Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Dat is dus niet rebels, dat is je eigen nest bevuilen. En je collega’s publiekelijk afvallen, alles behalve rebels dus.

Bovendien kan een persoon met een woordvoerder hebben afgesproken wat de boodschap “naar buiten” moet zijn. Als een Stenders dat gaat zitten saboteren, is dat ook oncollegiaal.

Het ontgaat me sowieso waarom Veronica “rebels” zou moeten zijn. “Ga eens goede radio maken en luisteraars trekken”, denk ik dan.

Edit: Danny Vera heeft hier ook niets mee gewonnen. Die moest al vertrekken, toen gingen een paar collega’s daar op zender over klagen en dat heeft niets uitgehaald. Dus nu moet ie alsnog vertrekken. Wat voor beeld geeft dat over Danny Vera?
“Zelfs toen collega’s de kosten wilde betalen, wilde Mediahuis alsnog van Danny af”.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Is er nog iets gemeld over Danny Vera?
Janno

Bericht door Janno »

‘Eigen nest bevuilen’ ‘collega’s publiekelijk afvallen’ Het kan best een tandje minder :???:

Overigens, hoewel ik ook vind dat dit beter binnenskamers kan blijven, is wat S. deed het tegenovergestelde van collega’s afvallen. Hij probeert iemand binnenboord te houden, dat is loyaliteit naar je collega’s in plaats van afvallen.
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 14 jun 2024 17:46 Is er nog iets gemeld over Danny Vera?
Nee, ik denk dat wij hier daar op het moment meer mee bezig zijn dan zij :wink:
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Janno schreef: 14 jun 2024 17:47 ‘Eigen nest bevuilen’ ‘collega’s publiekelijk afvallen’ Het kan best een tandje minder :???:

Overigens, hoewel ik ook vind dat dit beter binnenskamers kan blijven, is wat S. deed het tegenovergestelde van collega’s afvallen. Hij probeert iemand binnenboord te houden, dat is loyaliteit naar je collega’s in plaats van afvallen.
Met “eigen nest bevuilen” bedoel ik dat hij Jelle “hoe heet die jongen ook alweer” slecht neerzet, denigrerend zelfs. “Je eigen nest bevuilen” is gewoon een uitdrukking, die vind ik erg slaan op deze situatie.

En dat is toch echt collega Jelle publiekelijk afvallen. Inclusief het besluit van baas Robbert-Jan publiekelijk bekritiseren.

Dus wat ik schrijf vind ik eerlijk gezegd milder omschreven dan de woorden die Stenders koos on air.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik vond Stenders altijd een goede DJ (zeker in zijn tijd bij 3FM), maar ik ben zijn eeuwige gezeik bij Veronica nu gewoon beu. Hij doet in elke spreek alsof hij hoog is bij Veronica en iets te zeggen heeft. Maar Stenders heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Rick van Velthuysen of Niek van der Bruggen. Stenders moet zijn arrogantie een tijdje gaan parkeren en weer gewoon over muziek gaan praten - daar is hij namelijk wel goed in.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Even iets heel anders, maar sluit Fred Siebelink weer aan bij One Night Stenders?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Feivel schreef: 14 jun 2024 18:07 Ik vond Stenders altijd een goede DJ (zeker in zijn tijd bij 3FM), maar ik ben zijn eeuwige gezeik bij Veronica nu gewoon beu. Hij doet in elke spreek alsof hij hoog is bij Veronica en iets te zeggen heeft. Maar Stenders heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Rick van Velthuysen of Niek van der Bruggen. Stenders moet zijn arrogantie een tijdje gaan parkeren en weer gewoon over muziek gaan praten - daar is hij namelijk wel goed in.
Vraag me af of dat wel zo is, bij Radio 2 had hij ook altijd wel iets in de melk te brokkelen en mocht hij mee denken over de muziek en wat er georganiseerd werd. Denk dat dit misschien ook wel zo is. Sterker nog, misschien mogen Ekdom, Wout en Frank en andere daar dat ook.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Zou frank van t hof ook nog een solo progamma krijgen?
Pot

Bericht door Pot »

RadioFreak schreef: De persverklaring van Radio Veronica, dat het schrappen van Danny’s programma geen bezuinigingsmaatregel is, zorgde volgens Rob voor veel onduidelijkheid. “Onze mediavertegenwoordiger… Jelle, of hoe heet die jongen ook alweer? Wat een waanzin heeft hij ervan proberen te maken. Volkomen waanzin. Ik vind het niet leuk dat de mensen weg moeten.”
Ik heb de rel niet helemaal gevolgd, maar als je al met zo'n zin iemand persoonlijk op de radio aanvalt, dan ben je echt van het padje af. Stenders heeft last van grootheidswaanzin. Als ik RJ van der Velde was had ik hem gewoon een week op 'de bank gezet'. Meneer is niet groter dan Veronica of welk ander station dan ook.

