Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Tone

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Tone »

density1 schreef: 10 jun 2021 11:36 Maar voor de rest is Bosman natuurlijk helemaal niet eigenwijs of zo....
"Radio 5 gaat binnenkort ook van de analoge kabel af, nu Vodafone/Ziggo die uitgifte stopzet. “Laat duidelijk zijn: ik zou heel graag een landelijke FM-frequentie willen voor Radio 5. Het heeft veel voordelen, maar we moeten het doen met de vier FM-frequenties die we hebben. We hebben er nu voor gekozen, in overleg met de omroepen, om de FM-frequenties die we hebben, te houden zoals het nu is”, aldus Jurre." Bron: RadioFreak

Dus is in overleg geweest met de omroepen Density1. Dus blijkbaar willen de omroepen het zelf ook zo laten. Kan me wel voorstellen dat Omroep Max wat anders wil, maar ja, dat is er maar 1.
density1

Bericht door density1 »

Daar zet ik mijn vraagtekens bij of dat overleg er echt geweest is. Kan me niet voorstellen dat alleen Omroep Max hier een voorstander voor is. Het is misschien ook wel weer gewoon omroeppolitiek. Echt bijna iedereen die je hoorde op de vraag; Radio 5 naar FM? Zij volmondig ja, ik kan me niet voorstellen dat de omroepen een andere mening zijn toegedaan.
SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef: 10 jun 2021 15:25 Daar zet ik mijn vraagtekens bij of dat overleg er echt geweest is. Kan me niet voorstellen dat alleen Omroep Max hier een voorstander voor is. Het is misschien ook wel weer gewoon omroeppolitiek. Echt bijna iedereen die je hoorde op de vraag; Radio 5 naar FM? Zij volmondig ja, ik kan me niet voorstellen dat de omroepen een andere mening zijn toegedaan.
Wie is iedereen? Want op dit forum zijn we het daar niet bepaald unaniem over eens. ;)
density1

Bericht door density1 »

Nee, maar in al die podcasts en andere interviews met oud en de nieuwe lichting DJ's is die beruchte vraag werkelijk altijd gesteld en ze waren er bijna allemaal van overtuigd dat beter is dat 3FM zijn frequentie aan Radio 5 zou moeten geven. Een enkeling opperde ook nog Radio 4 zelfs.
Bagare

Bericht door Bagare »

Het gaat bij de NPO (net als alles op deze wereldbol) om het geld, dus het gaat bij de NPO om de STER inkomsten.
Voor de STER inkomsten is de leeftijdsdoelgroep 20-49 het belangrijkste en juist in die doelgroep scoort NPO Radio 5 ongeveer 0.5%.
Dus als je naar de centjes kijkt kan NPO 3FM beter op de FM blijven.
density1

Bericht door density1 »

Dat zou voor de NPO helemaal niet zo vanzelfsprekend moeten zijn, voor commerciële radio ja, maar voor de NPO zeker niet.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 10 jun 2021 16:42 Nee, maar in al die podcasts en andere interviews met oud en de nieuwe lichting DJ's is die beruchte vraag werkelijk altijd gesteld en ze waren er bijna allemaal van overtuigd dat beter is dat 3FM zijn frequentie aan Radio 5 zou moeten geven. Een enkeling opperde ook nog Radio 4 zelfs.
En de daadwerkelijke luisteraars willen het niet. Volgens mij is Bosman duidelijk en de omroepen ook. De EO en Max hadden het denk ik anders willen zien. Discussie klaar.
Oren open!
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Verstandige keuze. Radio 5 redt zich prima zo. Verder biedt de NPO met 1, 2 en 4 al genoeg voor de senioren op FM.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Welke discussie is er klaar? Wat mij betreft die van het volledig opheffen van 3fm.

Wanneer je geen luisteraars hebt, dan heb je geen doelgroep. Hoe kun je dan standhouden als Jurre met de mening: het nadeel voor de niet luisterende luisteraar.
density1

Bericht door density1 »

Ane Sybesma schreef: 10 jun 2021 17:18 Verstandige keuze. Radio 5 redt zich prima zo. Verder biedt de NPO met 1, 2 en 4 al genoeg voor de senioren op FM.
Nee. Radio 2 is niet voor senioren, die worden juist steeds jonger. Radio 5 wordt ook wel jonger met de jaren maar blijft een ouder profiel hebben. Dus nee, geen verstandige keuze.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Er gaat zoveel geld naar 3fm. Is het niet zo dat de NPO dit geld misloopt wanneer 3fm helemaal verdwijnt? Dan hebben ze alle reden om angstvallig de zender in de lucht te houden en radio 5 buiten fm te houden. Reeel: nee, maar het zou voor mij wel de steun van de omroepen verklaren.

Het lijkt politiek Den Haag wel met allemaal subbelangen.
density1

Bericht door density1 »

Omroeppolitiek zoals ik al eerder aangaf. Goh, je verwacht het niet.
SB92

Bericht door SB92 »

Henkjan2016 schreef: 10 jun 2021 17:21 Welke discussie is er klaar? Wat mij betreft die van het volledig opheffen van 3fm.

Wanneer je geen luisteraars hebt, dan heb je geen doelgroep. Hoe kun je dan standhouden als Jurre met de mening: het nadeel voor de niet luisterende luisteraar.
Geen luisteraars = honderdduizenden luisteraars per maand..

Te weinig voor het budget wat ze hebben, maar het is ook weer niet zo dat er niemand luistert.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Henkjan2016 schreef: 10 jun 2021 18:03 Er gaat zoveel geld naar 3fm. Is het niet zo dat de NPO dit geld misloopt wanneer 3fm helemaal verdwijnt? Dan hebben ze alle reden om angstvallig de zender in de lucht te houden en radio 5 buiten fm te houden. Reeel: nee, maar het zou voor mij wel de steun van de omroepen verklaren.

Het lijkt politiek Den Haag wel met allemaal subbelangen.
Dit is de kern van het in stand houden van de huidige situatie. Goed omschreven!
Janno

Bericht door Janno »

density1 schreef: 10 jun 2021 17:48
Ane Sybesma schreef: 10 jun 2021 17:18 Verstandige keuze. Radio 5 redt zich prima zo. Verder biedt de NPO met 1, 2 en 4 al genoeg voor de senioren op FM.
Nee. Radio 2 is niet voor senioren, die worden juist steeds jonger. Radio 5 wordt ook wel jonger met de jaren maar blijft een ouder profiel hebben. Dus nee, geen verstandige keuze.
Volgens Ane Sybesma is iedereen die niet naar 3FM luistert oud en zijn dus alle zenders buiten 3FM voor senioren.
Plaats reactie