Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Echtwel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Echtwel » 16 apr 2019 17:31

Oortjes schreef:
15 apr 2019 21:11
jessica schreef:
15 apr 2019 19:50
Volgens mij heeft Erik de Zwart lang genoeg de tijd gehad om van Veronica een succes te maken en het is hem niet gelukt. Hij heeft zelf een groot deel van de 6 a 7 jaar als leider mogen invullen met steeds diezelfde muziek. Dat was geen succes. Dit is nog niet zo lang bezig. Dus ik denk dat hij nu zijn mond moet houden. Zijn beurt bij Veronica is voorbij. Ik vind de huidige directeur daar nu een veel beter beleid neerzetten. Met Veronica inside kan het wel gaan stijgen.

Alleen de ochtendshow blijft een probleem. Denk inderdaad dat je daar op termijn wel een publiekstrekker moet zetten. Giel dan misschien naar de vroege avond van 18 tot 21 uur.
Het is Erik de Zwart niet gelukt om van Veronica een succes te maken, maar volgens mij is de veelvuldige wisseling van leiding wel één van de oorzaken. Erik de Zwart had m.i. best wat meer tijd kunnen krijgen om bij te sturen.

Zelf denk ik niet dat Veronica Inside nog heel veel publiek naar Veronica gaat trekken en Giel al helemaal niet. Zoals gezegd, ik vraag me ook sterk af of Talpa dat wel wil. Het kan goed zijn dat een klein, commercieel interessant station aantrekkelijker is dan een concurrent van de andere drie stations.
De zwart staat nu aan de zijkant te roepen dat ze -Veronica moeten opheffen
Maar het is hem ook niet gelukt dus wat wil die.
- zeggen ik hoor trouwens dat giel weg gaat ( is een roddel)
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl -

Phoenix

Bericht door Phoenix » 16 apr 2019 18:52

2unlimited schreef:
16 apr 2019 15:21
Maar welke publiekstrekker moet je in de ochtend zetten? Veel meer trekkers heb je niet. Ekdom, Frank Dane en Mattie Valk zijn misschien nu de trekkers. Meer smaken heb je niet. En deze namen zitten allemaal vast bij hun zender.
Ze hadden nooit afscheid moeten nemen van Jeroen van Inkel. Hij past nog steeds uitstekend bij Veronica. Maar volgens mij wilde hij ook enkel 07-10 doen en niet 06-09 doen.
Beelen heeft niet de gun-factor, terwijl hij wel een een goede jock is. Ook heeft hij met regelmaat 'domme' acties en uitspraken.

De algehele muziekmix is er flink op vooruit gegaan, maar ik ben niet overtuigd dat het daarmee fors gaat stijgen. Veronica overlapt qua muziek nu het meest met Radio 2, maar R2 heeft een betere dekking en over de gehele linie een betere DJ-stal. Met Evers erbij kan Veronica echt gaan stijgen. Wat betreft is het afwachten of Genee na de zomer doorgaat.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 apr 2019 19:23

2unlimited schreef:
16 apr 2019 15:21
Maar welke publiekstrekker moet je in de ochtend zetten?
Het punt is een beetje dat Veronica er al te veel afgeserveerd heeft. Ik denk dan aan Rick van Velthuysen, Jeroen van Inkel en Niek van der Bruggen. Dat zijn allemaal prima dj's die een ochtendshow kunnen dragen.

Van de huidige Veronica dj's zou Lindo Duvall een mogelijkheid zijn.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 apr 2019 20:39

Giel staat te boek als 'lastig en irritant', merk ik in mijn eigen omgeving. Wat ook de doorsnee luisteraar is, zoals ze ook vooral luisteren naar Evers vanwege de Boertjes of de geintjes tussendoor. Die krijg je met Ekdom ook niet, of met Van Inkel of Stenders. Van Velthuysen? Mwoah. Ik zou dan persoonlijk inzetten op Van Someren. (Los van de haalbaarheid)

MFM

Bericht door MFM » 17 apr 2019 17:08

Giel zit daar prima. Niemand die er last van heeft.

Maar serieus, met het huidige, betere, format zou het zelfs in de ochtend langzaamaan toch eens moeten groeien.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 17 apr 2019 17:34

Even een gedachtenspinsel... Als ze nou Ruud de Wild en Jeroen Kijk in de Vegte bij Radio 2 weghalen, voor de ochtend van Veronica. Dan verzwak je Radio 2 op twee cruciale drive-time plekken... Hoppa! Kan KIDV ook stoppen bij Boulevard en de stem van 6 Inside worden.

En dan Rob Stenders ook maar meteen mee voor 14-16.

Maar goed, ik ben van mening dat wat Radio 2 doet geen taak is van de publieke omroep, dus zou het wel humor vinden...
Op dat punt verschillen Ruud de Wild en ik denk ik wel iets van mening ;-)

Dit advies was trouwens gratis, John.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 17 apr 2019 20:10

John baalt natuurlijk als een stekker dat hij Ruud de Wild delaanuit heeft gestuurd. Nu komt hij nooit meer voor talpa werken. Tuurlijk zou ik hem naar veronica halen. Maar ik zou hem lekker in de middag laten, hoewel zijn ochtendshow op Q ook best een succes was. Ik zou een sterke naam in de ochtend programmeren en de rest van je zender in laten vullen door "goede" dj's zonder een grote naam te zijn.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 17 apr 2019 21:26

John is volgens mij stronteigenwijs en baalt niet zo snel, denk ik. Die heeft wel grotere fouten gemaakt als het wegsturen van Ruud de Wild. Ik vind het ook nog steeds jammer, Coen en Sander worden steeds kinderachtiger 😕

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 17 apr 2019 21:49

Johanneke schreef:
17 apr 2019 21:26
John is volgens mij stronteigenwijs en baalt niet zo snel, denk ik. Die heeft wel grotere fouten gemaakt als het wegsturen van Ruud de Wild. Ik vind het ook nog steeds jammer, Coen en Sander worden steeds kinderachtiger 😕
Nog kinderachtiger dan op 3FM toen ze in bijna elk gesprek met artiesten/bn'ers/luisteraars begonnen over plokworst of vochtigtoiletpapier?

Plaats reactie