Op Radio 2 al met dat hobbylijstje op zondagavond/nacht. Elke werkdag twee uur lang muziek draaien die hoofdzakelijk in zijn straatje past. Radio Veronica toch wel vakkundig laten afbreken met onvakkundige radiomakers. Inclusief het feit dat Stenders als zelf de afgelopen weken/maanden ook niet de luistercijfers heeft weten op te krikken. En ongetwijfeld met een prima salaris en met voldoende vrijheid. Wat heeft hij nou daadwerkelijk te zeuren?
Janno

Bericht door Janno »

repelsteel schreef: 14 jun 2024 17:54
Janno schreef: 14 jun 2024 17:47 ‘Eigen nest bevuilen’ ‘collega’s publiekelijk afvallen’ Het kan best een tandje minder :???:

Met “eigen nest bevuilen” bedoel ik dat hij Jelle “hoe heet die jongen ook alweer” slecht neerzet, denigrerend zelfs. “Je eigen nest bevuilen” is gewoon een uitdrukking, die vind ik erg slaan op deze situatie.

En dat is toch echt collega Jelle publiekelijk afvallen. Inclusief het besluit van baas Robbert-Jan publiekelijk bekritiseren.

Dus wat ik schrijf vind ik eerlijk gezegd milder omschreven dan de woorden die Stenders koos on air.
Oké, daar heb je wel een puntje. Maar wees eerlijk, het is toch ook best een beetje raar gegaan met Danny Vera die te horen krijgt dat het om een bezuiniging gaat, terwijl duidelijk is dat dat helemaal niet het punt was. Ik snap best dat zoiets verkeerd valt. Zoals je hebt kunnen lezen vind ik overigens ook dat je dit niet live op zender moet uitvechten. Zelfs niet al zou het min of meer ‘grappig’ bedoeld zijn.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Feivel schreef: 14 jun 2024 18:07 Ik vond Stenders altijd een goede DJ (zeker in zijn tijd bij 3FM), maar ik ben zijn eeuwige gezeik bij Veronica nu gewoon beu. Hij doet in elke spreek alsof hij hoog is bij Veronica en iets te zeggen heeft. Maar Stenders heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Rick van Velthuysen of Niek van der Bruggen. Stenders moet zijn arrogantie een tijdje gaan parkeren en weer gewoon over muziek gaan praten - daar is hij namelijk wel goed in.
Macht? Maar goed, als je in termen van macht wilt spreken, waarom denk jij dat Rob Stenders die macht niet meer heeft? Ken jij zijn contract of wat?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wie is eigenlijk de sidekick van ONS? Is dat Jannes of Ferry? Kan het niet zo goed horen.
Streampie

Bericht door Streampie »

GerjanCluistra schreef: 14 jun 2024 19:49
Macht? Maar goed, als je in termen van macht wilt spreken, waarom denk jij dat Rob Stenders die macht niet meer heeft? Ken jij zijn contract of wat?
Als 'ie die macht wel had, was ie niet on-air begonnen over het vertrek van Danny Vera en had 'ie het gewoon geregeld. Hij is zelf vertrokken als baas en nu probeert 'ie toch weer z'n zin te krijgen.
Feivel

Bericht door Feivel »

Streampie schreef: 14 jun 2024 23:44
GerjanCluistra schreef: 14 jun 2024 19:49
Als 'ie die macht wel had, was ie niet on-air begonnen over het vertrek van Danny Vera en had 'ie het gewoon geregeld. Hij is zelf vertrokken als baas en nu probeert 'ie toch weer z'n zin te krijgen.
Dat is precies wat ik bedoelde, inderdaad. Ik zou het bovendien ook wel snappen als Mediahuis denkt: ‘Als zendermanager heeft hij de zender naar een dieptepunt gestort, dus daar luisteren we lekker even niet meer naar.’
Plaats reactie