Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Feivel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Feivel »

Streampie schreef: 14 jun 2024 23:44
GerjanCluistra schreef: 14 jun 2024 19:49
Feivel schreef: 14 jun 2024 18:07 Ik vond Stenders altijd een goede DJ (zeker in zijn tijd bij 3FM), maar ik ben zijn eeuwige gezeik bij Veronica nu gewoon beu. Hij doet in elke spreek alsof hij hoog is bij Veronica en iets te zeggen heeft. Maar Stenders heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Rick van Velthuysen of Niek van der Bruggen. Stenders moet zijn arrogantie een tijdje gaan parkeren en weer gewoon over muziek gaan praten - daar is hij namelijk wel goed in.
Macht? Maar goed, als je in termen van macht wilt spreken, waarom denk jij dat Rob Stenders die macht niet meer heeft? Ken jij zijn contract of wat?
Als 'ie die macht wel had, was ie niet on-air begonnen over het vertrek van Danny Vera en had 'ie het gewoon geregeld. Hij is zelf vertrokken als baas en nu probeert 'ie toch weer z'n zin te krijgen.
Dat is precies wat ik bedoelde, inderdaad. Ik zou het bovendien ook wel snappen als Mediahuis denkt: ‘Als zendermanager heeft hij de zender naar een dieptepunt gestort, dus daar luisteren we lekker even niet meer naar.’
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 14 jun 2024 16:31
Vanjeafisharder schreef: 14 jun 2024 12:36 Ik heb het bewuste fragment terug geluisterd maar ik vond het meer een ludieke geste om hem binnen boord te houden om hem te sponsoren dan dat ze echt fiducie er in hebben dat dit ook echt zal lukken, wel mooie publiciteit. Overigens is het niet alleen Stenders die hierin mee deed maar ook de andere 3 musketiers. Maar buiten dat vind ik dat Vera gewoon van zender af mag hoor, hij past niet op Veronica net als Derksen niet. Ik ben er wel mee eens dat het gewoon onzin was om het te framen als een 'bezuinigingsmaatregel' in eerste instantie en later er op terug komen dat het om programma technische redenen zou gaan.
Dat dit mooie publiciteit is ben ik niet met je eens.
Patrick Kicken zegt volgens mij altijd er is niet zo iets als bad publicity.
Publiciteit = Publiciteit
Dit is ook nog eens heel veel free publicity. Dat is beter dan reclame.
Er zijn nu toch veel mensen die dat allemaal wel even willen horen en dan misschien bij Veronica blijven hangen.
De cijfers zullen de komende weken uitsluitsel geven.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 15 jun 2024 02:44
Phoenix schreef: 14 jun 2024 16:31
Vanjeafisharder schreef: 14 jun 2024 12:36 Ik heb het bewuste fragment terug geluisterd maar ik vond het meer een ludieke geste om hem binnen boord te houden om hem te sponsoren dan dat ze echt fiducie er in hebben dat dit ook echt zal lukken, wel mooie publiciteit. Overigens is het niet alleen Stenders die hierin mee deed maar ook de andere 3 musketiers. Maar buiten dat vind ik dat Vera gewoon van zender af mag hoor, hij past niet op Veronica net als Derksen niet. Ik ben er wel mee eens dat het gewoon onzin was om het te framen als een 'bezuinigingsmaatregel' in eerste instantie en later er op terug komen dat het om programma technische redenen zou gaan.
Dat dit mooie publiciteit is ben ik niet met je eens.
Patrick Kicken zegt volgens mij altijd er is niet zo iets als bad publicity.
Publiciteit = Publiciteit
Dit is ook nog eens heel veel free publicity. Dat is beter dan reclame.
Er zijn nu toch veel mensen die dat allemaal wel even willen horen en dan misschien bij Veronica blijven hangen.
De cijfers zullen de komende weken uitsluitsel geven.
Maar heeft Stenders hier publiciteit mee gegenereerd? Het gaat er enkel op dit forum over. Verder is geen publiciteit gegenereerd volgens mij. Als het enkel de bestaande luisteraars bereikt gaat het minimaal effect hebben.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Er is wel wat over gezegd op de socials en tv, dus het is iets groter dan hier denk ik. Of dat genoeg publiciteit genereert om meer luisteraars te trekken is de vraag natuurlijk.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 15 jun 2024 09:07 Er is wel wat over gezegd op de socials en tv, dus het is iets groter dan hier denk ik. Of dat genoeg publiciteit genereert om meer luisteraars te trekken is de vraag natuurlijk.
Er is niets over gezegd op socials en tv. Niets! En dan denk ik ook nog dat Stenders er niet over is begonnen om free publicity te genereren. Zo commercieel denkt Stenders namelijk niet.

