Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Gerbwor

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Gerbwor »

Dalet123 schreef: 19 mei 2024 10:14
jessica schreef: 19 mei 2024 02:14
Jacob1 schreef: 18 mei 2024 22:37 Prachtig dat Veronica met de PUP 40 buiten de lijntjes durft te kleuren, het getuigd van veel lef van de nieuwe zendermanager. Dit is de reden dat ik luister naar Veronica en niet naar die saaie andere meuk waarvan je weet dat ze elke dag hetzelfde doen. Zit ook op de zaterdagavond te genieten van Arjan Snijders, ook iemand die echte muziek draait voor de liefhebber. Hoop echt dat Veronica zijn eigen koers blijft varen en eigenwijs blijft t.o.v. van al die andere voorspelbare zenders.
Ik denk dat de Top1000 van de eighties 2 weken is om de luistercijfers op te krikken. Je ziet altijd dat dit soort lijstjes werken. Dus komende 2 weken gaan er meer mensen luisteren naar Veronica.

Waarschijnlijk gaan ze dan ook het nieuwe programma promoten van Wouter en Frank. De nieuwe middagshow. Die gaat precies na afsluiting van top 1000 op 3 juni beginnen. Misschien gaat dan de rest van de programmering ook wel in op de nieuwe ochtendshow van Gerard Ekdom na. Die begint pas op 2 september.
In welk persbericht staat dat Ekdom op 2 september begint?
Ik denk dat ekdom nog een concurrentiebeding heeft uit te zitten..denk dat hij pas in het nieuwe jaar kan beginnen..maar weet natuurlijk niet wat zijn afspraken zijn met Talpa radio...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Op zender werd zijn komst aangekondigd door Stenders, die zei per september dus daar gaan we vanuit dan vooralsnog.
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Vanjeafisharder schreef: 19 mei 2024 10:44 Op zender werd zijn komst aangekondigd door Stenders, die zei per september dus daar gaan we vanuit dan vooralsnog.
Een concurrentiebeding van 2 maanden? Ekdom zou de eerste DJ zijn met zo’n plek in de programmering die zó makkelijk zou kunnen overstappen. Vergeet dat maar.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Dalet123 schreef: 19 mei 2024 11:02
Vanjeafisharder schreef: 19 mei 2024 10:44 Op zender werd zijn komst aangekondigd door Stenders, die zei per september dus daar gaan we vanuit dan vooralsnog.
Een concurrentiebeding van 2 maanden? Ekdom zou de eerste DJ zijn met zo’n plek in de programmering die zó makkelijk zou kunnen overstappen. Vergeet dat maar.
Ekdom bleef maanden nadat hij zou overstappen op de zender zitten, dat is minstens net zo onwaarschijnlijk. Hier liggen waarschijnlijk gewoon afspraken aan ten grondslag.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

3 maanden zou dat dan zijn. Misschien dat er een voordeel is voor hem omdat zijn contract afliep?
Peter71

Bericht door Peter71 »

Ik begrijp dat je bij de onderhandelingen bent geweest? Een concurrentiebeding is tegenwoordig helemaal niet zo heilig meer, en als er goede juridische afspraken gemaakt zijn kan Gerard Ekdom inderdaad gewoon begin September starten bij Veronica. En wat heeft een concurrentiebeding feitelijk voor nut bij radio DJ,s? Ze worden niet betrokken bij bedrijf strategische beslissingen, ze zitten niet in de verkoop. Om het vak van DJ even plat te staan, ze zijn enkel uitvoerenden van het bedrijf, en hebben braaf te doen wat hun leidinggevende beslist. Nogmaals, als er goede onderlingen afspraken worden gemaakt, is zo'n concurrentiebeding zo van tafel.
jessica

Bericht door jessica »

Ohhhh jah. En Staverman dan? Die gaat in juli al beginnen op Radio10. 6 weken. Niet iedereen hoeft een half jaar thuis te zitten. Ligt eraan of het einde contract is en wat je van te voren hebt afgesproken in je contract. Een concurrentiebeding hoeft niet altijd en zeker niet zo lang te zijn.
Janno

Bericht door Janno »

