Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
u111549

Veranderingen 3FM

Bericht door u111549 »

Ik las vandaag een stuk in de NRC over de veranderingen van Radio 1. Daar stond in een klein blokje ook een stukje over de dingen die gaan veranderen bij de anderen Publieke zenders. Veel dingen die wel al wisten, maar er stond ook een stukje 3fm bij waar stond 'Alles blijft grotendeels hetzelfde, maar ook hier gaan verschuivingen plaatsvinden'. Wat voor soort verschuivingen zouden dit dan vanaf 1 januari zijn? Persoonlijk vind ik dat de programmering doordeweeks en in het weekend 'solid' in elkaar zit. Het zal uiteraard met de Fuserende omroepen te maken hebben, maar dan nog zie ik geen reden tot veranderingen.
Love leven, love radioforum. Mooi.
Joop

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Joop »

Ik vind de vrijdag nog wel voor verbetering vatbaar, bijvoorbeeld 2x een programma met Rob Stenders.
Niet dat ik iets tegen hem heb, maar ik vind het een beetje rommelig.
Daan!

Bericht door Daan! »

Als Powned het benodigde ledenaantal niet haalt dan zal Powned het veld moeten ruimen en gaat de vrijdagprogrammering dus weer op de schop. Waar Rob Stenders heen zou moeten? Ik zou het niet weten. Als aan mij lag, ging die 16-19 doen, maar dat zal wel niet :cry: :wink:

Zelf vind ik Annemieke en Paul Rabbering zwaktes in de programmering. Annemieke omdat haar verhalen nooit een boodschap hebben, er geen kern in zit en ze geen enkele intro kan volpraten. Paul heeft in mijn ogen nogal de neiging om te gaan brabbelen. Hij praat heel rustig en juist voor een programma rond de middagdip vind ik dat erg vervelend.
Patricksweb

Bericht door Patricksweb »

Sinds wanneer ben je een top radiomaker als je intro's vol kunt krijgen? Wat een non-argument.
Daan!

Bericht door Daan! »

Natuurlijk, maar het is slecht een van de.. Het niet volpraten van intro's is hier alleen maar typerend en geeft hier wat aan. Maar misschien had ik dat erbij moeten zetten.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Paul Rabbering vind ik ook niet zo sterk. Liever zou ik Stenders horen tussen 14:00 u en 16:00 u. Dagelijks dan! Dat is dan een mooi voorprogramma voor het programma van Coen Swijnenberg en Sander Lantinga. Annemiek vind ik wel goed! Zo niet de beste vrouwelijke DJ van 3FM. Verder mogen Claudia de Breij en Timur Perlin direct van de zender af. Voegen niets toe in mijn ogen! Claudia heb ik hoog zitten als carbarretierre maar radio maken kan ze niet! Timur is een egotrippertje en zit er puur voor zich zelf en niet voor de luisteraar! De lunchuren op zaterdag- en zondagmiddag vind ik zo-ie-zo zwakke uren qua programmering. Dus daar zou in mijn ogen wat veranderd kunnen worden.
progmog

Bericht door progmog »

Patricksweb schreef:Sinds wanneer ben je een top radiomaker als je intro's vol kunt krijgen? Wat een non-argument.
Wanneer ben je een top radiomaker? Misschien heb ik een heel andere definitie van een top radiomaker?
Debaser

Bericht door Debaser »

Daan Bakker schreef:Hij praat heel rustig en juist voor een programma rond de middagdip vind ik dat erg vervelend.
Juist niet. Naar mijn mening moeten programma's voor tijdens de werkuren (en dus sowieso 10-12 en 14-16) rustig zijn. Niet te veel storen. Dat doet Rabbering uitstekend. Hij is aanwezig, maar zonder er een enorm gedoe van te maken waardoor je van je werk afgehouden kunt worden.
Be a debaser!
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar vind jij Domien te aanwezig? Ik vind hem namelijk veel enthousiaster overkomen, maar toch lekker voor tijdens de werkuren.
dennus

Bericht door dennus »

Mooi he.. al die kapiteins aan de wal.

Domien vind ik persoonlijk niet echt 3FM, Open Radio op zaterdag vind IK nou weer wel leuk.
Annemieke daarentegen heeft niet mijn voorkeur. Ik vind het niet sterk.
Roosmarijn vind ik top!

