Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door De Nachtwacht »

Na de opmerkingen over de verbreding van de playlist heb ik die van de afgelopen dag eens bekeken. Ik vraag me steeds meer af welke kant Talpa nu op wil met Veronica. Het is een beetje een ratjetoe format. Dat de focus weer wat meer op 80s en 90s gaat vind ik gezien het kavel en ook het feit dat dat toch de meest succesvolle periode van de zender was (Veronica 80s en 90s hits) niet zo gek, maar zie dat niet heel duidelijk terug in de muziekmix. Ook lijkt me dat dit format sneller in de buurt van radio 10 komt dan het wat meer pop/rock gerelateerde format wat er eerder was. Was daar zelf niet zo'n fan van maar het lijkt mij binnen de talpa groep wel meer toevoegen dan dit format.

Daarbij vraag ik me (net als bij bijv. 3fm) af of steeds aan het format sleuten wel goed is voor je station. Er is de afgelopen jaren al heel veel geprobeerd.

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Orange schreef:
29 jun 2020 20:59
Overigens geen non-stop om 22u. Jasper de Vries presenteert dan 80's & 90's @ night. Martijn Muijs meldde dat in zijn programma. Althans, dat Jasper de Vries er na 22u is. De programmatitel werd hier eerder in een programmering gepost.
Lotte van der Neven schreef:
29 jun 2020 21:31
Dus Jasper is tijdelijk in het weekend te horen, maar verliest wel zijn vaste programma volgens de woordvoering. Erg verwarrend allemaal.
Gaat Jasper de Vries weer uren maken bij Veronica? :D Ook nog ff een paar dagen invallen voor Tim Klijn deze week!
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

WFNX

Bericht door WFNX »

Wie zit er nu die 80s en 90s at night te presenteren? We dachten eerst non-stop, maar hoor een DJ.

Edit - ahh Jasper. Leuk voor hem al die uren er weer bij.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Is wel voicetrack

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Gewoon interesse: hoe kun je dat horen? Buiten gebrek aan interactie met luisteraar?

jessica

Bericht door jessica »

Je kunt dat horen doordat de intro's dan echt precies tot op de milliseconden worden ingesproken. Ze monteren het zo scherp dat dat live niet meer kan op die manier. Ik vind het ook niet mooi. Ik vind het altijd fijn als de DJ heeft gesproken dat er nog een deel van een seconde rust is tot ze in de song beginnen te zingen.

Maar het lijkt soms meer een wedstrijd wie kan het scherpst monteren te zijn geworden.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef:
29 jun 2020 23:40
Gewoon interesse: hoe kun je dat horen? Buiten gebrek aan interactie met luisteraar?
Ik kan 't ook vrijwel altijd horen. 't Is moeilijk aan te geven waar dat 'precies in zit, deels in de dingen die Jessica noemt maar ik mis vaak ook een stukje spontaniteit, klinkt allemaal erg plat en vaak erg korte spreeks.

Er zijn overigens wel programma's die zich prima lenen voor voicetracks; zoals Svens classics of de powermix op radio 10 of 538 dance department, programma's waarbij de specifieke muziek de hoofdrol heeft.

Nu maar weer on topic.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

@Nachtwacht @Jessica

Bedankt, ik zal eens opletten :D

WFNX

Bericht door WFNX »

Maar een absolute dead give-away is het ontbreken van weer en verkeer. Nu is er 's avonds minder file, maar het weer werd ook niet voorgelezen. Overigens liepen de intro's van Jasper gisteren echt nou tot aan de milli/milli-seconde in de muziek, dat klonk soms ook echt vreemd.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef:
29 jun 2020 21:48
Na de opmerkingen over de verbreding van de playlist heb ik die van de afgelopen dag eens bekeken. Ik vraag me steeds meer af welke kant Talpa nu op wil met Veronica. Het is een beetje een ratjetoe format. Dat de focus weer wat meer op 80s en 90s gaat vind ik gezien het kavel en ook het feit dat dat toch de meest succesvolle periode van de zender was (Veronica 80s en 90s hits) niet zo gek, maar zie dat niet heel duidelijk terug in de muziekmix. Ook lijkt me dat dit format sneller in de buurt van radio 10 komt dan het wat meer pop/rock gerelateerde format wat er eerder was. Was daar zelf niet zo'n fan van maar het lijkt mij binnen de talpa groep wel meer toevoegen dan dit format.

Daarbij vraag ik me (net als bij bijv. 3fm) af of steeds aan het format sleuten wel goed is voor je station. Er is de afgelopen jaren al heel veel geprobeerd.
Ik volg Radio 10 niet meer zo, maar ik begrijp dat Radio 10 heel erg is opgeschoven de afgelopen twee jaar. Dat Veronica de oude rol overneemt van Radio 10 is dan misschien wel logisch. Veronica is qua marktaandeel al jaren stabiel, dus het gesleutel aan het format heeft geen negatief effect. Een paar jaar terug was er veel kritiek dat Veronica erg vasthield aan de beperkte playlist. Ik zie het als een positieve ontwikkeling dat daar nu verandering is gekomen.
WFNX schreef:
29 jun 2020 22:17
Wie zit er nu die 80s en 90s at night te presenteren? We dachten eerst non-stop, maar hoor een DJ.

Edit - ahh Jasper. Leuk voor hem al die uren er weer bij.
Ook al is het voicetrack, altijd beter dan non-stop. Ik vraag me ook af of het ontslaan van medewerkers niet de makkelijkste weg is tot kostenreductie. Met voicetrack of werken vanuit een thuisstudio kun je nog een interessante programmering in stand houden en toch kosten reduceren. Had Maurice Verschuuren bijvoorbeeld vanuit zijn thuisstudio ook niet nog wat uurtjes kunnen vullen voor Veronica?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

jessica

Bericht door jessica »

WFNX schreef:
30 jun 2020 09:14
Maar een absolute dead give-away is het ontbreken van weer en verkeer. Nu is er 's avonds minder file, maar het weer werd ook niet voorgelezen. Overigens liepen de intro's van Jasper gisteren echt nou tot aan de milli/milli-seconde in de muziek, dat klonk soms ook echt vreemd.
Ik zou het nooit zo strak monteren als ik voicetracks in zou spreken. Liever een beetje natuurlijk laten klinken. Niet elk intro hoeft tot de laatste milliseconde te worden ingesproken. Dit is ook een beetje vermoeiend om aan te horen dat 13 platen per uur helemaal precies worden ingesproken tot de laatste snik. Even een tip voor velen die vaak voicetracks opnemen. Je kan echt voicetracks beter op live radio laten lijken.

Pot

Bericht door Pot »

Weer een lijstje op Veronica: 70's Top 770.
Van zondag 26 juli t/m vrijdag 31 juli
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Dan mogen ze rap wel wat meer 70's toevoegen in een goede uitgebalanceerde mix, want deze hoor ik nu nog te weinig in het reguliere format.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

De muziek is momenteel alleen maar uptempo platen, veel energie. Er zit hoorbaar een gedachte achter. Geen langzame bon jovis, U2, Collins, Coldplay enz.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
01 jul 2020 12:43
Dan mogen ze rap wel wat meer 70's toevoegen in een goede uitgebalanceerde mix, want deze hoor ik nu nog te weinig in het reguliere format.
Normale format bestaat uit zeer weinig 70s. Bij radio 10 hadden ze een 60s week. Ook daar hoorde je buiten die week geen 60s verder of minimaal .

Plaats reactie