Fijn dat je weer terug komtPhoenix schreef: ↑27 sep 2023 15:46 In 2003 lag Yorin FM ook volledig op z'n gat en vervolgens werden aansprekende namen als Jensen, Stenders, Timur, Henk Westbroek en talenten als Maurice Verschuuren en Frank Dane binnen gehaald.
Kansloos op de DJ markt is Veronica dus niet.
Als we Kicken mogen geloven (de één gelooft Kicken wat makkelijker dan de ander) rommelt het op de drive-time posities bij Radio 10. Als dit waar is dan zou ik als Mediahuis/Veronica alles op alles zetten om Rob van Someren naar Veronica te halen. Van Someren is één van de weinige programmamakers met waarvan luisteraars mee verhuizen als 'ie naar een andere zender verhuisd.
Verder kan Mediahuis/Veronica kijken welke DJ's hun ambities niet kunnen waarmaken bij hun huidige werkgever. Dan zou ik eens polsen bij Lex Gaarthuis. Zijn ambities moeten toch verder reiken dat de weekend van Radio 10. Gaarthuis heeft in het verleden bewezen veel free publicity te kunnen genereren met zijn ochtendshows bij 100%NL en Radio 10.
Zowel Van Someren als Lex Gaarthuis hebben in verleden voor RadioCorp gewerkt. De lijntjes en relatie met RadioCorp/Mediahuis zijn er al. Het lijken me ideale kandidaten voor Veronica.
Voor de office hours zou ik eens rondkijken bij jocks die toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Werken bij één van de grootste zenders hoeft niet altijd zaligmakend te zijn. Wie is er toe aan een nieuwe uitdaging en wil een nieuw avontuur aangaan? Menno Barreveld, Gijs Staverman ...?
Veronica heeft nu het geluk dat het veel werkt met tijdelijke krachten. Van Arjan Snijders, Frank van der Lende, Johan Derksen, Tineke de Nooij, Francis Dix, Maurice Verschuuren, Herman Hofman, Danny Vera en Ed Struijlaart kan Veronica volgens mij relatief snel en makkelijk afscheid nemen.
Martijn Muijs en Sander Hoogendoorn zijn waarschijnlijk één van de weinigen met een vast en langlopend contract. Muijs kan eenvoudig naar de avond. Hoogendoorn kan, als de nieuwe leiding van hem af wil hebben, doorschuiven naar Sublime of Slam.
p.s. Voor diegene die denken, hé Phoenix is er weer: de kou is uit de lucht en de plooien zijn weer gladgestreken
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Mentale problemen worden nog al eens onderschat. Een mens heeft de neiging om toch door te gaan onder grote druk. Meestal wordt de situatie daar niet beter op. Ik spreek uit ervaring. Om weer te herstellen moet je je dan inderdaad echt gaan richten op de dingen die je het allerleukst vind en stress zo veel mogelijk vermijden. Kijk hoe lang Marisa al weg is. Ook mentale problemen. Ik hoop dat het bij Rob nu hij zijn zendermanager werkzaamheden heeft neergelegd snel beter zal gaan.Kijker schreef: ↑27 sep 2023 15:23 Caroline en Sander vertellen net in De Bonanza dat Rob vanwege (mentale) gezondheidsredenen zijn managementwerk neer heeft moeten leggen. Het beëindigen van zijn managersrol is zodat hij ''een zorg minder'' heeft.
Hij gaat door met De Bonanza en zal zich op zijn dj werk focussen en wil graag door met het draaien van zijn muziek.
Nou, dan is dat uit de lucht.
Het is ook een turbulente periode met een geforceerde verkoop, nieuwe eigenaren, kaalgeplukt worden door je vorige eigenaar, een veiling met veel onzekerheid en een nieuwe luistercijfermeting.
Linkje met het fragment: https://youtu.be/h1EkGAfLUrE
-
Ok. Ik heb moeite met het woord 'streken'. Het impliceert iets 'opzettelijks' verkeerds, en daar ben ik het mee oneens. Zeker na de informatie die we gekregen hebben is dat label toch lastig te plakken, lijkt me. Anyway, verschil van mening. Ik kijk er wat anders tegenaan.DavyGer schreef: ↑27 sep 2023 14:58Dat dit bij alle commerciële avonturen de manier is waarop het bij Stenders afloopt. Een op andere dag is ie weg en keert ie niet meer terug. Dit is al meermaals voorgekomen, ik heb geen reden er aan te twijfelen dat het nu weer gebeurt.
