Loekie schreef: ↑04 okt 2024 07:46
Gerard Ekdom stopt met dagelijkse Dokter Pop. De praktijk blijft open en komt nog maar 1 of 2 keer. Reden is de technische middelen die tegenwoordig beschikbaar zijn om een nummer te herkennen.
Kleine aanvulling:
Het blijft incidenteel, wanneer er zich een noodgeval aandient dan zal dat worden behandeld.
Ik denk zelf dat de aanmeldingen laag zijn, of dat wellicht de uitdaging eraf is. Regelmatig zitten er zulke obvious songs bij die met een beetje google al gevonden kunnen worden. Dat in de toekomst dan alleen de echte puzzles worden behandeld.
Dat is in elk geval wat ik uit de gegeven informatie heb gehaald (na het dr pop-item vandaag heeft hij nog extra uitleg gegeven).
Loekie schreef: ↑04 okt 2024 07:46
Gerard Ekdom stopt met dagelijkse Dokter Pop. De praktijk blijft open en komt nog maar 1 of 2 keer. Reden is de technische middelen die tegenwoordig beschikbaar zijn om een nummer te herkennen.
Kleine aanvulling:
Het blijft incidenteel, wanneer er zich een noodgeval aandient dan zal dat worden behandeld.
Ik denk zelf dat de aanmeldingen laag zijn, of dat wellicht de uitdaging eraf is. Regelmatig zitten er zulke obvious songs bij die met een beetje google al gevonden kunnen worden. Dat in de toekomst dan alleen de echte puzzles worden behandeld.
Dat is in elk geval wat ik uit de gegeven informatie heb gehaald (na het dr pop-item vandaag heeft hij nog extra uitleg gegeven).
Heel eerlijk? Ik zal het item niet missen. Hij doet dit toch al meer dan 10 jaar volgens mij, op een gegeven moment ken je 't wel. Het is in ieder geval wel goed voor de vernieuwing van het programma, hij heeft alle andere items ook al veranderd. Komt vast wel iets leuks uit.
Streampie schreef: ↑03 okt 2024 09:23
Dan mijn kritiek:
Ik vind Ekdom echt een achterhaade vorm van radio maken. De stijl is zo ontzettend in contrast met hoe popradio tegenwoordig klinkt. De backsells zijn uit de 90s, het is allemaal ontzettend druk en ik hoor 'm zo overduidelijk z'n stem aanzetten, hij is gewoon niet zichzelf. Een item als de TikTok-trend wordt er vlak voor 't einde van de show nog in gepropt. Het klinkt allemaal gehaast en geforceerd. Terwijl als de itempjes wat meer gespreid worden (of gewoon minder), er veel meer rust in komt. De actualiteit wordt nauwelijks besproken, er wordt wel ellenlang doorgegaan over een mini-ikea, waarbij Ekdom 3 woordgrappen maakt, in plaats van eentje en dan lekker doorgaat met een jingle en muziek. De talks missen focus.
De show eindigt ook gewoon te laat. Dat betekent dat er niet goed geproduceerd en gepland wordt. Het nieuws komt pas om 9.04, daarna een lekker dik blok met commercials en dat betekent dat de eerste plaat van Marissa pas om 9.10 start! Directe concurrent Joe heeft dan al 2 platen gedraaid.
Combineer dit met de andere ego-gedreven shows van Stenders en Frank & Wout op Veronica en ik weet het niet hoor. Over het algemeen wordt er op Veronica sowieso erg veel gepraat. Er wordt erg veel onderling geprutteld. En ik weet niet of dat allemaal zo interessant is voor de luisteraar. Maar ach die is meer een soort getuige van hoe leuk iedereen het heeft...
Je geeft een goede motivering bij je kritiek. Kritiek waar ik me grotendeels in herken. En dit is absolute geen zure post, zoals sommigen doen voorkomen, maar dit is een post die zou moeten leiden tot een inhoudelijke discussie met goede voor- en tegenargumenten. Helaas lees ik deze te weinig. Ik lees wel dat de criticasters dan maar niet moeten luisteren, zuur reageren of geen radioliefhebbers zouden zijn.
Streampie, ga zo door. Bijvoorbeeld je signalering dat het nieuws om 9.04 uur begint en daarmee uit de pas loopt van de concurrentie zijn de details waarop een zender wint of verliest.
Ekdom voegt echt precies nul toe aan het programma met Stenders. Het zijn dezelfde belegen grapjes uit zijn 3FM periode. On-air is er ook niet echt de klik die ik had gehoopt. Zonde, had hier echt veel van verwacht. Maar ik vind het echt zwaar tegenvallen.
Nou heb ik gisteren weer die Pup40 zitten luisteren en ik heb er echt enorm van genoten. Was laatst natuurlijk nogal wat kritiek op (die ik ook wel begreep), want niet de 'energie van een vrijdagavondprogramma', of meningen van gelijke strekking. Maar ik vind het een verademing in het brullende vrijdagavond radiolandschap. In het kader van 'be different' vind ik het ook niet eens zo verkeerd... Erg fijn.
Herman ven Schippers schreef: ↑04 okt 2024 23:42
Ekdom voegt echt precies nul toe aan het programma met Stenders. Het zijn dezelfde belegen grapjes uit zijn 3FM periode. On-air is er ook niet echt de klik die ik had gehoopt. Zonde, had hier echt veel van verwacht. Maar ik vind het echt zwaar tegenvallen.
Bijzonder, voor mij is het precies omgekeerd. Ik geniet al een paar weken van een fijn nieuw programma. Ook ik heb eens naar de bijdrage Ekdom geluisterd (omdat dit vorige week hier werd benoemd), maar ik vind het juist wel een toevoeging en een heerlijke dynamiek.
Wat mij wel opvalt in de post is de focus op zijn grapjes, heb je bijvoorbeeld Martijn Muijs wel eens gehoord? Ik merk dat ik mij bij hem stoor aan de grapjes, bij Gerard niet. Wellicht heb jij dat precies andersom met de grapjes van Gerard? Dan nijg ik eerder naar de humorvariant waar je niet van houdt.
Kraft schreef: ↑05 okt 2024 07:34
Nou heb ik gisteren weer die Pup40 zitten luisteren en ik heb er echt enorm van genoten. Was laatst natuurlijk nogal wat kritiek op (die ik ook wel begreep), want niet de 'energie van een vrijdagavondprogramma', of meningen van gelijke strekking. Maar ik vind het een verademing in het brullende vrijdagavond radiolandschap. In het kader van 'be different' vind ik het ook niet eens zo verkeerd... Erg fijn.
Volledig eens! Ik krijg kromme tenen van de vrijdagavondshows op Q en 538 waar echt amateurradio wordt gemaakt op die uren naar mijn mening. Heerlijk deze start van het weekend. Hopelijk gaan ze er nog een tijdje mee door want de vrijdagavond van Veronica wordt nogal eens gewisseld...