Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Harryjuk

Re: Veranderingen 538

Bericht door Harryjuk » 16 aug 2019 11:16

Pot schreef:
15 aug 2019 21:07
Johanneke schreef:
15 aug 2019 20:16
Ben ook benieuwd naar de luistercijfers straks van deze zomer tov vorig jaar.
Ik verwacht dat het allemaal niet zo bijzonder zal zijn.
Johanneke schreef:
Ik vind zowel Igmar als Wietze totaal niet 538 waardig, maar aan de andere kant was er ook geen alternatief elders...
Nou ik wel. Fijne verfrissing.
Wietze mag van mij direct doorschuiven naar de doordeweekse programmering ipv Barend die ik niet waardig vind voor 538 (op dat tijdstip iig).
Verder zijn de talenten ook niet goed genoeg om in te laten vallen en vraag ik me af of DJ's als Mart Meijer en Desmond Baidjoe nou echt geschikt zijn om op belangrijke tijdstippen in te vallen in toekomst.

Als jij Barend niet geschikt voor 538 vind en Desmond Baidjoe wel snap je er niets van. Weet iemand hoe de 538 avond scoort eigenlijk?

jessica

Bericht door jessica » 16 aug 2019 11:42

Harryjuk schreef:
16 aug 2019 11:16
Pot schreef:
Johanneke schreef:
Johanneke schreef:
Ik vind zowel Igmar als Wietze totaal niet 538 waardig, maar aan de andere kant was er ook geen alternatief elders...
Wietze mag van mij direct doorschuiven naar de doordeweekse programmering ipv Barend die ik niet waardig vind voor 538 (op dat tijdstip iig).
Verder zijn de talenten ook niet goed genoeg om in te laten vallen en vraag ik me af of DJ's als Mart Meijer en Desmond Baidjoe nou echt geschikt zijn om op belangrijke tijdstippen in te vallen in toekomst.
Als jij Barend niet geschikt voor 538 vind en Desmond Baidjoe wel snap je er niets van. Weet iemand hoe de 538 avond scoort eigenlijk?
Barend doet het prima op 538. Tenminste iemand met een heel ander geluid. Zeer herkenbare DJ.

Pot

Bericht door Pot » 16 aug 2019 11:49

Harryjuk schreef:
Pot schreef:
Johanneke schreef:
Johanneke schreef:

Dat zeg ik beide niet. Ik heb de afgelopen week 2x naar Barend geluisterd. Hij heeft een vervelend accent en vind de presentatie niet echt losjes. Ik vind hem niet op dit tijdstip passen. Misschien in weekend of nacht.
Ik zeg juist dat Desmond (nog) niet geschikt is en me afvraag of er in hem ooit toekomst zit om bijv de ochtend of middag in te vallen. Volgens mij snap jij er juist niets van...
Avond scoorden ze een tijdje geleden minder dan de rest van de dag. Rond 8 of 9% denk ik (corrigeer me als het fout is).
Oortjes open!

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 16 aug 2019 11:55

Pot schreef:
16 aug 2019 11:49
Harryjuk schreef:
Pot schreef:

Dat zeg ik beide niet. Ik heb de afgelopen week 2x naar Barend geluisterd. Hij heeft een vervelend accent en vind de presentatie niet echt losjes. Ik vind hem niet op dit tijdstip passen. Misschien in weekend of nacht.
Ik zeg juist dat Desmond (nog) niet geschikt is en me afvraag of er in hem ooit toekomst zit om bijv de ochtend of middag in te vallen. Volgens mij snap jij er juist niets van...
Avond scoorden ze een tijdje geleden minder dan de rest van de dag. Rond 8 of 9% denk ik (corrigeer me als het fout is).
Ben het met je eens. Hij doet een Rene vd Gijp immitatie en denkt dat niemand het door heeft. Ontdek wie je zelf bent denk ik dan ipv een kopie te zijn.

