Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 » 08 dec 2018 00:09

Webcam doet het niet trouwens.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 dec 2018 00:27

Klinkt al verrassend leuk, ben benieuwd straks in januari

Phoenix

Bericht door Phoenix » 08 dec 2018 09:56

De Nachtwacht schreef:
08 dec 2018 00:27
Ik vind het lastig om in te schatten hoe dit programma het gaat doen in de middag. Het is een aparte (afwijkende) formule voor een muziekzender. De keuze om dit te doen vanuit Talpa begrijp ik volledig. Het merk Veronica wordt zo naadloos via en televisie en radio met elkaar verbonden.

Eén punt van zorg. Genee kan erg hard lachen om zijn eigen grappen. Hoe dat gaat uitpakken in combinatie met de 'lachzakken' Rick en Niels valt nog te bezien.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 dec 2018 10:28

Phoenix schreef:
08 dec 2018 09:56
De Nachtwacht schreef:
08 dec 2018 00:27
Ik vind het lastig om in te schatten hoe dit programma het gaat doen in de middag. Het is een aparte (afwijkende) formule voor een muziekzender. De keuze om dit te doen vanuit Talpa begrijp ik volledig. Het merk Veronica wordt zo naadloos via en televisie en radio met elkaar verbonden.

Eén punt van zorg. Genee kan erg hard lachen om zijn eigen grappen. Hoe dat gaat uitpakken in combinatie met de 'lachzakken' Rick en Niels valt nog te bezien.
Daar kan ik wel in meegaan. Wilfred klonk meer als een presentator dan als een dj. Je hoort aan de vragen die hij stelt en zijn anier van praten ook dat daar zijn routs liggen en dat dat iets is wat hij goed kan. Feit dat het afwijkt van wat er al is in de middag vind ikzelf erg leuk, en maakt me ook nieuwschierig, maar het is inderdaad maar afwachten hoe dat aanslaat op een zender die juist heel erg muziekgericht is.

En het was ook meteen bij deze proefuitzending al duidelijk dat radio en tv aan elkaar gelinkt zullen gaan worden. Logische keuze, maar ook maar afwachten hoe dat uitpakt. Immers zal niet iedereen die Veronica luistert ook naar het TV programma kijken, dat programma is toch heel erg hate it or love it.

density1

Bericht door density1 » 08 dec 2018 10:46

Tja, en dan ook nog Gerard Joling draaien met zijn nieuwe single en hem in de uitzending betrekken is nou niet echt iets typisch Veronica. Het moet wel aan de doelgroep denken natuurlijk. Er werd ook veel gepraat, dat kan in de avond en de nacht wanneer de spraakbeperking er niet is wel, maar niet tussen 16.00 en 18.00 uur in de middag. Eens zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Ik geloof dat hij nog een testshow gaat maken.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 08 dec 2018 11:05

Is het ergens terug te luisteren?

jessica

Bericht door jessica » 08 dec 2018 11:33

Ik heb delen van het programma geluisterd. Je hoort wel dat Wilfred Genee in een goed lopende motor stapt. Het team van Evers kan dat wel. Ook hoor je dat Genee veel ervaring met radio heeft. Hij is alleen geen echte DJ. Het is niet echt mijn soort programma, terwijl Veronica Inside op TV dat wel is. Maar er kan best een publiek voor zijn en het is iets wat er nog niet is. Wel zal het een vreemde eend in de bijt zijn op Radio Veronica.

density1

Bericht door density1 » 08 dec 2018 11:38

Weet alleen niet of je dat moet willen 'vreemde eend in de bijt'. Het gaat bij commerciële radio toch om continuïteit en een duidelijke visie. Door hier van af te wijken naar het toch wat meer volksere toontje van VI i.p.v. mannen radio met een diversiteit aan pop/rock muziek, ik weet niet of dat een juiste match is.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 dec 2018 12:22

density1 schreef:
08 dec 2018 10:46
Tja, en dan ook nog Gerard Joling draaien met zijn nieuwe single en hem in de uitzending betrekken is nou niet echt iets typisch Veronica. Het moet wel aan de doelgroep denken natuurlijk. Er werd ook veel gepraat, dat kan in de avond en de nacht wanneer de spraakbeperking er niet is wel, maar niet tussen 16.00 en 18.00 uur in de middag. Eens zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Ik geloof dat hij nog een testshow gaat maken.
Over die spraakbeperking maak ik me wat minder zorgen. Het is maar 2 uurtjes inplaats van 3 (denk een bewuste keuze juist door die spraakbeperking), en somertijd duurde met veel gepraat wel 3 uur. Daarnaast is er overdag al een uurtje helemaal nonstop en zijn de programma's van Dennis en tim heel erg op de muziek gericht met sowieso al weinig spraak. Denk dat dat nog mee zal vallen. Verder eens met je postings.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 08 dec 2018 13:31

Ik vraag me af hoe het programma gevuld gaat worden buiten het voetbalseizoen. VI TV ligt dan ook stil. Hoe doet Veronica dat op de radio?

Ik vraag me of wie de vaste vervanger van Genee gaat worden. Tim Klijn lijkt me de meeste logische keuze.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 dec 2018 14:30

Phoenix schreef:
08 dec 2018 13:31
Ik vraag me af hoe het programma gevuld gaat worden buiten het voetbalseizoen. VI TV ligt dan ook stil. Hoe doet Veronica dat op de radio?

Ik vraag me of wie de vaste vervanger van Genee gaat worden. Tim Klijn lijkt me de meeste logische keuze.
Je zou dan wel in kunnen spelen op transfernieuws e.d.

Overigens begreep ik uit het bericht op radiofreak dat er naast aandacht voor voetbal ook ander nieuws in komt, en hoorde gister al iets over een item waarin luisteraars een plaat met een verhaal kunnen aanvragen. Verwacht dus niet helemaal een voetbal-only programma. Dat lijkt me ook niet zo verstandig, dat is wel erg beperkt.

density1

Bericht door density1 » 08 dec 2018 15:43

Phoenix schreef:
08 dec 2018 13:31

Het programma start ook als VI TV met winterstop is. Wel een mooie kans voor Genee om rustig op te starten en te groeien.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 08 dec 2018 16:38

Ik zat laatst ergens te wachten en mensen hadden het over Veronica Inside. Het waren types die destijds gepersifleerd werden in Debiteuren Crediteuren. Ze waren helemaal fan. De kern die ze benoemden, was dat het geweldige, super gezellige borrelpraat is.

Ik denk dat ze de goede analyse deden. Mijn avond ervoor had ik geen tv gekeken, maar in de kroeg gezeten. Beleven is leuker dan kijken.

Mijn vermoeden is dat dit geweldige radio gaat worden voor al die types die nog nooit een tap gezien hebben. Ik moet er niet aan denken.
Rock 'n roll is better than music!

Kar

Bericht door Kar » 08 dec 2018 22:32

Het lijkt erg vsel op Evers staat op, met Wilfred Genee als vervanger.
Als.ik Veronica was had ik dit trio in de ochtend geprogrammeerd en Giel in de middag

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 08 dec 2018 23:50

Gelukkig "versprak" Johan Derksen zich gisteren op tv zodat ik de hele uitzending kon beluisteren.

Plaats reactie