Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoi24

Re: Veranderingen 538

Bericht door Hoi24 »

Jobfr schreef: 25 mei 2022 17:12 Nog wat nieuws: https://www.538.nl/de-coen-en-sander-sh ... olo-verder
Coen en Sander show komt pas in oktober op vrijdag tussen 16:00-19:00. Nieuwe najaar programmering ook in oktober dan?

Verder staat er dat de invulling van de middagshow binnenkort wordt bekendgemaakt.
Er staat dat Coen pas in oktober de lunchshow doet en Sander vanaf dat moment bij radio veronica te horen is.
Niet dat ze in oktober met de vrijdag editie van de Coen en Sander show beginnen.
WFNX

Bericht door WFNX »

Als ik Coen en Sander was zou ik me kapot ergeren aan deze quote:

“Zeg je radio, dan zeg je Coen en Sander”, aldus Coco Hermans, Radio Director 538. “Een gouden duo, onlosmakelijk verbonden aan elkaar. Ik vind het mooi en goed dat het illustere duo nu ook los van elkaar nieuwe radiogeschiedenis gaat schrijven. ‘De Coen en Sander Show’ is in zestien jaar tijd uitgegroeid tot een begrip in Nederland, waar ook ik al sinds jaar en dag met veel plezier naar luister. Ik ben daarom super blij dat we de legendarische ‘De Coen en Sander Show’ op vrijdag behouden op Radio 538 en weet zeker dat dit de leukste start van je weekend gaat zijn."

Dit zijn gewoon teksten die je verwacht als ze op hun plek zouden blijven, het slaat echt nergens op als je zelf hebt besloten ze van de middag af te halen. Het geeft ook geen enkele richting aan het "nieuwe" 538 of wat dan ook. Nu weet ik dat dit soort persberichten voornamelijk gebakken lucht zijn, maar heb ze zelden zo stuitend gevonden als deze.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... en-sander/

Meneer Kicken meldt in z'n nieuwe column dat de Top 40 terug gaat komen bij 538, ben heel benieuwd of dit ook uit gaat komen....
Zou wel erg vet zijn, daarmee deelt Dave zeker een klap uit aan Q als het gaat gebeuren.

En Niek is dus volgens de column in beeld voor de middag op 3FM.
WFNX

Bericht door WFNX »

Kijk, de top 40 terughalen zou een zeer goede zet zijn. Hem verliezen was een van de slechtste dingen voor 538 in recente geschiedenis. Hopelijk met Wessel en de oude jingles, want ondanks dat Q goed loopt hebben ze de top 40 aardig verbouwd (helaas) waardoor de tunes waar ik jarenlang naar luisterde opeens allemaal weg waren. Overigens als Dave op de achtergrond al aan de slag is zou ik als DPG zijne wel even iets ondernemen...
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het kwijt raken van de top 40 is voor mijn gevoel net zo harde klap geweest als het verlies van Edwin Evers voor 538. Grote fout van John de Mol om toen zo moeilijk te doen om het betalen voor top 40. Het terughalen zou dus een goede zet zijn. Maar hoeveel kost zoiets? Of loopt het contract van q music na 4 jaar af?
Durashift

Bericht door Durashift »

Daan! schreef: 25 mei 2022 19:49 Leuk als je nu de middagshow moet gaan doen op 538. Eigenlijk zegt 538: we hebben een middagshow vijf dagen in de week, maar op vrijdag hebben we een leukere. Want dan zijn Coen en Sander er.
Ja, ik snap dit ook niet. Dit duo maakt 16 jaar lang een middagshow op alle werkdagen van de week. Kennelijk vindt de leiding dat de show niet meer voldoet. Men stuurt één van de DJ's voor vier dagen in de week naar een ander station binnen dezelfde groep..maar haalt die op de vijfde dag weer terug om weer het duo te laten zijn dat het al 16 jaar is geweest.

Heel apart. :roll:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Durashift schreef: 25 mei 2022 21:49
Daan! schreef: 25 mei 2022 19:49 Leuk als je nu de middagshow moet gaan doen op 538. Eigenlijk zegt 538: we hebben een middagshow vijf dagen in de week, maar op vrijdag hebben we een leukere. Want dan zijn Coen en Sander er.
Ja, ik snap dit ook niet. Dit duo maakt 16 jaar lang een middagshow op alle werkdagen van de week. Kennelijk vindt de leiding dat de show niet meer voldoet. Men stuurt één van de DJ's voor vier dagen in de week naar een ander station binnen dezelfde groep..maar haalt die op de vijfde dag weer terug om weer het duo te laten zijn dat het al 16 jaar is geweest.

