Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Airflow

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Airflow »

De uitzending is volledig terug te luisteren op NPO Radio 1.

Ik heb een geknipte versie ook even op SoundCloud gezet: https://soundcloud.com/user416191418/ro ... erstribune

Uitgelichte stukjes:
0-5 minuten: Over zijn hartinfarct en hoe hij te horen kreeg dat zijn programma ging stoppen.
5-9 minuten: RadioRing
12 min: Over Rick van Velthuysen
18-25 minuten: Koerswijziging Veronica en Niels Hoogland.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Daar zijn wel wat dingen gaande die alle fatsoensnormen overschrijden. Niels Hoogland maakt er een behoorlijke puinhoop van en de luistercijfers spreken voor zich en meneer zit er nog steeds. Ik vraag me wel af, hoe lang nog?

Dat er bij Veronica wat moest veranderen dat zag ik in 2012 al. Dat format klopte van geen kanten met alleen maar Rock. Met dezelfde club deejay's die er toen nog zaten hadden ze met een aanpassing van de muziek al een eind kunnen komen. Er was teveel U2, Bon Jovi, Lenny Kravitz en Red Hot Chilli Peppers. Er hadden ook Dance Classics uit de 80'en de 90'gedraaid moeten worden, dan waren ze nooit dat grote percentage luisteraars kwijtgeraakt.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

@zwarte ijsbeer, als je goed luistert naar het interview met Rob van Someren is hij helemaal geen voorstander van een breder format (voorbeeld R&b Alicia Keys). Als ook Rick van V. bij Radio Veronica vertrekt per 01/11, vrees ik serieus voor het voortbestaan van dit zo illustere mediamerk.

@airflow, dank voor het delen van dit interview.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Misschien gaat het dan zo snel bergafwaarts dat het station te koop komt, en dat de oud DJ's van Veronica het overnemen.
wok

Bericht door wok »

Uit het interview: "over het algemeen wordt de trainer verantwoordelijk gehouden, in dit geval wordt het hele elftal weggestuurd". Ik vind dit een treffende vergelijking.

Er is niet over een breder format gesproken, maar ik vermoed dat de opmerking van Alicia Keys een plaagstootje richting Niels was. Ik vraag mij ook serieus af wanneer het management ingrijpt, alle wijzigingen lijken averechts te werken. Er zijn goede medewerkers naar huis gestuurd, de loyaliteit wordt zwaar op de proef gesteld. Dit zijn geen zaken waarmee je een organisatie opbouwt.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Piet Puk schreef:@zwarte ijsbeer, als je goed luistert naar het interview met Rob van Someren is hij helemaal geen voorstander van een breder format (voorbeeld R&b Alicia Keys). Als ook Rick van V. bij Radio Veronica vertrekt per 01/11, vrees ik serieus voor het voortbestaan van dit zo illustere mediamerk.

@airflow, dank voor het delen van dit interview.
Nee daar heb je gelijk in, daar zegt hij niks over. De interviewer had daar wel wat dieper op in mogen gaan. Ik weet toevallig dat verschillende Veronica deejays het format ook veel te eenzijdig vinden. Ze balen ervan steeds dezelfde bands en artiesten te moeten draaien. Een deejay die al eerder op straat werd gezet het me dat verteld. Wie dat is doet niet ter zake.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Eindelijk het interview met Rob kunnen luisteren. Pijnlijk verhaal allemaal. Je hoort duidelijk dat de leiding daar niet helemaal chique met werknemers omgaat. Iets wat je wel vaker hoort over de Sky Radio Group. Blijkbaar zelfs met mensen die bijna 10 jaar daar gewerkt hebben. Schokkend verhaal ook over Luc van Rooij. Dat die niet uit de school is geklapt verbaast me..

Opvallende opmerking ook van Rob over van Velthuysen. "Waar rook is, is vuur". Ik zie dit toch als een subtiele hint, want je gaat mij niet vertellen dat die 2 geen enkel contact meer met elkaar hebben. Over "rook" gesproken.. het marktaandeel van Rick z'n ochtendprogramma is deze maand gedaald naar 3,7%. Voor het eerst zitten ze onder het niveau van hun traumatische Robert Jensen periode.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

RadioRambo schreef:Over "rook" gesproken.. het marktaandeel van Rick z'n ochtendprogramma is deze maand gedaald naar 3,7%. Voor het eerst zitten ze onder het niveau van hun traumatische Robert Jensen periode.
Als die cijfers zo dalen is het niet raar dat er ingegrepen wordt bij een door en door commercieel bedrijf als de SRG. Hoe vervelend dat ook is voor mensen, het is daar gewoon business.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Oortjes

Bericht door Oortjes »

rutgrrr schreef:Als die cijfers zo dalen is het niet raar dat er ingegrepen wordt bij een door en door commercieel bedrijf als de SRG. Hoe vervelend dat ook is voor mensen, het is daar gewoon business.
De vraag is aan welke mensen dat ligt. Ingrijpen is goed, maar de laatste ingrepen leiden niet tot betere business. Dan is misschien toch wat anders nodig dan het wegsturen van goede mensen.
Rock 'n roll is better than music!
Cyclad