Hoop dat hij snel terug is, waar of hoe dan ook.
-
Erik de Zwart heeft bovendien meermaals bewezen een radiostation te kunnen bouwen. Ik zou hem een aanbod doen wat hij haast niet kan weigeren om een goede basis te leggen en een uitstekende opvolger te vinden.Oortjes schreef: ↑27 sep 2023 13:25Zeker. Erik de Zwart snapt ook wel dat hij niet meer aan kan komen met iedere dag dezelfde platen in een andere volgorde. Hij heeft wel gevoel bij Veronica.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 11:52Zou een slimme stap zijn.tophitsradio schreef: ↑27 sep 2023 10:23 Ik las overigens op spreekbuis in een van de reacties dat ze Erik de Zwart aan het polsen zijn. Mocht dit waar zijn en hij gaat daadwerkelijk komen dan gaan we weer terug naar de usual suspects met een database van 300 platen (RHCP, U2, nirvana, meat loaf enz)
Of hij er op zijn leeftijd nog aan wil beginnen, vraag ik me wel af.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Zolang hij geen stationvoice wordt, zijn stem is daarvoor wat te nasaal vind ik.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 16:18Erik de Zwart heeft bovendien meermaals bewezen een radiostation te kunnen bouwen. Ik zou hem een aanbod doen wat hij haast niet kan weigeren om een goede basis te leggen en een uitstekende opvolger te vinden.
Ziekmelden om onstslag af te dwingen is wat menig topdj met succes heeft gedaan, de Wild, Van Inkel.
Bij 538 heeft De Zwart goed werk geleverd.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 16:18 Erik de Zwart heeft bovendien meermaals bewezen een radiostation te kunnen bouwen. Ik zou hem een aanbod doen wat hij haast niet kan weigeren om een goede basis te leggen en een uitstekende opvolger te vinden.
Noordzee is geen succes geworden en zijn laatste periode bij Veronica was ook in beperkte mate een succes.
De Zwart zou daarnaast ook om andere redenen mijn keuze niet zijn.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat Mediahuis zou kiezen voor Martijn Zuurveen als station manager.
God is a DJ
Mentale problemen zijn zeer, zeer vervelend. Je kunt beter een gebroken been hebben. Daarvan is het herstelproces duidelijker.jessica schreef: ↑27 sep 2023 15:54 Mentale problemen worden nog al eens onderschat. Een mens heeft de neiging om toch door te gaan onder grote druk. Meestal wordt de situatie daar niet beter op. Ik spreek uit ervaring. Om weer te herstellen moet je je dan inderdaad echt gaan richten op de dingen die je het allerleukst vind en stress zo veel mogelijk vermijden. Kijk hoe lang Marisa al weg is. Ook mentale problemen. Ik hoop dat het bij Rob nu hij zijn zendermanager werkzaamheden heeft neergelegd snel beter zal gaan.
Ik heb je meermaals horen zeggen dat Marisa mentale problemen heeft. Voor zover ik weer werd het Marisa teveel. Dat hoeft voor mij niet duiden op mentale problemen. Bijvoorbeeld (mantel-)zorg leveren voor een naaste kan er voor zorgen dat het gewone werk teveel wordt en dat even in een parkeerstand wordt gezet. Daarmee heeft iemand niet meteen mentale problemen. Ik denk dat je dat moet scheiden. Op beide vlakken spreek ik uit eigen ervaring: burn-out versus zorg van een naaste in zijn laatste levensfase.
God is a DJ
-
Klopt dat Erik de Zwart bij Radio 538 het veel beter heeft gedaan als bij Noordzee en Veronica. Maar hij was daar dan ook mede eigenaar van dat radiostation en werkte met een ploeg mensen in Radio 538 geloofden en bovendien elkaar ook het vertrouwen gaven het beste te doen voor het station. Bij Radio Noordzee en Radio Veronica werkte hij voor een ondernemer wiens kwaliteiten op een ander vlak liggen dan het runnen van een radiostation. Althans, zoals ik er van buitenaf naar kijk, want ik ken de cijfers verder ook niet.Phoenix schreef: ↑27 sep 2023 16:53Bij 538 heeft De Zwart goed werk geleverd.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 16:18 Erik de Zwart heeft bovendien meermaals bewezen een radiostation te kunnen bouwen. Ik zou hem een aanbod doen wat hij haast niet kan weigeren om een goede basis te leggen en een uitstekende opvolger te vinden.
Noordzee is geen succes geworden en zijn laatste periode bij Veronica was ook in beperkte mate een succes.
