Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

538 heeft vanaf nu niet alleen gaten in de begroting, maar ook in de programmering. Na het vertrek van Dennis Verheugd, vertrekt Niek dus nu ook. Als reden geeft hij aan dat hij eigenlijk geen kansen zag om door te groeien in de programmering. Hoe kan het nou dat 3fm jongens wel weet vast te houden en ze kan laten doorgroeien en 538 niet? En wat gaat er met de programmering gebeuren.

PS. Ik heb een nieuw topic geopend omdat we dan niet onder de kop van een nieuwsfeit hoeven te discussiëren, maar een algemene kop. Zo kan de boel overzichtelijk blijven en splitst de discussie zich niet.
Zwarte IJsbeer

Re: Veranderingen 538

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Dit zijn nou niet de deejay's die garant staan voor hoge luistercijfers. Dus daar kan ik niet zo wakker van liggen. Wat de precieze reden van vertrek is weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat je een keer klaar bent met de muziek die er gedraaid wordt en er is volgens mij ook weinig ruimte voor eigen keus qua muziek. Bij 3 FM zijn het niet alleen dejay's maar daarnaast ook nog eens idiote muziekfreaks, jongens die hits ontdekken en maken, Gerard Ekdom vindt ik daar het extreem goede voorbeeld van. Die zou zich bij de commerciele omroep niet op z'n gemak voelen.

Dit verhaal is niet zo als het is hoor maar zo zou het kunnen zijn, als ik er over brainstorm.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Sam2323

Bericht door Sam2323 »

Ik vind het sowieso raar dat Niek dit zegt, hij was juist een van de jocks die het meest te horen was. Als sidekick bij Ruud en bij de Powermix en Niek=.
Daan Bakker schreef:Hoe kan het nou dat 3fm jongens wel weet vast te houden en ze kan laten doorgroeien en 538 niet?

Misschien wel omdat 3FM wel durft te veranderen en soms de programmering omgooit, 538 doet dit niet snel (eigenlijk wordt alleen de avond nog wel eens omgegooid) en laat nieuw talent ook niet snel een programma overnemen.
Daan Bakker schreef:En wat gaat er met de programmering gebeuren.
Bij Ruuddewild.nl denk ik niet dat er per se een nieuw iemand naast Jelte wordt gezet, als dit wel gebeurt zal dat denk ik iemand als Kim of Daniel worden. Als ik het me goed herinner heeft Jens Timmermans ook regelmatig voor de Powermix ingevallen, misschien kan hij dit naast D'r uit vast gaan doen. Anders zie ik het ook nog wel gebeuren dat bijvoorbeeld Dennis Ruyer dit programma krijgt of dat het verdwijnt.

Persoonlijk hoop ik dat er in het weekend op het tijdstip van Niek nu wel meer een 'show' komt zoals bijvoorbeeld Timur Open Radio, ik hoop dan dat bijvoorbeeld Martijn Muijs deze uren gaat overnemen, met het concept van de 53n8club (een sidekick, en veel talks en bellers).
Axel

Bericht door Axel »

Inderdaad mist 538 een show als Timur Open Radio! Maarja zo iemand als Ramon vind je niet snel!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ben ook benieuwd of ze, met oog op de nieuwe koers, kiezen voor een weekendshow (zoals weekendRick vroeger) of toch gewoon voor een programma met meer muziek.

Ik zou het erg leuk vinden als de uren van Niek over worden genomen door Martijn Biemans. Er hoeft dan maar voor één nachtje in de week iemand anders te komen en dat zou dan bijv. een nieuw talent kunnen zijn.
u111549

Bericht door u111549 »

Zet gewoon Frank Dane in het weekend. Ik weet dat hij graag doordeweeks wil zitten, maar als ze een goeie deal maken dus Vrijdag ('s avonds), zaterdag (12-15) zondag (12-15). In het weekend moet hij echt een lul show maken met gebbetjes, maar uiteraard ook af-entoe een plaatje ;-) Zoals Timur en Ramon bij 3fm doen.

Frank heeft zich al bewezen toen hij bij 3fm vaak Timur Open Radio verving. Een sidekick kan, maar is niet nodig.
Love leven, love radioforum. Mooi.
De Nachtwacht

En juist dat soort dingen verwacht ik dus niet. De nieuwe avondprogrammering op 538 loopt pas een aantal maanden. Ondanks het feit dat 538 het een beetje minder doet in de luistercijfers gaat men dit niet nu alweer veranderen, dan moet er door de week in de avonduren ook weer iemand komen, en al dat geschuif met DJ's lijkt me voor de cijfers ook niet bevorderlijk.
u111549

Bericht door u111549 »

fonswielemaker schreef:En juist dat soort dingen verwacht ik dus niet. De nieuwe avondprogrammering op 538 loopt pas een aantal maanden. Ondanks het feit dat 538 het een beetje minder doet in de luistercijfers gaat men dit niet nu alweer veranderen, dan moet er door de week in de avonduren ook weer iemand komen, en al dat geschuif met DJ's lijkt me voor de cijfers ook niet bevorderlijk.
True. Maar toch denk ik dat Frank beter op een echt personality tijdstip moet zitten met een personality show. In de avond past meer een steady jock, zoals nu Mark Labrand al bij 21-24. Ik vind Frank bij 19-21 niet zo passen.
Love leven, love radioforum. Mooi.
Daan!

Bericht door Daan! »

Misschien wel Martijn Muijs naar 12-15 in het weekend samen met Kim. Biemans kan dan 15-18 voor zijn rekening nemen.
Sam2323

Bericht door Sam2323 »

Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van Biemans en denk ik ook dat hij niet echt op dat tijdstip zou passen. Iemand als bijvoorbeeld Edwin Noorlander of Robin Lefeber zou daar dan beter passen naar mijn idee.
De Nachtwacht

Sam2323 schreef:Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van Biemans en denk ik ook dat hij niet echt op dat tijdstip zou passen. Iemand als bijvoorbeeld Edwin Noorlander of Robin Lefeber zou daar dan beter passen naar mijn idee.
Want?
Volgens mij doen ze alledrie ongeveer hetzelfde...
Sam2323

Bericht door Sam2323 »

Martijn Biemans vind ik geen hele fijne stem hebben om naar te luisteren, zo praat hij af en toe wat te snel/stottert hij een beetje op zender, maar dit kan een kwestie van smaak zijn. Edwin Noorlander en Robin Leféber zijn net iets vlotter naar mijn idee en hebben een fijnere stem, waardoor een van die twee me geschikter lijkt.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Martijn Biemans heeft een goede dj voice dat kan je niet zeggen van Edwin Noorlander
Sam2323

Bericht door Sam2323 »

Martijn Biemans heeft wel een fijne stem ja, maar verder vind ik iedereen bij 538 beter dan hem...
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik hoop echt dat ze het weekend eindelijk eens fatsoenlijk aanpakken met een leuke show.
Ik zeg Rick van Velthuysen terug elke zaterdag en zondag van 12 tot 16 uur op het station waar die man thuishoort (ook al is ie niet meer de jongste) en dan ook MIDNR terug...
Ach, dromen mag soms, toch? :wink:
Plaats reactie