Je vergeet dat ze de vrijdag al even niet deden. Doet verder geen afbreuk aan je verhaal, tis enkel voor de volledigheid.
Pot

Bericht door Pot »

Tot wanneer ligt de Top 40 nog vast bij Qmusic? Het lijkt me dat dit dan t/m december 2022 is.

Frank naar de middag is een inkoppertje. Wie zou het anders moeten doen? Binnen 538 zie ik geen logische opvolgers klaarstaan. Bij Q misschien Domien of Tom & Bram, maar eigenlijk is daar weinig aanleiding voor om dat te denken.
Oren open!
Durashift

Bericht door Durashift »

Henkjan2016 schreef: 25 mei 2022 21:55
Durashift schreef: 25 mei 2022 21:49 (..)..maar haalt die op de vijfde dag weer terug om weer het duo te laten zijn dat het al 16 jaar is geweest.

Je vergeet dat ze de vrijdag al even niet deden. Doet verder geen afbreuk aan je verhaal, tis enkel voor de volledigheid.
Okay, bedankt. Ik ben geen luisteraar van hun show, dat blijkt dus. :smile:
jessica

Bericht door jessica »

Deezers schreef: 25 mei 2022 18:22 Wat heeft iedereen met een lunchprogramma? Tijdens de lunch ben ik juist van mijn werkplek af en luister ik zeker geen radio...
Persoonlijk vind ik een lunchshow ook erg prettig. In de morgen langere blokken prima. Maar in de middag 3 blokken van 2 uur vind ik heerlijk. Desnoods het laatste blok alleen van 16 tot 19 ook prima.

Maar blokken van 10 - 13 en 13 tot 16 uur vind ik persoonlijk heel onnatuurlijk. Gewoon persoonlijke smaak.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Pot schreef: 25 mei 2022 22:10 Tot wanneer ligt de Top 40 nog vast bij Qmusic? Het lijkt me dat dit dan t/m december 2022 is.

Frank naar de middag is een inkoppertje. Wie zou het anders moeten doen? Binnen 538 zie ik geen logische opvolgers klaarstaan. Bij Q misschien Domien of Tom & Bram, maar eigenlijk is daar weinig aanleiding voor om dat te denken.
Domien zeker niet, weinig spraak makende radio. Maar Tom en Bram zijn wel een goede optie.
Liggen ook goed in de doelgroepen. Plus dat je met hun zo weer 16jaar vooruit kan
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Domien doet het heel goed in de middag van q. Dat het minder spraakmakend is ben ik met je eens maar het werkt wel als een tiet. Tom en Bram zou ik nu nog niet pakken. Maar die zijn wel de ideale opvolgers
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 mei 2022 22:33
Deezers schreef: 25 mei 2022 18:22 Wat heeft iedereen met een lunchprogramma? Tijdens de lunch ben ik juist van mijn werkplek af en luister ik zeker geen radio...
Persoonlijk vind ik een lunchshow ook erg prettig. In de morgen langere blokken prima. Maar in de middag 3 blokken van 2 uur vind ik heerlijk. Desnoods het laatste blok alleen van 16 tot 19 ook prima.

Maar blokken van 10 - 13 en 13 tot 16 uur vind ik persoonlijk heel onnatuurlijk. Gewoon persoonlijke smaak.
Ik heb persoonlijk geen probleem met slots van drie uur. Zeker niet overdag op een zender met beperkte talks. Dan klinken twee uur slots weer druk. Ook vind ik het prettig als de ochtendshow om 9 uur eindigt en er daarna een nieuwe jock start. Die ‘tussenuurtjes’ met het foute uur en zo hoeven van mij ook niet. Een middagshow mag ook prima van 15 tot 18 uur als er minder spraak in zit. Op Yorin zat Jensen ook van 15 tot 18 uur en later al vanaf 14 uur.

Een lunchshow vind ik niet meer van deze tijd. Dan denk ik altijd aan Will Wil Wel of 50 Pop of een Envelop. Uit de tijd dat er nog huisvrouwen waren 🤣
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 26 mei 2022 10:37 Een lunchshow vind ik niet meer van deze tijd. Dan denk ik altijd aan Will Wil Wel of 50 Pop of een Envelop. Uit de tijd dat er nog huisvrouwen waren 🤣
Geweldige radio was dat! Ik ben groot liefhebber van klokformats en daar hoort een lunchshow bij.
Rock 'n roll is better than music!
Daan!

Bericht door Daan! »

Een lunchshow moet prima kunnen, maar dan moet een zender er wel wat mee doen. En dat gebeurt er nu niet op 538. De drie blokken 10-16 zijn 3 keer hetzelde programma. Dan voegt het niets toe.
Plaats reactie