Maar hoeveel luisteraars in percentage zijn op dat tijdstip nog niet gearriveerd op het werk? Bij mijn baan kan ik echt nul mensen opnoemen en het is een grote organisatie.Phoenix schreef: ↑07 okt 2024 12:56Maar het gaat ook om de luisteraars die nog niet zijn gearriveerd op het werk.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19 Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
En hier op de vloer staat er sowieso geen radio aan.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
-
Dit is toch een niet logischerwijs uit te werken vraag? Je hebt ook vrachtwagenchauffeurs, bezorgers, vertegenwoordigers en machinisten die voor het werk altijd onderweg zijn en tijdens die periode radio luisteren.DavyGer schreef: ↑07 okt 2024 13:12Maar hoeveel luisteraars in percentage zijn op dat tijdstip nog niet gearriveerd op het werk? Bij mijn baan kan ik echt nul mensen opnoemen en het is een grote organisatie.Phoenix schreef: ↑07 okt 2024 12:56Maar het gaat ook om de luisteraars die nog niet zijn gearriveerd op het werk.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19 Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
Mooie toevoeging. Ik denk niet dat Gerard Ekdom gaat bereiken wat Erik de Zwart beoogde met Edwin Evers, maar wel dat het merendeel de autoradio om 09.00 uur uitgezet heeft. Prima reden om net als bijv. Radio 2 om 09.00 uur te stoppen.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19 De reden dat de ochtendshows tot 10 uur doorlopen is omdat Erik de Zwart zo de luisteraars van Edwin Evers wilde vasthouden voor de rest van de dag. Dat is althans wat verschillende betrokkenen in de openbaarheid hebben gezegd. Destijds liepen alle ochtendshow tot 9 uur.
Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
Rock 'n roll is better than music!
-
Dat soort verkeer is iets anders als woon-werk verkeer.Herman ven Schippers schreef: ↑07 okt 2024 13:43Dit is toch een niet logischerwijs uit te werken vraag? Je hebt ook vrachtwagenchauffeurs, bezorgers, vertegenwoordigers en machinisten die voor het werk altijd onderweg zijn en tijdens die periode radio luisteren.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Ik zit gemiddeld pas om 8.30 in de auto en kan dan maar heel kort naar Ekdom luisteren. Enig idee hoeveel files er nog staan om 9.30? Ik pleit dus ook voor een extra uur tenzij Veronica het salaris van Ekdom maar voor 3 uur kan betalen
-
Bij een van mijn opdrachtgevers rij ik de hele dag de file in en ook in het weekeinde Ekdom dan maar van 6 tot 18 uur op zender op werkdagen en ook in het weekeinde van 10 tot 17 uur?Marcomarco schreef: ↑07 okt 2024 14:34 Ik zit gemiddeld pas om 8.30 in de auto en kan dan maar heel kort naar Ekdom luisteren. Enig idee hoeveel files er nog staan om 9.30? Ik pleit dus ook voor een extra uur tenzij Veronica het salaris van Ekdom maar voor 3 uur kan betalen
Files lijkt mij bepaald geen graadmeter.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Maar dat zijn toch ook gewoon je luisteraars die tussen 09 en 10 de radio aanhebben?GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 14:33Dat soort verkeer is iets anders als woon-werk verkeer.Herman ven Schippers schreef: ↑07 okt 2024 13:43Dit is toch een niet logischerwijs uit te werken vraag? Je hebt ook vrachtwagenchauffeurs, bezorgers, vertegenwoordigers en machinisten die voor het werk altijd onderweg zijn en tijdens die periode radio luisteren.
-
Persoonlijk vind ik Veronica prima te luisteren, vooral de muziekmix vind ik lekker. Maar ik begrijp wel dat de doorsnee luisteraar misschien niet zit te wachten op de afwisseling tussen hiphop, disco, dance, ballads, rock en pop...
Het lijkt me dat Veronica qua luistercijfers maximaal zo'n 4% kan halen, Radio 10 schuift steeds meer richting Joe, terwijl 538 juist meer classics is gaan draaien. Veel verschuiving zie ik niet gebeuren.
Veronica moet zich misschien richten op de 'bewuste' luisteraars, mensen die de nummers meer waarderen en een klein beetje 'rebels' fijn vindt. Laat ze voorlopig even dit volhouden, al zou ik Ekdom graag dat extra uurtje geven.
Het lijkt me dat Veronica qua luistercijfers maximaal zo'n 4% kan halen, Radio 10 schuift steeds meer richting Joe, terwijl 538 juist meer classics is gaan draaien. Veel verschuiving zie ik niet gebeuren.
