Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

De trapper van de week van Rob deze week:

https://www.youtube.com/watch?v=lwVS1fwYfG8
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 15 jan 2021 11:41 Nu wordt er weer zeikerig gedaan over de megahit van Harry Styles, maar deze week is er weer een B-artiest die hem krijgt: Froukje - Onbezonnen.

Maak dit soort artiesten 3FM Talent en geef de gevestigde namen (met eventuele hitpotentie) of een overduidelijk goed mummer van een talent nou de Megahit.
Op een handje vol mensen na, wordt hier natuurlijk niemand echt vrolijk van.
Froukje - Licht en donker was #23 in de Top Serious Request..
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Leuke EP hoor van Froukje
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 15 jan 2021 12:44
Pot schreef: 15 jan 2021 11:41 Nu wordt er weer zeikerig gedaan over de megahit van Harry Styles, maar deze week is er weer een B-artiest die hem krijgt: Froukje - Onbezonnen.

Maak dit soort artiesten 3FM Talent en geef de gevestigde namen (met eventuele hitpotentie) of een overduidelijk goed mummer van een talent nou de Megahit.
Daarbij blijft het een talent. Dit nummer heeft (waarschijnlijk) geen hitpotentie. Dat is met meerdere nummers zo, die wel worden gekozen als Megahit. Harry Styles, Nothing But Thieves en Billie Eilish zijn eigenlijk een van de weinige artiesten, afgelopen jaar, die wel een Megahit hebben gehad en uiteindelijk een hit werden.
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 15 jan 2021 12:55

Daarbij blijft het een talent. Dit nummer heeft (waarschijnlijk) geen hitpotentie. Dat is met meerdere nummers zo, die wel worden gekozen als Megahit. Harry Styles, Nothing But Thieves en Billie Eilish zijn eigenlijk een van de weinige artiesten, afgelopen jaar, die wel een Megahit hebben gehad en uiteindelijk een hit werden.
En zo zie je maar dat 3FM het niet makkelijk goed kan doen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

SB92 schreef: 15 jan 2021 12:43 De trapper van de week van Rob deze week:

Prima plaatje weer :-)
joostpas

Bericht door joostpas »

Ane Sybesma schreef: 15 jan 2021 14:11
SB92 schreef: 15 jan 2021 12:43 De trapper van de week van Rob deze week:

Prima plaatje weer :-)
Hoop niet dat Rob naar SLAM! of 100% NL gaat, dit is namelijk niet echt muziek die daar gedraaid wordt :wink:

Effe zonder grappen, gewoon een lekker nummertje!
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 15 jan 2021 13:27

Ze doen het in dit geval ook niet goed. Zeker als dit de omschrijving is van de Megahit:
De 3FM Megahit is een recent uitgebrachte of te brengen single met mogelijke hitpotentie
Er zit al jaar en dag geen lijn meer in. In voorgaande jaren hebben artiesten zoals Kensington, U2, Anouk, Justin Timberlake, Green Day, Adele, Foo Fighters en Coldplay de Megahits gepakt. Een aantal van deze artiesten kwamen met een aantal nummers toen in o.a. de Top 40 te staan; waren geliefd bij het publiek en werden (te) vaak gedraaid.
Als ik dan zie wat er vorig jaar in stond, zie ik op de bovengenoemde namen (Billie Eilish, Harry Styles) na, geen nummers waar echt hitpotentie inzat. Daarbij komt ook nog dat ik me afvraag hoe geliefd, met alle respect, Bicep, Froukje en Eut zijn bij het publiek. Zeker als je ze tegenover Coldplay of Foo Fighters zet.
De Megahit is te gebruiken als promotiemiddel voor 3FM met een kans op een hitnotering. Als ze de Megahit veel draaien, zou ik betere nummers uitkiezen dan Froukje of Someone. Die zijn nu beter geschikt als talent en zullen de Top 40 niet halen.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Na Harry Styles nu Froukje, over totale onkunde gesproken. Dinsdag toch weer luistercijfers...?
SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef: 15 jan 2021 17:18 Na Harry Styles nu Froukje, over totale onkunde gesproken. Dinsdag toch weer luistercijfers...?
Te weinig gitaren?
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 15 jan 2021 16:07
SB92 schreef: 15 jan 2021 13:27
Ze doen het in dit geval ook niet goed. Zeker als dit de omschrijving is van de Megahit:
De 3FM Megahit is een recent uitgebrachte of te brengen single met mogelijke hitpotentie
Er zit al jaar en dag geen lijn meer in. In voorgaande jaren hebben artiesten zoals Kensington, U2, Anouk, Justin Timberlake, Green Day, Adele, Foo Fighters en Coldplay de Megahits gepakt. Een aantal van deze artiesten kwamen met een aantal nummers toen in o.a. de Top 40 te staan; waren geliefd bij het publiek en werden (te) vaak gedraaid.
Als ik dan zie wat er vorig jaar in stond, zie ik op de bovengenoemde namen (Billie Eilish, Harry Styles) na, geen nummers waar echt hitpotentie inzat. Daarbij komt ook nog dat ik me afvraag hoe geliefd, met alle respect, Bicep, Froukje en Eut zijn bij het publiek. Zeker als je ze tegenover Coldplay of Foo Fighters zet.
De Megahit is te gebruiken als promotiemiddel voor 3FM met een kans op een hitnotering. Als ze de Megahit veel draaien, zou ik betere nummers uitkiezen dan Froukje of Someone. Die zijn nu beter geschikt als talent en zullen de Top 40 niet halen.
Ja, hier kan ik je wel in volgen. Door het gezwabber van de zender is de Megahit misschien ook wel gaan zwabberen. Misschien dat een herdefinitie van de Megahit op zijn plaats is. Want het is nu een beetje de 'een alternatief, maar net niet, nummer met hitpotentie(ongeveer).' ;)
density1

Bericht door density1 »

SB92 schreef: 15 jan 2021 17:23
density1 schreef: 15 jan 2021 17:18 Na Harry Styles nu Froukje, over totale onkunde gesproken. Dinsdag toch weer luistercijfers...?
Te weinig gitaren?
Dat, maar voor de rest wat Pot schrijft.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En bij radio 2 mag het ook wel aangepast worden in: wie van onze lijst heeft een plaatje uitgebracht. Oh wacht Ed Struijlaart.
Tone

Bericht door Tone »

Benieuwd of de meeste 3FM dj's hierdoor overgehaald zijn. De dj's kiezen de megahit en dat gaat democratisch. Tenminste zo lijkt het op zender.
Kortom, wil je dat DJ's een andere favoriet krijgen en dus een andere plaat als megahit kiezen? Dan zou je minimaal de helft van de dj's moeten overhalen.

Nee alle gekheid op een stokje, Froukje en Harry Styles zijn beide typische 3FM artiesten die je vaak hoort. Froukje is 3FM Talent en Harry Styles internationaal bekend met wel een typisch nieuw nummer. Beide hitpotentie voor 3fm/mega top 30 ook. Ik zie het probleem niet.
Tone

Bericht door Tone »

https://www.radiofreak.nl/column-over-r ... -niet-mee/

Wat vind je hiervan? Daarmee doel ik op elk forumlid individueel.
Plaats reactie