Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes » 11 sep 2018 18:38

2unlimited schreef:
11 sep 2018 17:55
Logisch wel, met de ontwikkeling naar DAB+ kan het woord Radio langzaam aan wel uit de namen...
Hoezi? Het blijft toch gewoon radio?

Zelf denk ik dat Niek (en Alex) in de ochtend een show neerzetten die Giel nog steeds niet geëvenaard heeft. Dat geldt in ieder geval ook voor de luistercijfers. Niek ook uit de middag kicken en inwisselen voor een bekendere naam, kan bij Talpa natuurlijk zomaar gebeuren.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 11 sep 2018 18:52

Oortjes schreef:
11 sep 2018 18:38
2unlimited schreef:
11 sep 2018 17:55
Logisch wel, met de ontwikkeling naar DAB+ kan het woord Radio langzaam aan wel uit de namen...
Hoezi? Het blijft toch gewoon radio?

Zelf denk ik dat Niek (en Alex) in de ochtend een show neerzetten die Giel nog steeds niet geëvenaard heeft. Dat geldt in ieder geval ook voor de luistercijfers. Niek ook uit de middag kicken en inwisselen voor een bekendere naam, kan bij Talpa natuurlijk zomaar gebeuren.
Nee, het is allang niet enkel radio meer. Internet, smartphone, social media, ... er zijn tal van nieuwe kanalen naast de traditionele radio. Het zijn redenen geweest waarom de meest recente toetreders tot de FM, Q Music en 100%NL, ook geen toevoeging "radio" en "FM" hanteren.

Talpa zet met name bekende gezichten op de drive time slots. Daarom acht ik een komst van Evers in de middag op Veronica ook niet uitgesloten. En daarom ook dat Genee nu mogelijk naar de (vrijdag) middag van Veronica gaat.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 11 sep 2018 19:13

Phoenix schreef:
11 sep 2018 18:52
Nee, het is allang niet enkel radio meer. Internet, smartphone, social media, ... er zijn tal van nieuwe kanalen naast de traditionele radio. Het zijn redenen geweest waarom de meest recente toetreders tot de FM, Q Music en 100%NL, ook geen toevoeging "radio" en "FM" hanteren.
De toevoeging FM is inderdaad binnen afzienbare tijd achterhaald. Internet, smartphone, DAB+, FM, AM, korte golf: radio blijft radio, hoe digitaal of analoog de distributievorm ook is.

Dat op internet, smartphone of tv meer mogelijk is, staat los van het feit dat radio toch echt radio blijft.

Dat Talpa de naam belangrijker vindt dan de prestatie, is al heel lang bekend. Het is m.i. een van de grote valkuilen. Ik ben er van overtuigd dat Veronica met bijv. Niek (en Alex) in de ochtend en Lindo in de middag meer succes gaat hebben dan met Giel en Genee. Edwin Evers is natuurlijk een ander verhaal, dat is een eersteklas radiomaker pur sang.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 11 sep 2018 20:23

GerjanOpDreef schreef:
11 sep 2018 19:52
In essentie is de radio een apparaat wat uitzendingen kan verzenden en/of ontvangen.
Volgens mij is radio niet per definitie een apparaat:
Encyclo schreef:Weergave van geluid afkomstig uit signalen welke via de kabel en-of de ether worden doorgegeven.
Radio is dus meer dan een radiotoestel, hoewel ik begrijp dat we dat ook een radio noemen.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 11 sep 2018 21:47

GerjanOpDreef schreef:
11 sep 2018 21:22
echter is enkel een doorlopende fluittoon volgens die definitie ook radio.
Als je dat op één of andere manier uitzendt, is dat ook zo. Er zijn wel gekkere dingen uitgezonden.

jessica

Bericht door jessica » 11 sep 2018 22:18

Phoenix schreef:
11 sep 2018 18:52
Talpa zet met name bekende gezichten op de drive time slots. Daarom acht ik een komst van Evers in de middag op Veronica ook niet uitgesloten. En daarom ook dat Genee nu mogelijk naar de (vrijdag) middag van Veronica gaat.
De vrijdagmiddag gaat hem sowieso niet worden omdat hij dan de Friday Move bij BNR doet op de radio. Andere middagen blijven dan open. Hoewel ik me afvraag of een dagelijkse show op de radio niet een beetje te druk wordt voor Genee. Als de championsleague bezig is zit hij samen met VI ook nog 3 avonden op TV.

Radio is niet iets wat je erbij doet. Dat vergt ook nog enige uren per dag voorbereiding. Of het team van Evers moet alles voorbereiden, maar dan nog blijft het een druk schema. Want hij moet natuurlijk ook nog heel wat uren voetbal kijken om te weten waar hij over praat op TV. Ik zie dat niet voor lange tijd goedgaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 sep 2018 08:26

jessica schreef:
11 sep 2018 22:18
De vrijdagmiddag gaat hem sowieso niet worden omdat hij dan de Friday Move bij BNR doet op de radio.
Ik veronderstel dat Genee dan weleens kan gaan stoppen met de Friday Move. 👇
Maar er gaan ook geruchten dat hij alleen op vrijdag een programma gaat presenteren en de rest van de week 'de voetbalexpert' wordt van Radio Veronica.
28-01-08 / 22-04-10

