Zo krachtig blijkbaar ook weer niet want "meer voor mannnen" is de slogan van RTL7 op tv en niet van TV Veronica.HobbyFM schreef:Televisie is veel krachtiger dan radio. Vraag in de straat: 'Wat is Veronica?' En het antwoord is: 'Meer voor mannen'.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Wat ik er vooral mee wil zeggen, waarom zou je je twee keer op de halve bevolking richten en niet twee keer op iedereen?
Je bereikt niet álle mannen, maar een klein deel ervan.
Richt je je ook op vrouwen dan bereik je m.i. uiteindelijk meer mensen.
Sky radio profileert zich overigens (van wat ik ervan hoor) neutraler.
Je bereikt niet álle mannen, maar een klein deel ervan.
Richt je je ook op vrouwen dan bereik je m.i. uiteindelijk meer mensen.
Sky radio profileert zich overigens (van wat ik ervan hoor) neutraler.
Herman van Schippers schreef:@denissssss
Heb je het gesprek met Rob van S überhaupt wel gehoord? Daarin wordt duidelijk vermeld dat Sky de 'vrouwen' wil bereiken en Veronica de mannen. Die 2 gaan echt niet in dezelfde vijver lopen te vissen.
Ik vraag me af of de doelgroep man / vrouw zo zwart-wit is.Denniss schreef:Richt je je ook op vrouwen dan bereik je m.i. uiteindelijk meer mensen.
Is het commercieel niet vele malen interessanter om een zo aantrekkelijk mogelijke doelgroep te bedienen, i.p.v. een zo groot mogelijke?
Rock 'n roll is better than music!
En dat blijft het moeilijke, ga je in dezelfde vijver vissen als 538, q-music en 3FM of probeer je een eigen vijvertje te vinden.
In dit geval man 30+.
Het uiteindelijke doel van de Sky radio groep is gewoon winst, (en ik neem aan dat ze voor veronica net zoveel onderzoeken onder de bevolking doen als dat ze bij sky doen.)
Dat is dan wel interessant om te zien, is het in de huidige markt handiger om je op groot te focussen of meer op een doelgroep. Als ik de algemene luistercijfers van alle zenders zie zou ik het eerste zeggen, desalniettemin hoor ik ook telkens dan SlamFM tevreden is over hun luistercijfers omdat die juist in de doelgroep hoog liggen, wat voor adverteerders weer gunstig is.
Afgezien van of het optimale winst genereert of niet, en of je er van houdt of niet, je weet wel wat je krijgt als je veronica aanzet. Het heeft vast aan hetzelfde format gehouden sinds het de gouwe ouwe zender was, en voorziet in de behoefte van een grote groep. Maar groter wordt die groep ook niet, sja, proberen we het dan met R&B erbij?
Het doet me denken aan de luchtige hitzender YorinFM dat opeens 3FM muziek ging draaien.
In dit geval man 30+.
Het uiteindelijke doel van de Sky radio groep is gewoon winst, (en ik neem aan dat ze voor veronica net zoveel onderzoeken onder de bevolking doen als dat ze bij sky doen.)
Dat is dan wel interessant om te zien, is het in de huidige markt handiger om je op groot te focussen of meer op een doelgroep. Als ik de algemene luistercijfers van alle zenders zie zou ik het eerste zeggen, desalniettemin hoor ik ook telkens dan SlamFM tevreden is over hun luistercijfers omdat die juist in de doelgroep hoog liggen, wat voor adverteerders weer gunstig is.
Afgezien van of het optimale winst genereert of niet, en of je er van houdt of niet, je weet wel wat je krijgt als je veronica aanzet. Het heeft vast aan hetzelfde format gehouden sinds het de gouwe ouwe zender was, en voorziet in de behoefte van een grote groep. Maar groter wordt die groep ook niet, sja, proberen we het dan met R&B erbij?
Het doet me denken aan de luchtige hitzender YorinFM dat opeens 3FM muziek ging draaien.
-
Mijn moeder van 56 luisterde altijd Veronica incl. Somertijd... daar kon ze nog smakelijk om lachen ook...
Nu staat ie bij mijn ouders op Radio 10... tja.. zegt voor mij genoeg..