Er zou wel weer wat geschoven mogen worden, ook weer ruimte vrij maken voor de mensen van de nacht.
Beetje doorstromen kan geen kwaad denk ik zo.

Alles is puur MIJN mening, die hoef je niet te delen. Maar ik geef hem zo graag.. mijn mening dan! :-)
u111549

Bericht door u111549 »

Ik moet zeggen dat Paul niet mijn lievelings DJ is op 3, maar hij doet het tussen 14:00 - 16:00 met Rabradio wel leuk. Met onderdelen zoals Pop Duel wat wel populair is.
En Domien tussen 10:00 - 12:00 vind ik helemaal op zijn plek zitten,fijn steady programma met goede muziek mix. Misschien niet helemaal een 3FM personality DJ, maar tussen 10-12 is dat niet echt nodig, vind ik.

En dan Timur, ik vind dat hij met Open Radio samen met Ramon misschien wel de leukste en best beluisterde Weekend Show maakt van de Nederlandse Radio. Wat fijn is van het programma is dat ze geen gezeur met BNers doen, gewoon de luisteraar die centraal staat met de fijne 3fm muziek en af en toe een geintje. Ik denk dat die doordeweeks moeilijk zou kunnen, behalve als Coen & Sander weg zouden gaan. Wat ik niet hoop overigens.

Dan nog Annemiek, tjsa ik vind het niet zo'n toffe DJ, ik vind de stem van haar niet zo fijn en de inhoud valt voor mij een beetje tegen. Maar het is niet dat ik de radio voor haar uitzet.

Ik denk dat doorstroming op dit moment in de programmering moeilijk is, dit omdat er nog niemand echt weg gaat bij 3fm. En qua luistercijfers gaat het wel goed, dus sleutelen aan de programmering is in mijn optiek niet noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door u111549 op 29 mei 2013 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Debaser

Bericht door Debaser »

Daan Bakker schreef:Maar vind jij Domien te aanwezig? Ik vind hem namelijk veel enthousiaster overkomen, maar toch lekker voor tijdens de werkuren.
Ook Domien is een prima dj. Niet te aanwezig, maar wel duidelijk aanweziger dan Rabbering.

Om even on-topic te blijven: Op zich is 3FM prima, op dit moment. Stabiel in de luistercijfers, ze bedienen de doelgroep zoals het hoort. Er hoeft, naar mijn mening, weinig te veranderen. Natuurlijk zullen er dj's zijn die je kunt vervangen zonder dat je het merkt, maar in de dagprogrammering zal dat moeilijk worden denk ik.

De veranderingen die er eventueel op komst zijn, zullen ook niets te maken hebben met dj's die niet voldoen en ook niets met doorstroom van talenten uit de nacht. Je kunt meer rekenen op veranderingen op grond van omroeppolitiek. Omdat de aankomende VARA/BNN-combinatie bijvoorbeeld heel veel uren per week heeft en bovendien allebei de drive-time slots.
Be a debaser!
u111549

Bericht door u111549 »

De veranderingen die er eventueel op komst zijn, zullen ook niets te maken hebben met dj's die niet voldoen en ook niets met doorstroom van talenten uit de nacht. Je kunt meer rekenen op veranderingen op grond van omroeppolitiek. Omdat de aankomende VARA/BNN-combinatie bijvoorbeeld heel veel uren per week heeft en bovendien allebei de drive-time slots.
Maar wat dan? Ik denk namelijk niet dat Giel en Coen & Sander een ander omroep gaan nemen.
jessica

Bericht door jessica »

Open radio van Timur vind ik misschien wel het beste programma. Erg origineel altijd. Alleen Ramon vind ik minder. Maar als hij op de achtergrond blijft gaat het wel.
Barend en Wijnand doen het ook goed in het weekend. Misschien nog iets meer uren voor hen?
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Wellicht wordt er, door de fusie-omroepen, wat geschoven met contracten tussen omroepen. Zodat Giel en C&S gewoon op hun eigen tijd blijven zitten, zonder dat dat teveel uren betekent voor Vara/BNN. Of Timur gaat voor een andere omroep zijn weekendshow maken. Zoiets.

Verder zal het allemaal wel meevallen.

edit: Wat Debaser dus ook al zegt. :))
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Plaats reactie