FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
DX'r

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door DX'r » 07 aug 2018 17:22

Ze hebben nog iets minder dan 2 maanden om de boel in de lucht te zetten -+dance -smok :))

Beschikking inzake vergunning voor het gebruik van frequentieruimte voor analoge niet-landelijke commerciële radio-omroep (kavel B05), Stichting SB Radio, Agentschap Telecom
Datum: 27 juni 2018
Artikel 2. Gebruiksrecht

2.
De vergunninghouder neemt de in de bijlagen genoemde frequenties binnen drie maanden na inwerkingtreding van deze vergunning in gebruik en houdt deze in gebruik. Op frequenties die hetzelfde SFN-ID hebben en gemarkeerd zijn als gesynchroniseerd of als netgebonden, zendt de vergunninghouder, behoudens reclame, hetzelfde radioprogramma uit.

boxfm

Bericht door boxfm » 07 aug 2018 18:46

Echtwel schreef:
07 aug 2018 14:08
b) Wild FM neemt de pakketten over... en onze "vriend "van Wild FM verkoopt de boel bijvoorbeeld NRJ ( ja alweer) en blijft in St. Tropez lekker op zijn bootje hangen.
Grappig dat NRJ alweer wordt aangehaald. De vergunning loopt maar tot september 2022. NRJ gaat er echt niet in investeren dan. Daarnaast heeft NRJ al meerdere kansen gekregen om de Nederlandse markt te betreden, maar deze niet gegrepen.

Wellicht dat ze nu één van de bieders waren, al weet je ook dat je dan toch wel meer moet bieden dan 50k als je het kavel echt wil.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 07 aug 2018 20:44

Denk dat er niets anders op zit dan heel rustig afwachten wat er komen gaat. Gaat SB Radio de naam Fresh FM wederom gebruiken of komt er een compleet nieuwe naam om van het negatieve imago af te komen, en toch Fresh FM waarom dan de toevoeging FM nog gebruiken ? Laat het enkel bij Fresh. Je ziet die trend ook in het buitenland nu veel stations behalve op FM ook op DAB+ en via internet zijn te beluisteren.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 12 aug 2018 01:58

Nog steeds geen signaal te bespeuren..
Daar is de koffie!

EtherScout

Bericht door EtherScout » 12 aug 2018 20:23

ottoderuig schreef:
12 aug 2018 01:58
Nog steeds geen signaal te bespeuren..
De vakantieperiode is nog niet afgelopen, dus de kans dat er nu iets gaat gebeuren is klein. Ik zou ik september nog maar weer een keertje kijken.

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 12 aug 2018 20:36

Ik zit praktisch onder de mast in Alphen a/d Rijn.. Als dat inschakelt merk ik dat snel genoeg ;)
Daar is de koffie!

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 14 aug 2018 13:35

Zou het kunnen dat Kink op deze frequentie gaat zitten?
https://www.facebook.com/KinkFM/photos/ ... 46/?type=3
Ik hoop het, weer eens een alternatief station welke op fm (en dab+) uit zal gaan zenden tussen alle eenheidsworst in...

fmonline

Bericht door fmonline » 14 aug 2018 15:54

Is de naam XFM (dance zender) niks voor terug in de plaatst van Fresh FM?

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 16 aug 2018 12:23

Iwanvl schreef:
14 aug 2018 13:35
Zou het kunnen dat Kink op deze frequentie gaat zitten?
https://www.facebook.com/KinkFM/photos/ ... 46/?type=3
Ik hoop het, weer eens een alternatief station welke op fm (en dab+) uit zal gaan zenden tussen alle eenheidsworst in...
Ik zat er ook aan te denken, zeker omdat het zo lang duurt voordat Fresh opnieuw van start gaat. Maar als dat zo is, waarom kondigden ze bij Fresh dan op FB aan dat ze terugkeren? Al kan ik dat bericht dus niet meer vinden.... vaag. En waarom zou je tot 1 oktober wachten om zoiets aan te kondigen? Immers, de frequenties moeten op z'n laatst 27 september in gebruik genomen worden. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk.

density1

Bericht door density1 » 17 aug 2018 12:03

Fresh terug op FM zie ik echt niet meer gebeuren. Een dancezender is niet haalbaar want je verzand al gauw in de commerciële dance hits die je overal al hoort. Een Kink FM matched beter zeker in het doelgebied waar over beschikking is.

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 18 aug 2018 22:16

density1 schreef:
17 aug 2018 12:03
Fresh terug op FM zie ik echt niet meer gebeuren. Een dancezender is niet haalbaar want je verzand al gauw in de commerciële dance hits die je overal al hoort. Een Kink FM matched beter zeker in het doelgebied waar over beschikking is.
Het is en blijft speculeren. Fresh kan met een goed format best wel mensen aan zich binden. Als Kink het echt zo graag had willen hebben moest er toch wel iets meer dan 50.000 euro beschikbaar geweest zijn bij een veilig. Het format van Kink is leuk, maar moeilijk te verkopen aan bedrijven omdat je dat niet even 'gezellig' opzet in de winkel. Het is radio voor een niche doelgroep.

Vergis je niet in de kosten van Kavel B05. Je bent alleen al een ton kwijt aan het in de lucht houden van zenders. Dan nog de personeelskosten, pand, enzovoort. Dat vraagt een goede verkooporganisatie of een rijke suikeroom...

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 19 aug 2018 00:26

de doorstart van Fresh FM 2.0 laat inderdaad behoorlijk op zich wachten. Kan me herinneren dat Radio Continu na de veiling al vrij snel de zenders on-air had staan. Zou met (Re-)Fresh toch ook moeten kunnen ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 20 aug 2018 07:34

Dat lijkt me in eerste instantie ook de reden waarom je meedoet aan een veiling toch? :-)

gerard909

Bericht door gerard909 » 20 aug 2018 08:56

Wat berichtgeving op je site is ook altijd wel leuk om tr melden dat je weer on air gaat. Doen ze ook niet. Dan denk ik dat het domein fresh.fm niet in handen is van de doorstartende club?
Radio, maar met je maten.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 aug 2018 11:02

boxfm schreef:
07 aug 2018 18:46
Echtwel schreef:
07 aug 2018 14:08
b) Wild FM neemt de pakketten over... en onze "vriend "van Wild FM verkoopt de boel bijvoorbeeld NRJ ( ja alweer) en blijft in St. Tropez lekker op zijn bootje hangen.
Grappig dat NRJ alweer wordt aangehaald. De vergunning loopt maar tot september 2022. NRJ gaat er echt niet in investeren dan. Daarnaast heeft NRJ al meerdere kansen gekregen om de Nederlandse markt te betreden, maar deze niet gegrepen.

Wellicht dat ze nu één van de bieders waren, al weet je ook dat je dan toch wel meer moet bieden dan 50k als je het kavel echt wil.

---> NRJ gaat er echt niet in investeren , volgens mij is NRJ in andere land opgezet als franchise,... kijk naar Belgie dus als er mensen zijn die er gat in zien en een werkend template willen zeg ik NRG

Plaats reactie