Bericht door Cyclad »

RadioRambo schreef:Opvallende opmerking ook van Rob over van Velthuysen. "Waar rook is, is vuur". Ik zie dit toch als een subtiele hint, want je gaat mij niet vertellen dat die 2 geen enkel contact meer met elkaar hebben. Over "rook" gesproken.. het marktaandeel van Rick z'n ochtendprogramma is deze maand gedaald naar 3,7%. Voor het eerst zitten ze onder het niveau van hun traumatische Robert Jensen periode.
Het lijkt inderdaad over voor Rick in de Morgen.
Heel jammer. Rick heeft een mooi aantal vaste fans (waaronder ik), maar spreekt bij de jongeren niet (meer) aan.
Hij kan de show niet alleen maken, vooral na het vertrek van Jurjen Gofers heeft het programma aan kracht en verrassing ingeboet. Arjen van Wifferen haalt het bij lange na niet bij Jurjen, reken maar dat dat scheelt.
Airflow

Bericht door Airflow »

Ik gok erop dat als Van Velthuysen moet vertrekken uit de ochtend dat dan Lindo Duvall de ochtendshow of misschien zelfs de middagshow gaat presenteren. In het laatste geval neemt Jeroen van Inkel de ochtendshow over (de geschiedenis herhaalt zich dan, Van Inkel verhuisde in 2004 ook na een paar maanden van de middag naar de ochtend). Bij Radio 538 presenteerde Duvall al langdurig de middagshow en toen was Niels Hoogland programmadirecteur van 538.
Denniss

Bericht door Denniss »

Helemaal niet gek dat veronica van zijn/haar belegen mannenformat wil afstappen, blijkbaar moet het snel gebeuren allemaal en wordt er klaarblijkelijk met de botte bijl op in gehakt. Voor de luisteraars van het eerste uur niet leuk, want je hoort al jaren een bepaald geluid en wil dat gewoon blijven horen. Die groep luisteraars wordt niet groter, logisch dat afdeling marketing dan gaat onderzoeken hoe dat wel kan.
Een mannenformat werkt op TV misschien prima, waar elk mediabedrijf 4 zenders heeft, bij de radio ben je veel meer afhankelijk van je stations, sky heeft er immers maar twee op FM.
Je richten op mannen is dus de halve bevolking links laten liggen! Dat afdeling marketing niet veel eerder aan de bel heeft getrokken.
Maak eens een ladies week, met een girl power top 100 ofzo, hang bushokjes vol met roze V-logo's. Val op! Mensen denken bij veronica nogsteeds: 'Mannenzender'.
Zeker in de belangrijkste uren, 0600-1900 wil je zoveel mogelijk sekses en leeftijden aanspreken toch?
(En dan zou zo'n programma als Somertijd het in de avond misschien helemaal nog zo gek niet doen, denk ik.)
Veronica zal echt geen tweede radio 10 worden, maar er kan m.i. aan het format echt wel wat werk verzet worden nog, als ik het afgelopen uur er bijv. bij pak:
Queen
Golden Earring
Vandenberg
Ram Jam
Foreigner
Voor mij 5 redenen om om te schakelen, voor vrouwen ook.
Da's mijn mening dan... :)
Maarja ze kunnen natuurlijk ook niet in ene het hele format op z'n kop zetten, dan is de dip van oude luisteraars die weglopen nog groter.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radio is slow business. De kunst is om langzaam veranderingen door te voeren, daarmee geen luisteraars weg te jagen, wel nieuwe luisteraars te trekken. Die kunst wordt bij Veronica niet (meer) beheerst. Inderdaad wordt daar met een botte bijl gewerkt, een lastig stuk gereedschap in slow business.

De gok van Airflow kan weleens een goede zijn. Ik vrees echter dat Jeroen van Inkel niet meer luisteraars gaat trekken dan Rick van Velthuysen.
Rock 'n roll is better than music!
Herman van Schippers

Bericht door Herman van Schippers »

@denissssss

Heb je het gesprek met Rob van S überhaupt wel gehoord? Daarin wordt duidelijk vermeld dat Sky de 'vrouwen' wil bereiken en Veronica de mannen. Die 2 gaan echt niet in dezelfde vijver lopen te vissen.
HobbyFM

Bericht door HobbyFM »

Was Somertijd nu echt zo vrouwonvriendelijk? Het was plagend, maar nooit asociaal of grof. Onderschat vrouwen niet, dat zijn geen wezens die op suffe zachte ellende zitten te wachten. Ze houden immers van mannen. En dus van puur en mannelijkheid, mits nooit gemeen of onder de gordel. Ik denk (sorry Jeroen) dat vrouwen de wat blanco Jeroen van Inkel minder aantrekkelijk vinden dan de plagerigheid en vooral de humor van Somertijd.
Laatst gewijzigd door HobbyFM op 23 okt 2014 10:21, 6 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie