Phoenix schreef: ↑06 okt 2024 20:07
De ochtendshow om 9 uur laten stoppen is een foute keuze. Zeker als geen enkele andere commerciële zender dat doet. Daarbij komt dat de uren daarna zeer matig zijn ingevuld, want op basis van welke kwaliteiten en verdiensten Marisa en Sander Hoogendoorn op de belangrijke office hours zijn geprogrammeerd is mij onduidelijk.
Als je de ochtendshow om 9 uur stopt, dan kan je ook de luisteraars pakken die al het gel*l zat zijn en graag muziek willen horen. Dan zou je juist een voorsprong pakken op de zenders die nog een uur ochtendshow hebben.
Natuurlijk, maar dan zou ik daar niet Marisa neerzetten... Eerder Ekdom een uurtje muziek laten draaien.
Overigens, wat me ook stoorde, is dat de zendermanager de luistercijfers enigszins in twijfel trok. Dat ga je toch niet roepen in zo'n kort interview. Wees eens wat kritischer op je eigen content, daar valt genoeg te halen. Al is er ook genoeg prima radio op Veronica, bijv in het weekend maar ook de Middagshow met Wout en Frank vind ik top.
De ochtendshow om 9 uur laten stoppen is een foute keuze. Zeker als geen enkele andere commerciële zender dat doet. Daarbij komt dat de uren daarna zeer matig zijn ingevuld, want op basis van welke kwaliteiten en verdiensten Marisa en Sander Hoogendoorn op de belangrijke office hours zijn geprogrammeerd is mij onduidelijk.
Als je de ochtendshow om 9 uur stopt, dan kan je ook de luisteraars pakken die al het gel*l zat zijn en graag muziek willen horen. Dan zou je juist een voorsprong pakken op de zenders die nog een uur ochtendshow hebben.
Het uur tussen 9 en 10 uur is op de meeste zenders al meer music driven. Bij Veronica gaan Gerard en Marisa met elkaar keuvelen. Dus ik zie niet in waar het voordeel van Veronica dan zit.
Daarnaast verwacht ik ook niet dat luisteraars bij Tim Klijn, Mattie & Miljushka, Lex en Coen & Sander wegschakelen omdat bij Veronica Marisa plaatjes aan het doorstarten is.
Phoenix schreef: ↑06 okt 2024 21:20
Daarnaast verwacht ik ook niet dat luisteraars bij Tim Klijn, Mattie & Miljushka, Lex en Coen & Sander wegschakelen omdat bij Veronica Marisa plaatjes aan het doorstarten is.
Andersom ook niet. Ik verwacht niet dat mensen om negen uur massaal overschakelen naar stations die de ochtendshow tot tien uur laten doorgaan. Volgens mij luisteren de meeste mensen gewoon door naar hun favoriete muziekzender.
De ochtendshow om 9 uur laten stoppen is een foute keuze. Zeker als geen enkele andere commerciële zender dat doet.
Even deze er uit gehaald.
Maar doe wat anders als wat de grijze massa doet, dan val je op.
Zeker als je in de dezelfde luistervijver zit te vissen naar luisteraars als al die anderen.
Doe anders, onderscheid je met presentatie, muziek keuze en tijden.
Als je dit niet doet dan ga je kopje onder in de luistervijver, zo eenvoudig zijn de marktregels.
De ochtendshow om 9 uur laten stoppen is een foute keuze. Zeker als geen enkele andere commerciële zender dat doet.
Zeker als je in de dezelfde luistervijver zit te vissen naar luisteraars als al die anderen.
Als je dit niet doet dan ga je kopje onder in de luistervijver, zo eenvoudig zijn de marktregels.
Ik ben het met je eens. Toch vind ik het een foute keuze om de ochtendshow om 9 uur te stoppen. Dat de meeste ochtendshow doorlopen na 9 uur heeft een reden. Je dient je aan te passen aan het ritme van de luisteraar. Feit is dat de ochtendspits nog doorloopt na 9 uur.
Ik ben het met je eens. Toch vind ik het een foute keuze om de ochtendshow om 9 uur te stoppen. Dat de meeste ochtendshow doorlopen na 9 uur heeft een reden. Je dient je aan te passen aan het ritme van de luisteraar. Feit is dat de ochtendspits nog doorloopt na 9 uur.
De reden dat de ochtendshows tot 10 uur doorlopen is omdat Erik de Zwart zo de luisteraars van Edwin Evers wilde vasthouden voor de rest van de dag. Dat is althans wat verschillende betrokkenen in de openbaarheid hebben gezegd. Destijds liepen alle ochtendshow tot 9 uur.
Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19
Feit is echter ook dat het merendeel van de luisteraars om 9 uur allang aan het werk is en daardoor meer behoefte heeft aan muziek.
Maar het gaat ook om de luisteraars die nog niet zijn gearriveerd op het werk.
En hier op de vloer staat er sowieso geen radio aan.
GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 12:19
Maar het gaat ook om de luisteraars die nog niet zijn gearriveerd op het werk.
En hier op de vloer staat er sowieso geen radio aan.
Waarom zou je rekening houden met luisteraars die nog in de auto zitten als het merendeel al aan het werk is?
Bij mij op de werkvloer staat de radio wel aan, waardoor ik tijdens de reis vaker podcast luister.