Harryjuk

Bericht door Harryjuk » 16 aug 2019 12:26

Ach smaken verschillen. Ik denk dat je als 538 met Ivo,Niek Barend, Mark, Frank, Daniel, Wietze en Igmar een hele goede ploeg hebt voor de komende jaren. De een vind Wietze slecht, de ander krijgt diarree van Igmar en de ander vind Barend een slechte kopie van Rene van der Gijp. Allemaal meningen en daar is een forum voor. Feiten liggen anders: Wietze heeft zich uitstekend ontwikkeld in een jaar tijd, Ivo en Mark zijn uitstekende 10-16 jocks en ik zie zojuist ( omdat Pot beweerde dat het ver onder stationsgemiddelde scoorde dat de vooravond van 538 nog niet zo hoog heeft gestaan als nu de laatste jaren. En de late avond het in vergelijking met vorig jaar het veel en veel beter doet.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 16 aug 2019 13:26

Harryjuk schreef:
16 aug 2019 12:26
Ach smaken verschillen. Ik denk dat je als 538 met Ivo,Niek Barend, Mark, Frank, Daniel, Wietze en Igmar een hele goede ploeg hebt voor de komende jaren. De een vind Wietze slecht, de ander krijgt diarree van Igmar en de ander vind Barend een slechte kopie van Rene van der Gijp. Allemaal meningen en daar is een forum voor. Feiten liggen anders: Wietze heeft zich uitstekend ontwikkeld in een jaar tijd, Ivo en Mark zijn uitstekende 10-16 jocks en ik zie zojuist ( omdat Pot beweerde dat het ver onder stationsgemiddelde scoorde dat de vooravond van 538 nog niet zo hoog heeft gestaan als nu de laatste jaren. En de late avond het in vergelijking met vorig jaar het veel en veel beter doet.
Fijn dat je even uitlegt wat een forum is. :)

Pot

Bericht door Pot » 16 aug 2019 14:19

Harryjuk schreef:
omdat Pot beweerde dat het ver onder stationsgemiddelde scoorde
Dat maak jij er zelf van, heb nooit gezegd dat het ver onder het gemiddelde zat. Ze scoorden een jaar geleden minder dan de ochtend en middag. Hoe dat nu is? Geen idee.
Harryjuk schreef:
dat de vooravond van 538 nog niet zo hoog heeft gestaan als nu de laatste jaren. En de late avond het in vergelijking met vorig jaar het veel en veel beter doet.
Oké. Ik heb de cijfers in de avond niet, dus weet het niet. Linkje doorsturen of de cijferd laten zien mag altijd! :wink:
Oortjes open!

Daan!

Bericht door Daan! » 16 aug 2019 14:40

Wat een gekibbel hier allemaal weer. Jammer.
Stef99 schreef:
15 aug 2019 17:22
Wietze heeft een prima ochtendshow neergezet met zijn team de afgelopen weken. Het afgelopen half jaar heb ik zelf niet echt enthousiast kunnen worden van Frank Dane en zijn team, daarvoor heb ik ook lang naar Evers Staat Op geluisterd, dus het is ergens natuurlijk ook wel zo dat je er aan moet wennen dat de ochtendshow nu anders was dan bij ESO

Alleen irriteer ik mij gewoon bij sommige elementen of personen in de ochtend. Bij Evers werd er ook veel gelachen door Rick en Niels, maar hier waren ook nog regelmatig actualiteiten die besproken worden en dat mis ik bij Frank Dane (hij doet dit op een andere manier). Vervolgens is het elke ochtend dezelfde "tone of voice" van de manier van lachen of waarop iets wordt aangekondigd, bijvoorbeeld de aankondiging van "De Lekkere Track" rond 06:40 waar altijd dezelfde woorden of (flauwe) opmerkingen gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de inbreng van Jelte, Jelmer of Hannelore wat ook bijna elke ochtend hetzelfde is of klinkt.

En dan nog even mijn persoonlijke mening, maar ik hoop persoonlijk dat Hannelore nu niet meer zo "chagrijnig" over komt in de ochtend want dat was ook vaak genoeg te merken en vrij storend. Nogmaals, het is allemaal anders dan bij ESO, maar als je al na een half jaar ergernissen hebt aan het programma, en dit op termijn ook bij meerdere luisteraars gaat komen, dan kijk ik er niet raar van op als per 2020/2021 de ochtendshow alweer verandert. Hoe denken jullie eigenlijk over mijn genoemde uitspraken of ben ik hier gewoon echt de enige in?
Ik herken wel het e.e.a. van wat je zegt. Ik heb meer dan 10 jaar Evers geluisterd en heb ook het idee dat het het net niet is, maar met enkele aanpassingen moet het nog wel wat kunnen worden.