De Zwart zou daarnaast ook om andere redenen mijn keuze niet zijn.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat Mediahuis zou kiezen voor Martijn Zuurveen als station manager.
Overigens is Erik de Zwart een suggestie die hier op het forum gedaan is. Voor zover ik weet heeft Mediahuis nog geen persbericht uitgedaan over een eventuele opvolger.
Martijn Zuurveen werkt dacht ik nog steeds voor 100%NL en/of SLAM! in een dergelijke functie, dus zal zeker een optie kunnen zijn.
Als Radio Veronica van mij zou zijn zou ik Niels Hoogland terug halen. Die heeft het in het verleden al eerder gedaan bij Radio Veronica en ook bij Radio 538 en bij FunX. En ik geloof dat hij overal ook succesvol is. Een goede commercieel directeur er bij en Erik de Zwart als klankbord.
-
Mentale problemen zijn afschuwelijk, ik kamp al ruim twee jaar ermee naar aanleiding van eerder trauma. Op het moment dat je denkt dat je er weer bovenop komt en gaat reintegreren komt iedere keer weer een stap terug.
In theorie weet ik dan ook dat het heel lang gaat duren, maar de gejaagde Ton krijgt dat maar niet in de praktijk omgezet.
Tot zover mijn persoonlijke noot….
In theorie weet ik dan ook dat het heel lang gaat duren, maar de gejaagde Ton krijgt dat maar niet in de praktijk omgezet.
Sterkte Ton.tonvanhoof schreef: ↑27 sep 2023 17:48 Mentale problemen zijn afschuwelijk, ik kamp al ruim twee jaar ermee naar aanleiding van eerder trauma. Op het moment dat je denkt dat je er weer bovenop komt en gaat reintegreren komt iedere keer weer een stap terug.
Martijn Zuurveen zou een goede optie zijn, gezien zijn ervaring bij Radiocorp. Niels Hoogland is degene die bij Veronica het begin van het einde heeft ingeluid. Dat lijkt me geen goed idee.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 17:48 Martijn Zuurveen werkt dacht ik nog steeds voor 100%NL en/of SLAM! in een dergelijke functie, dus zal zeker een optie kunnen zijn.
Als Radio Veronica van mij zou zijn zou ik Niels Hoogland terug halen. Die heeft het in het verleden al eerder gedaan bij Radio Veronica en ook bij Radio 538 en bij FunX. En ik geloof dat hij overal ook succesvol is. Een goede commercieel directeur er bij en Erik de Zwart als klankbord.
Erik de Zwart heeft bij Veronica de commerciële doelstellingen behaald indertijd. Dat hij na samenwerking met Lex Harding nooit meer bereikt heeft wat hij met Lex samen bereikt heeft, lijkt me logisch. Lex was de buitencategorie radiomanagers.
Rock 'n roll is better than music!
-
Maar ook als je Martijn Zuurveen de leiding geeft zou ik er nog steeds een oudere nestor naast zetten. Het is, mijns inziens, juist die ervaring die een radiostation de kracht geeft om te groeien.Oortjes schreef: ↑27 sep 2023 18:03Martijn Zuurveen zou een goede optie zijn, gezien zijn ervaring bij Radiocorp. Niels Hoogland is degene die bij Veronica het begin van het einde heeft ingeluid. Dat lijkt me geen goed idee.GerjanCluistra schreef: ↑27 sep 2023 17:48 Martijn Zuurveen werkt dacht ik nog steeds voor 100%NL en/of SLAM! in een dergelijke functie, dus zal zeker een optie kunnen zijn.
Erik de Zwart heeft bij Veronica de commerciële doelstellingen behaald indertijd. Dat hij na samenwerking met Lex Harding nooit meer bereikt heeft wat hij met Lex samen bereikt heeft, lijkt me logisch. Lex was de buitencategorie radiomanagers.
Kijk naar Ajax de afgelopen 10 jaar. Met een plan konden voetbalverstand en ondernemers instinct bij de directie, een technische staf die het voetbalverstand konden vertalen naar het veld en voetbaltalent wat het ten uitvoer kon brengen, konden de club naar grote hoogte stuwen. Op de dag dat het ondernemers instinct de club verliet, is de ellende begonnen waar de club zich nu bevind.
Datzelfde geldt ook voor een radiostation. Dat had het publieke Veronica in de jaren 80, dat had Radio 538 in de jaren 90 en 00, en dat heeft Qmusic op dit moment.