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... o-radio-2/ ik kijk nog wel eens in de reacties van die columns van PK. Daar impliceert die zelfde PK dat Rob Stenders inderdaad Veronica verlaten gaat. Bericht is van vandaag, helemaal onderaan.
Inmiddels een nieuwe post van Kicken, dat het deifintief is: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... p-radio-2/

Als dit doorgaat verwacht ik dat Carolien ook vertrekt.
Kritisch Avrolid
Jobfr

Bericht door Jobfr »

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... p-radio-2/

“Het personeel van Radio Veronica zou vandaag te horen hebben gekregen dat ze ‘op zoek zijn naar een vervangende baas’ maar ook die naam is al uitgelekt en in kannen en kruiken: Robbert-Jan van de Velde, ooit adjudant bij 3FM onder Sharid Alles.”
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Als dit waar is...man man.
Pot

Bericht door Pot »

Veel aannames en gedachtegangen bij Kicken. Stenders zou weggaan, naar Radio 2 om Stefan Stasse of Gijs Staverman te vervangen, maar op basis waarvan? Weinig concreets allemaal.
jessica

Bericht door jessica »

Ben wel benieuwd of Kicken in deze weer gelijk krijgt en Rob Stenders inderdaad teruggaat naar Radio2.
Enige voortekenen zijn er wel aangezien hij al meer dan een week niet op zender is.

Verder spreekt Kicken in zijn nieuwste column ook nog dat het hommeles is bij Radio10 op drive time. Dat kan niet anders dan over Ekdom en van Someren gaan. Als Joe bijvoorbeeld Ekdom en van Someren binnenhaalt dan geven ze Radio10 echt wel een klap in januari. Afwachten of Kicken dit bedoelde.

Gijs Staverman dan nog weghalen bij Radio2 naar Joe en de weekprogrammering is rond.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Afgaand op de nieuwste collum op spreekbuis, zouden dit dan de eerste tekenen zijn van een complete reorganisatie bij Veronica?
Vanaf januari 2024 moeten zijn gaan starten met een nieuwe ochtend en middagshow terwijl ook 14-16 dan open komt doordat de zendermanager weggaat. En zal naast de programmering ook de muziek en doelgroep gaan veranderen?

Als het doel is om in marktaandeel te moeten groeien denk ik zeker dat ook hierin een hoop zal veranderen. En Veronica meer richting een top 40 zender aangevuld met pop en rock zal gaan, en hiermee de doelgroep ook meer richting 20-55jaar zal gaan worden.

Maar eerst maar eens afwachten welke DJ’s gehaald gaan worden word de ochtend en middag, daarna zullen we vast en zeker een beter beeld krijgen
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Het lijkt wel alsof ik de enige ben die niet verbaast is :-)

Maar dan zonder bronnen in radioland en enkel gebaseerd op denken over commerciële drijfveren van de bedrijven.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Niet onverwacht. Wordt gewoon weer minder radio voor mij luisteren dan. Ben benieuwd of Stenders ook stopt met het Bonanza format.
Janno

Bericht door Janno »

Ervan uitgaand dat Kicken gelijk heeft (en dat heeft-ie te vaak gehad om dit te negeren) vind ik het heel jammer. Buiten dat ik het iemand gun, of dat nou Stenders is of iemand anders, dat zijn project een succes wordt, kwam dit Veronica voor mij in de buurt van mijn ideale radiozender. En dan heb ik het niet over de personeelswisselingen, maar over de muziekmix die me vaak verraste en zes decennia bestreek. Helaas was het niet genoeg om voldoende luisteraars te genereren. Tegen beter weten in misschien ben ik altijd blijven hopen op betere resultaten, maar nee. Ik moet op zoek naar een vergelijkbare zender en dat zal niet meevallen qua muziekmix. Het zal nog meer schakelen worden tussen stations.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik heb er zeker ook veel kritiek op gehad (en nog steeds) maar als dit waar is, baal ik er echt wel flink van. Luister nog steeds elke dag 12-18 en s avonds 21-23 met veel plezier naar Veronica. Dat er een vriendje van Frank van der Lende de baas wordt, belooft natuurlijk weinig goeds en al helemaal geen betere luistercijfers. Nou ja, we gaan het maar volgen.
WFNX

Bericht door WFNX »

Janno schreef: 26 sep 2023 07:32 Ervan uitgaand dat Kicken gelijk heeft (en dat heeft-ie te vaak gehad om dit te negeren) vind ik het heel jammer. Buiten dat ik het iemand gun, of dat nou Stenders is of iemand anders, dat zijn project een succes wordt, kwam dit Veronica voor mij in de buurt van mijn ideale radiozender. En dan heb ik het niet over de personeelswisselingen, maar over de muziekmix die me vaak verraste en zes decennia bestreek. Helaas was het niet genoeg om voldoende luisteraars te genereren. Tegen beter weten in misschien ben ik altijd blijven hopen op betere resultaten, maar nee. Ik moet op zoek naar een vergelijkbare zender en dat zal niet meevallen qua muziekmix. Het zal nog meer schakelen worden tussen stations.
Wellicht vind je Absolute Radio in het VK leuk. Die hebben in de avond 'through the decades' waar ze achtereenvolgens platen van de 60s tot aan 20s draaien. Erg geslaagd. En een klap toegankelijker ingericht terwijl het tegelijkertijd verrast.

Verder vrees ik met grote vreze als ze verder gaan op de 3FM tour. Dat was geen succes en dat zien we overigens nu opnieuw.
Janno

Bericht door Janno »

WFNX schreef: 26 sep 2023 08:56
Janno schreef: 26 sep 2023 07:32 Ervan uitgaand dat Kicken gelijk heeft (en dat heeft-ie te vaak gehad om dit te negeren) vind ik het heel jammer. Buiten dat ik het iemand gun, of dat nou Stenders is of iemand anders, dat zijn project een succes wordt, kwam dit Veronica voor mij in de buurt van mijn ideale radiozender. En dan heb ik het niet over de personeelswisselingen, maar over de muziekmix die me vaak verraste en zes decennia bestreek. Helaas was het niet genoeg om voldoende luisteraars te genereren. Tegen beter weten in misschien ben ik altijd blijven hopen op betere resultaten, maar nee. Ik moet op zoek naar een vergelijkbare zender en dat zal niet meevallen qua muziekmix. Het zal nog meer schakelen worden tussen stations.
Wellicht vind je Absolute Radio in het VK leuk. Die hebben in de avond 'through the decades' waar ze achtereenvolgens platen van de 60s tot aan 20s draaien. Erg geslaagd. En een klap toegankelijker ingericht terwijl het tegelijkertijd verrast.

Verder vrees ik met grote vreze als ze verder gaan op de 3FM tour. Dat was geen succes en dat zien we overigens nu opnieuw.
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens luisteren.

Ja, het is afwachten wat het gaat worden. De 3FM formule lijkt me ook een gepasseerd station.
Plaats reactie