Het is aardig dat jullie Stenders verdedigen, maar we kennen zijn gedragingen inmiddels. We hoeven niet de suggestie te wekken dat hij dit gezegd heeft om er een commercieel belang uit te halen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Peter71

Bericht door Peter71 »

Ik vraag me af wat Rob Stenders denkt te bereiken? En vooral wat de luisteraar hier mee te maken heeft, en hier wellicht geen eens op zit te wachten. Stenders is geen zenderbaas meer, en heeft gewoon te doen wat de huidige zenderbaas hem verteld. Kan Rob het best niet eens zijn met het beleid, maar dan moet hij dat intern oplossen en niet op de zender. Dat kan uiteindelijk zomaar nadelig voor hem zelf uitpakken. Ook Mediahuis zal het openbaar gedram van Rob een keer zat zijn
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ferry Oomen staat nu op zondagavond in de programmering van 20-22u
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 15 jun 2024 09:18
Janno schreef: 15 jun 2024 09:07 Er is wel wat over gezegd op de socials en tv, dus het is iets groter dan hier denk ik. Of dat genoeg publiciteit genereert om meer luisteraars te trekken is de vraag natuurlijk.
Er is niets over gezegd op socials en tv. Niets! En dan denk ik ook nog dat Stenders er niet over is begonnen om free publicity te genereren. Zo commercieel denkt Stenders namelijk niet.

Het is aardig dat jullie Stenders verdedigen, maar we kennen zijn gedragingen inmiddels. We hoeven niet de suggestie te wekken dat hij dit gezegd heeft om er een commercieel belang uit te halen.
Er is wel degelijk iets over gezegd op socials en tv. Danny Vera heeft het gedeeld op insta en X en daar is op grereageerd. Dat is niet veel, maar niet niets! Bij Renze Klamer is het ook ter sprake gekomen toen Vera daar zat voor een optreden, dus dat is ook niet niets! Johan Derksen heeft er ook op tv iets over gezegd trouwens. Omdat het vrij klein was gaf ik ook al aan dat ik mijn twijfels heb over de invloed die het heeft als je goed leest. Verder heb ik ook niet gezegd dat Stenders dit gedaan heeft voor free publicity, ik geef hierboven slechts de feiten weer.

Het is niet de bedoeling dat we hier discussiëren over de manier van discussiëren, is ons vaker te verstaan gegeven, maar ik zou het prettig vinden als er niet steeds gezegd wordt dat ik Stenders verdedig. Al eerder heb ik over deze kwestie gezegd dat ik zijn manier van naar buiten brengen van interne zaken niet goedkeur, dus ik ben niet zonder kritiek. Ik heb geen aandelen Stenders en wil graag discussiëren zonder daar steeds van beschuldigd te worden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 15 jun 2024 11:52
Phoenix schreef: 15 jun 2024 09:18

Er is wel degelijk iets over gezegd op socials en tv. Danny Vera heeft het gedeeld op insta en X en daar is op grereageerd. Dat is niet veel, maar niet niets! Bij Renze Klamer is het ook ter sprake gekomen toen Vera daar zat voor een optreden, dus dat is ook niet niets! Johan Derksen heeft er ook op tv iets over gezegd trouwens. Omdat het vrij klein was gaf ik ook al aan dat ik mijn twijfels heb over de invloed die het heeft als je goed leest. Verder heb ik ook niet gezegd dat Stenders dit gedaan heeft voor free publicity, ik geef hierboven slechts de feiten weer.
Het ging over de uitspraken van Stenders. Deze hebben geen free publicity gegenereerd.
Phoenix schreef: 15 jun 2024 08:28 Maar heeft Stenders hier publiciteit mee gegenereerd?
Het was Vanjeafisharder die dit mooie publiciteit vond. Daar ben ik het mee oneens. Ten eerste is het geen mooie publiciteit en ten tweede heeft het niet tot publiciteit geleid. En nogmaals, dan hebben we het over de uitspraken van Stenders.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 15 jun 2024 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Disclaimer:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Peter71 schreef: 15 jun 2024 09:29 Ik vraag me af wat Rob Stenders denkt te bereiken? En vooral wat de luisteraar hier mee te maken heeft, en hier wellicht geen eens op zit te wachten. Stenders is geen zenderbaas meer, en heeft gewoon te doen wat de huidige zenderbaas hem verteld. Kan Rob het best niet eens zijn met het beleid, maar dan moet hij dat intern oplossen en niet op de zender. Dat kan uiteindelijk zomaar nadelig voor hem zelf uitpakken. Ook Mediahuis zal het openbaar gedram van Rob een keer zat zijn
Hier ben ik het volledig mee eens. Het is typerend voor Stenders en dat vind ik persoonlijk een negatieve kant van hem. Het is de reden dat hij de laatste jaren in mijn aanzien gedaald is. Als hij pure radio maakt is hij één van de beste. Zo heb ik laatst enorm genoten van de PUP40, maar dergelijke interne zaken publiekelijk via de radio uitspelen zijn mij erg tegen gaan staan. Het legt ook een negatieve sfeer op de zender. Onbegrijpelijk dat hij dit doet en dat hij dit kan doen.
Disclaimer:
Vincent Bredenoord