Veronica moet zich misschien richten op de 'bewuste' luisteraars, mensen die de nummers meer waarderen en een klein beetje 'rebels' fijn vindt. Laat ze voorlopig even dit volhouden, al zou ik Ekdom graag dat extra uurtje geven.
-
Lijkt mij dus wel, de verhouding werkende mensen onderweg of kantoor is 50/50 denk ik in de veranderde wereld van flexibele werktijden en thuiswerken enz. Erik de Zwart was dus 20 jaar geleden vooruitstrevend om Evers tot 10.00 te zettenGerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 16:03Bij een van mijn opdrachtgevers rij ik de hele dag de file in en ook in het weekeinde Ekdom dan maar van 6 tot 18 uur op zender op werkdagen en ook in het weekeinde van 10 tot 17 uur?Marcomarco schreef: ↑07 okt 2024 14:34 Ik zit gemiddeld pas om 8.30 in de auto en kan dan maar heel kort naar Ekdom luisteren. Enig idee hoeveel files er nog staan om 9.30? Ik pleit dus ook voor een extra uur tenzij Veronica het salaris van Ekdom maar voor 3 uur kan betalen
Files lijkt mij bepaald geen graadmeter.
Omdat de luisteraar die in de auto zit bepaalt welke zender opstaat.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 13:00Waarom zou je rekening houden met luisteraars die nog in de auto zitten als het merendeel al aan het werk is?Phoenix schreef: ↑07 okt 2024 12:56Maar het gaat ook om de luisteraars die nog niet zijn gearriveerd op het werk.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19 Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
Waarom zijn er overdag fileberichten als het merendeel van de luisteraars niet in de auto zit?
God is a DJ
-
Sowieso is de vraag waarom file informatie nog steeds wordt uitgezonden. Iedereen gebruikt toch navigatie in de auto met actuele file informatie.
Dit is voorbeeld van Radio wat niet wil veranderen omdat het altijd maar zo ging. Je kan in de tijd extra muziek draaien of juist extra content uitzenden als jock.
Dit is voorbeeld van Radio wat niet wil veranderen omdat het altijd maar zo ging. Je kan in de tijd extra muziek draaien of juist extra content uitzenden als jock.
Nee, er zijn nog steeds veel auto's die dat niet hebben (en automobilisten die zich niet af laten leiden door een telefoon).Bennie Tiggeloven schreef: ↑07 okt 2024 18:14 Sowieso is de vraag waarom file informatie nog steeds wordt uitgezonden. Iedereen gebruikt toch navigatie in de auto met actuele file informatie.
Ik vraag me dit echt af, eerlijk gezegd, ik ken helemaal niemand die de radio aanzet voor file informatie. Ik ben van mening dat echt niet ieder radio station weer, verkeer en nieuws nodig heeft. Een muziekstation kan prima af met enkel nieuws tijdens de drivetime shows of zelfs helemaal niet. Daar kun je je ook mee onderscheiden, is toch weer een nummer p/u die je extra kan draaien (of die paar min extra aan reclame blokken )Oortjes schreef: ↑07 okt 2024 19:04Nee, er zijn nog steeds veel auto's die dat niet hebben (en automobilisten die zich niet af laten leiden door een telefoon).Bennie Tiggeloven schreef: ↑07 okt 2024 18:14 Sowieso is de vraag waarom file informatie nog steeds wordt uitgezonden. Iedereen gebruikt toch navigatie in de auto met actuele file informatie.
Laatst gewijzigd door DavyGer op 07 okt 2024 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nope, juist geheel zonder navigatie.Bennie Tiggeloven schreef: ↑07 okt 2024 18:14 Sowieso is de vraag waarom file informatie nog steeds wordt uitgezonden. Iedereen gebruikt toch navigatie in de auto met actuele file informatie.
Aangenaam, dat ben ik.
Los van het feit dat nieuws op het hele uur een eis voor een FM frequentie is, denk ik dat de meeste luisteraars echt wel behoefte hebben aan nieuws, weer en verkeer. Het is toch even snel bijgepraat worden, naast muziek een belangrijke functie van radio.DavyGer schreef: ↑07 okt 2024 19:11 Ik ben van mening dat echt niet ieder radio station weer, verkeer en nieuws nodig heeft. Een muziekstation kan prima af met enkel nieuws tijdens de drivetime shows of zelfs helemaal niet. Daar kun je je ook mee onderscheiden, is toch weer een nummer p/u die je extra kan draaien (of die paar min extra aan reclame blokken )
Waar ik niks mee heb, is informatie over flitsers. Dat is goed voor bewustwording, maar het boeit mij echt niet waar die dingen staan.