Ik ben jarenlang ondernemer geweest en weet uit ervaring dat een concurrentiebeding niet in beton gegoten is.
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

jessica schreef: 19 mei 2024 11:31
Ohhhh jah. En Staverman dan? Die gaat in juli al beginnen op Radio10. 6 weken. Niet iedereen hoeft een half jaar thuis te zitten. Ligt eraan of het einde contract is en wat je van te voren hebt afgesproken in je contract. Een concurrentiebeding hoeft niet altijd en zeker niet zo lang te zijn.
Een beding is niet mogelijk bij npo contracten
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Peter71 schreef: 19 mei 2024 11:21
Ik begrijp dat je bij de onderhandelingen bent geweest? Een concurrentiebeding is tegenwoordig helemaal niet zo heilig meer, en als er goede juridische afspraken gemaakt zijn kan Gerard Ekdom inderdaad gewoon begin September starten bij Veronica. En wat heeft een concurrentiebeding feitelijk voor nut bij radio DJ,s? Ze worden niet betrokken bij bedrijf strategische beslissingen, ze zitten niet in de verkoop. Om het vak van DJ even plat te staan, ze zijn enkel uitvoerenden van het bedrijf, en hebben braaf te doen wat hun leidinggevende beslist. Nogmaals, als er goede onderlingen afspraken worden gemaakt, is zo'n concurrentiebeding zo van tafel.
Je wil niet dat je publiekstrekker op vrijdag afscheid neemt, en op maandag bij je grootste concurrent begint. Dat klinkt wel logisch toch? Met een beding onderbreek je het momentum , en stappen luisteraars niet 1 op 1 over.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik heb ook een concurrentiebeding.. zou een jaar lang niet bij een concurrerent bedrijf mogen werken in dezelfde functie. Niet dat ik dat zou willen. Andersom trekt het bedrijf gerust medewerkers (per direct) aan van de concurrent. Beetje hypocriet, vind ik.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Niek zit weer alles te voicetracke joh🤣
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vanaf 9u al aan het genieten van de 80s Top 1000, vind het nu al een prachtige lijst. Vandaag gepresenteerd door Niek, Rick en Jordi, helemaal goed, het is nog weekend programmering natuurlijk.
Maar morgen haak ik echt af, want de dagprogrammering is nog steeds Sander, Frank en Marisa. Dan hoeft de lijst van mij ook niet meer. Zo jammer en onbegrijpelijk, 1.7 procent marktaandeel en maar lekker laten door modderen. Zeker die middagshow met Marisa, dat duurt al meer dan een half jaar nu en moet toch duidelijk zijn dat haar stemgeluid veel luisteraars moet afschrikken, zou je zeggen. Maak nou eens iets van dat Veronica! Aan de muziek ligt het eigenlijk niet, is mijn mening.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Johanneke schreef: 20 mei 2024 13:10 Vanaf 9u al aan het genieten van de 80s Top 1000, vind het nu al een prachtige lijst. Vandaag gepresenteerd door Niek, Rick en Jordi, helemaal goed, het is nog weekend programmering natuurlijk.
Maar morgen haak ik echt af, want de dagprogrammering is nog steeds Sander, Frank en Marisa. Dan hoeft de lijst van mij ook niet meer. Zo jammer en onbegrijpelijk, 1.7 procent marktaandeel en maar lekker laten door modderen. Zeker die middagshow met Marisa, dat duurt al meer dan een half jaar nu en moet toch duidelijk zijn dat haar stemgeluid veel luisteraars moet afschrikken, zou je zeggen. Maak nou eens iets van dat Veronica! Aan de muziek ligt het eigenlijk niet, is mijn mening.
Change is comming. Vanaf 3 juni al de eerste grote verandering. Deze 2 weken is het alleen maar plaatjes aankondigen, dan is de rol van een Marisa of Sander redelijk beperkt.
Hoop is uitgestelde teleurstelling...
Janno

Bericht door Janno »

Johanneke schreef: 20 mei 2024 13:10 Vanaf 9u al aan het genieten van de 80s Top 1000, vind het nu al een prachtige lijst. Vandaag gepresenteerd door Niek, Rick en Jordi, helemaal goed, het is nog weekend programmering natuurlijk.
Ik wil niet zeggen dat je helemaal ongelijk hebt, Johanneke, maar je hebt dit al best vaak aangegeven en je mening is nu best wel duidelijk :lol:
Plaats reactie