-
Het is wel klaar. Van Someren naar Powned. Of ben ik enige die deze connectie legt?
Hier ook, mijn vader is van radio veronica naar spotify / 3fm overgegaan.Delta Radio schreef:Mijn moeder van 56 luisterde altijd Veronica incl. Somertijd... daar kon ze nog smakelijk om lachen ook...
The past is history.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.
Lijkt me niet. Powned heeft zeer weinig zendtijd. Niet eens dagelijks. Dus ik snap de connectie die je hierboven maakt niet.Herman van Schippers schreef:Het is wel klaar. Van Someren naar Powned. Of ben ik enige die deze connectie legt?
-
Sja, rob van Someren was gistermiddag heel even in de uitzending bij Stenders op 3fm. Maar om dan meteen de connectie te leggen dat van someren naar powned gaat... om even antwoord te geven op je vraag, ik denk inderdad dat je de enige bent die die connectie legt ;).
Niet dagelijks?jessica schreef:Lijkt me niet. Powned heeft zeer weinig zendtijd. Niet eens dagelijks. Dus ik snap de connectie die je hierboven maakt niet.Herman van Schippers schreef:Het is wel klaar. Van Someren naar Powned. Of ben ik enige die deze connectie legt?
De Bende van van der Lende is er sowieso maandag t/m vrijdag van 4:00 tot 6:00 uur op 3FM elke nacht.
Dan hebben we nog RobRadio overdag op de vrijdag van 14:00 - 16:00 met uiteraard Rob Stenders.
Ook zit Rob nog in de avond met Stenders Late Vermaak op de vrijdagavond van 22:00 - 01:00 uur.
Één van de programma's schrappen of inkrimpen en er kan zo een dj tussen.
-
Een programma ala 'echte jannen' kan Rob ook prima.
Rob is een professionele DJ die volgens mij in veel meer settings een heel goed radio-product kan leveren (om in zakelijke termen te blijven :)
Ik denk dat hij bij het huidige radio 2 ook goed zou passen in het team (Toine zit er ook), veilig bij de NPO (beter voor de bloeddruk)
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, ook wat veronica nu gaat doen.
Grappig trouwens dat je heel duidelijk in de luistercijfers van afgelopen 2 jaar kunt zien dat de curve omlaag bij Veronica ongeveer dezelfde curve omhoog is bij Radio 10;
http://www.radiofreak.nl/luistercijfers ... on%5B%5D=9
Ik denk dat hij bij het huidige radio 2 ook goed zou passen in het team (Toine zit er ook), veilig bij de NPO (beter voor de bloeddruk)
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, ook wat veronica nu gaat doen.
Grappig trouwens dat je heel duidelijk in de luistercijfers van afgelopen 2 jaar kunt zien dat de curve omlaag bij Veronica ongeveer dezelfde curve omhoog is bij Radio 10;
http://www.radiofreak.nl/luistercijfers ... on%5B%5D=9
Rob voelt zich genaaid en voornamelijk hoe er met hem omgegaan wordt. Maar in het radiowereldje
weten mensen ook dat Rob zelf behoorlijk wat mensen genaaid heeft bij o.a. Radio Veronica om zijn
eigen positie te verbeteren. Altijd commentaar hebben op alles en iedereen en nu hij zelf de klos is
de aandacht naar zich toetrekt en de media opzoekt. Een programma directeur zal zich hierdoor wel
twee keer bedenken voordat ze Rob in dienst gaan nemen.
weten mensen ook dat Rob zelf behoorlijk wat mensen genaaid heeft bij o.a. Radio Veronica om zijn
eigen positie te verbeteren. Altijd commentaar hebben op alles en iedereen en nu hij zelf de klos is
de aandacht naar zich toetrekt en de media opzoekt. Een programma directeur zal zich hierdoor wel
-
Het radiowereldje is klein.
-
Zoals? Zonder ook maar enig voorbeeld is zo'n aantijging natuurlijk onzin.Techniek schreef:Rob voelt zich genaaid en voornamelijk hoe er met hem omgegaan wordt. Maar in het radiowereldje
"Een keer de klos" is bovendien wel even wat anders dan ontslagen worden terwijl je nog ligt te herstellen van een hartinfarct. [Edit Admin3]laten we het netjes houden*