Bericht door Vincent Bredenoord »

Johanneke schreef: 15 jun 2024 11:26 Ferry Oomen staat nu op zondagavond in de programmering van 20-22u
Goede DJ. Prettig om naar te luisteren.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 15 jun 2024 12:24 Het ging over de uitspraken van Stenders. Deze hebben geen free publicity gegenereerd.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Excuus.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Feivel schreef: 14 jun 2024 18:07 Ik vond Stenders altijd een goede DJ (zeker in zijn tijd bij 3FM), maar ik ben zijn eeuwige gezeik bij Veronica nu gewoon beu. Hij doet in elke spreek alsof hij hoog is bij Veronica en iets te zeggen heeft. Maar Stenders heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Rick van Velthuysen of Niek van der Bruggen. Stenders moet zijn arrogantie een tijdje gaan parkeren en weer gewoon over muziek gaan praten - daar is hij namelijk wel goed in.
Macht? Maar goed, als je in termen van macht wilt spreken, waarom denk jij dat Rob Stenders die macht niet meer heeft? Ken jij zijn contract of wat?
Als 'ie die macht wel had, was ie niet on-air begonnen over het vertrek van Danny Vera en had 'ie het gewoon geregeld. Hij is zelf vertrokken als baas en nu probeert 'ie toch weer z'n zin te krijgen.
Ik heb Piet 'Baantjer Junior' Römer als tv baas op Radio 1 horen zeggen dat VI niet meer terug zou komen naar aanleiding van het kaarsenverhaal van Johan Derksen. VI is nu 5 avonden per week te horen.

Bovendien gaan er links en rechts nog wel meer roddels van zenderbazen die door directies gepasseerd zijn. Dus of dat nu alles zegt.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GerjanCluistra schreef: 15 jun 2024 19:22

Ik heb Piet 'Baantjer Junior' Römer als tv baas op Radio 1 horen zeggen dat VI niet meer terug zou komen naar aanleiding van het kaarsenverhaal van Johan Derksen. VI is nu 5 avonden per week te horen.

Bovendien gaan er links en rechts nog wel meer roddels van zenderbazen die door directies gepasseerd zijn. Dus of dat nu alles zegt.
Geen idee waar dit op slaat. Neem overigens aan dat je Paul Römer bedoelt. Piet Römer is al enige tijd niet meer onder ons. Paul Römer was overigens geen tv baas maar managing director radio en televisie.
Daarnaast is VI te zien en Derksen op Radio Veronica te horen.
Disclaimer:
Kijker

Bericht door Kijker »

Phoenix schreef: 15 jun 2024 21:13
GerjanCluistra schreef: 15 jun 2024 19:22

Geen idee waar dit op slaat. Neem overigens aan dat je Paul Römer bedoelt. Piet Römer is al enige tijd niet meer onder ons. Paul Römer was overigens geen tv baas maar managing director radio en televisie.
Daarnaast is VI te zien en Derksen op Radio Veronica te horen.
Klopt maar je ziet daaraan wel dat een manager of directie bij Talpa gewoon overruled wordt door De Mol. In het geval van VI wel terecht. Römer wilde Derksen eruit hebben. Eerder had hij Bassie & Adriaan al bij de TROS weggejaagd. Römer zijn talent is de grootste successen van de omroep wegjagen.
Plaats reactie