Eppo

Bericht door Eppo » 12 sep 2018 12:57

density1 schreef:
11 sep 2018 15:07
Nou ja dat weet ik niet maar Giel had het er over dat als de podcast online zou komen, dat was gisteren, er een verandering in het muziekbeleid waarneembaar zou moeten zijn. Maar ja, dan kom ik ook weer uit waar ik het in het topic van 3FM over het muziekbeleid ook al over had...marketing.
Het enige wat veranderd is, en dat schreef ik gisteren ook al, dat is het Radio Veronica twitter logo, wat nu alleen Veronica is zonder het woord 'radio'.
Ik denk dat het logo van Radio Veronica langzaamaan wijzigt naar "Veronica". Immers, de radio- en tv-zender zijn nu weer van dezelfde eigenaar, waardoor je Veronica weer als geheel in de markt kunt zetten.

Je zag het ook al op de abri's met Giel Beelen, daar was het woord "radio" ook uit het logo weggelaten.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 sep 2018 15:09

density1 schreef:
11 sep 2018 12:07
In 'De Radio Podcast' Giel Beelen te gast. Hij heeft het o.a. over het muziekbeleid van Veronica wat, als het goed is vanaf deze week hoorbaar zal moeten zijn...Hij begint er over op 40:00.http://deradiopodcast.nl/nieuws/giel-beelen-podcast/

Update: oh, hoe ironisch nu is die onvermijdelijke 80's lijst weer te horen deze week dus van verandering geen spraken. Zal dan komende week moeten zijn neem ik dan aan.
Ik heb de podcast terug geluisterd en ik denk dat het in de praktijk erg mee, of beter gezegd, tegen gaat vallen. Giel veegde de kritiek dat er veel dezelfde artiesten te horen zijn zelfs enigszins van tafel. Veronica gaat niet de alternatieve kant op, zoveel is wel duidelijk. Veronica richt zich op de betere popmuziek en zoekt meer de randjes op dan Radio 10 dat doet. Dat lijkt me ook de juiste aanpak. Nu de uitvoering nog.

Maar misschien kan Giel de aanpassingen in de playlist hier verder toelichten. Hij leest immers mee :-)
28-01-08 / 22-04-10

veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen » 13 sep 2018 22:38

Veronica moet muziek draaien te veel gepraat nu, komt niet goed.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 sep 2018 12:04

veronica vlaanderen schreef:
13 sep 2018 22:38
Veronica moet muziek draaien te veel gepraat nu, komt niet goed.
Ondanks de spraakbeperking ervaar jij toch nog teveel gepraat? Opmerkelijk. Giel heeft veel gesproken woord, maar op de overige uren valt dat behoorlijk mee mijn inziens.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 16 sep 2018 16:44

Veronica lijkt inderdaad wat aanpassingen te hebben gedaan aan de playlist. De samenstelling is dusdanig aangepast, waardoor de frequentie waarin de core artists te beluisteren zijn, is verbeterd. Dit zorgt al voor een mindere irritatie factor. Ik ben benieuwd of dit een eerste stap is richting verdere aanpassingen. Veronica lijkt hiermee niet te kiezen voor deels alternatieve muziek, wat ik een goede keuze vind.
28-01-08 / 22-04-10

density1

Bericht door density1 » 16 sep 2018 16:48

Ook Radio 10 heeft aanpassing doorgevoerd zoals in het 10 topic te lezen is, dus ik denk dat ze beide stations hebben gefinetuned. En die alternatieve muziek is dan weer mooi voor Kink wat er bij gaat komen al dan niet via Talpa Radio. Dan heb je een breed palet aan stations.

V.w.b. Veronica begreep ik van Giel in 'De Radio Podcast' is dat Veronica het hele palet pop/rock wil uitzenden zonder daarbij te discrimineren op jaartal. Hoorde van de week in de nacht Bob Dylan en Hurricane om maar een voorbeeld te geven. Dat nummer was ondenkbaar voorheen maar werd nu wel gedraaid. De zenders waren behoorlijk strak geprofileerd voorheen waardoor er een beetje overlap was, maar nu toch iets meer dus dit wordt nu een beetje los gelaten. Of dat slim is weet ik niet want zo gaan de stations wel erg op elkaar lijken. Afwachten of dit een goede move zal zijn. Ze willen het nu dus zonder de kunde van Rob Stenders op de rit hebben want die heeft het laten afweten zoals bekend. Nu proberen ze zijn visie toch in te zetten en wordt dit nog meer aangescherpt met de komst van Florent bij de toko.

jessica

Bericht door jessica » 16 sep 2018 18:34

Hoe heeft Veronica haar format aangepast? Draaien ze nu weer platen vanaf de jaren 60? Komt er nu buiten rock-pop ook meer disco, funk, soul en reggae in de programmering? Dat zou Veronica pas echt verbeteren.

density1

Bericht door density1 » 16 sep 2018 19:50

Nee, jaren 60 draaien ze nu niet ineens, dacht ik. En buiten het pop/rock genre hoor ik ook geen andere stijlen dus pop/rock blijft het maar wel iets breder dan dat het voorheen was begrijp ik. Vanmiddag stond Steve Winwood b.v. op de playlist. Hoorde je ook voorheen nooit.

Plaats reactie