Bij Evers ging het alleen maar om de actualiteit. Alles werd daaraan opgehangen. Dat vond ik heel positief van Evers en verklaart ook zijn houdbaarheidsdatum. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gerard Ekdom die je na een aantal jaar wel gehoord kunt hebben.

De lekkere track wordt inderdaad iedere ochtend op dezelfde manier geïntroduceerd, maar "lekker naar de wekker" werd dat ook. Vond je dat toen ook vervelend? Ik vond "Lekker naar de wekker" ook vervelend worden. Iedere dag die ellende lange gesprekken over iemand zijn werk. Het interesseerde me niet.

Met "Wat vindt NL" elke dag om 07.45 heeft Frank zich behoorlijk klem gezet. De daadwerkelijke ochtendshow duurt maar twee uur (7-9). De overige uren worden voornamelijk gevuld door muziek. Volgens mij doet Frank maar één gesprek/item per halfuur wat er dus voor zorgt dat hij altijd al één item kwijt is om iets urgents te bespreken. Bij Evers waren ze altijd vrij om te schuiven in het bellen met luisteraars of het niet te doen. Daarom bleef dat ook leuk: als het kwam dan was het ook goed. Bij WvNL is de kwaliteit van het item heel wisselend omdat het iedere dag moet.

Over de scheve inbreng van de sidekicks heb ik al e.e.a. gezegd. Ik zou Hannelore eruit halen en vervangen door Frederique. Henk moet gewoon weer puur het nieuws gaan lezen. Jelmer vind ik een lastige, maar door terug te gaan naar twee sidekicks ontstaat er voor iedereen meer ruimte voor hun eigen inbreng. Daardoor krijgt het programma veel meer een eigen smoel. De luisteraar kan dan veel beter wennen aan iedereen.

Stef99

Bericht door Stef99 » 16 aug 2019 17:50

Ik sluit mij bij je aan. Wat betreft de aankondiging van de lekkere track bedoelde ik dat er de hele tijd dezelfde "grappen" of opmerkingen gemaakt worden, dit was bij Evers veel minder

Daan!

Bericht door Daan! » 16 aug 2019 18:00

Dat is jammer Stef, want ik had graag een inhoudeijke discussie met je aangegaan. ;)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 aug 2019 18:38

Ik denk dat het gewoon ontzettend knap is dat Frank Dane het succes van Edwin Evers weet te evenaren. Gevalletje beste stuurlui aan wal, denk ik dus hier te lezen.
Rock 'n roll is better than music!

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 16 aug 2019 18:53

Oortjes schreef:
16 aug 2019 18:38
Ik denk dat het gewoon ontzettend knap is dat Frank Dane het succes van Edwin Evers weet te evenaren. Gevalletje beste stuurlui aan wal, denk ik dus hier te lezen.
Huh? Hij zakt tocht met de luistercijfers? Hij weet een zachte val in te zetten. Val is val. Dus geen evenaren. Wel echt een een mega talent!!

Daan!

Bericht door Daan! » 16 aug 2019 19:07

Oortjes schreef:
16 aug 2019 18:38
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet knap is wat Frank doet. Het kan echter wel op een aantal punten beter denk ik.

Dit hele forum bestaat, op een enkeling na, alleen maar aan stuurlui die aan wal staan. Vind het dan ook een enorme dooddoener die je erin gooit.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 16 aug 2019 19:46

Harryjuk schreef:
Allemaal meningen en daar is een forum voor. Feiten liggen anders: Wietze heeft zich uitstekend ontwikkeld in een jaar tijd, Ivo en Mark zijn uitstekende 10-16 jocks.
En hoe zijn dit dan precies wel feiten? :smile:

Ik deel de mening dat er in de ochtend bij Frank teveel mensen zitten. 1 of 2 eruit en Henk als pure nieuwslezer zou het evenwichtiger maken naar mijn idee. Je merkt dat Frank en Jelte al 100 jaar samenwerken en perfect op elkaar zijn ingespeeld. Dat zou ik intact laten.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 » 17 aug 2019 09:50

Ron van Beuningen schreef:
16 aug 2019 13:26
Fijn dat je even uitlegt wat een forum is. :)
Gezien deze m.i. onnodige opmerking van jou is dat kennelijk toch niet een open deur.

Plaats reactie