Veranderingen 3FM
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 3FM
Nieuwe eindstand Serious Request: 12,5 miljoen
- Ane Sybesma
Op zaterdagochtend: RabarbaraAne Sybesma schreef: ↑06 feb 2025 08:00 v
En op zondag om 8.00 uur. Ko de Boswachter Show... Kon ik tot 7.45 uur nog even naar Decibel luisteren die zat ook op 96.2.
-
Naar aanleiding van hun serious request actie presenteren barend en Wijnand zondag een uurtje langs de lijn op radio 1
- Ane Sybesma
Nieuwe update eindstand 3FM Serious Request: €12.563.709 voor Metakids
Een maand nadat 3FM Serious Request haar actieweek voor Metakids op het Rodetorenplein in Zwolle afsloot, is er vanmorgen een nieuwe update van de eindstand bekendgemaakt. Presentator Henry Schut verraste de Glazen Huis-dj’s tijdens de ochtendshow met een cheque: samen met heel Nederland is er maar liefst €12.563.709 opgehaald voor kinderen met een metabole ziekte. Dat is een miljoen meer dan de eindstand op kerstavond, toen maakten Glazen Huis-dj’s Barend, Sophie en Wijnand bekend dat er €11.513.485 opgehaald werd voor Metakids.
Langs de Lijn
Henry Schut was te gast bij Wijnand & Jamie in de Ochtend om Barend en Wijnand voor te bereiden op hun presentatie van NOS Langs de Lijn op NPO Radio 1. Tijdens 3FM Serious Request sloten de dj’s met NPO Radio 1-collega’s Hugo Borst en Henry Schut een deal dat ze het programma mochten presenteren als ze 30.000 euro op zouden halen. Dat lukte, waardoor een langgekoesterde droom op zondag 9 februari werkelijkheid wordt. In ruil mag Henry Schut binnenkort bij 3FM presenteren.
Als grote verrassing bracht Henry Schut een cheque mee met de nieuwe update van de eindstand van 3FM Serious Request en wist hij de Glazen Huis-dj’s te overvallen met het nieuws dat er bijna een miljoen bijgekomen is
Een maand nadat 3FM Serious Request haar actieweek voor Metakids op het Rodetorenplein in Zwolle afsloot, is er vanmorgen een nieuwe update van de eindstand bekendgemaakt. Presentator Henry Schut verraste de Glazen Huis-dj’s tijdens de ochtendshow met een cheque: samen met heel Nederland is er maar liefst €12.563.709 opgehaald voor kinderen met een metabole ziekte. Dat is een miljoen meer dan de eindstand op kerstavond, toen maakten Glazen Huis-dj’s Barend, Sophie en Wijnand bekend dat er €11.513.485 opgehaald werd voor Metakids.
Langs de Lijn
Henry Schut was te gast bij Wijnand & Jamie in de Ochtend om Barend en Wijnand voor te bereiden op hun presentatie van NOS Langs de Lijn op NPO Radio 1. Tijdens 3FM Serious Request sloten de dj’s met NPO Radio 1-collega’s Hugo Borst en Henry Schut een deal dat ze het programma mochten presenteren als ze 30.000 euro op zouden halen. Dat lukte, waardoor een langgekoesterde droom op zondag 9 februari werkelijkheid wordt. In ruil mag Henry Schut binnenkort bij 3FM presenteren.
Als grote verrassing bracht Henry Schut een cheque mee met de nieuwe update van de eindstand van 3FM Serious Request en wist hij de Glazen Huis-dj’s te overvallen met het nieuws dat er bijna een miljoen bijgekomen is
Na een succesvol Serious Request zijn de luistercijfers weer ouderwets laag. Deze week nog maar net aan een miljoen luisteraars. Qmusic heeft met een kleinere dekking er 4 miljoen. Maar goed, het verbaasd me niet. 3voor12 weer terug, oninteressante niches voor het 3FM-publiek op elke avond. Tom & Joe die het niveau gewoon niet aankunnen. Ivo en Barend die toch weer steeds hun rapper- en dancenummers promoten. Ze willen zich op iedereen richten, maar luisteraars hollen weer weg. En dat terwijl de cijfers in week 2 best aardig waren (na SR en de Top 2000).
Deze week volop promotie voor de 3FM Awards. En voor 16 euro kan je o.a. naar een 'grote' band als Di-Rect, maar de laatste promotie is nu gericht op Prins S. & de Geit, JBN Soundsystem en LUNA. Dan richt je je dus op een handjevol mensen. En de tickets zijn niet uitverkocht voor een schappelijke prijs. Misschien eens stoppen met deze opzet (in het kader van bezuinigingen)?
Maar goed, er zal niets gaan gebeuren: Menno begint - net als Sharid Alles - ook steeds meer de zender van binnenuit te beoordelen. De credits voor SR zijn dan weliswaar terecht, maar voor als nog heeft 'ie geen potten kunnen breken. Het is een beetje pappen en nathouden. Zeker een kritische beoordeling van de playlistmakers zou op z'n plaats zijn. En Jurre Bosman heeft nog steeds geen consequenties getrokken (voor zichzelf).
Deze week volop promotie voor de 3FM Awards. En voor 16 euro kan je o.a. naar een 'grote' band als Di-Rect, maar de laatste promotie is nu gericht op Prins S. & de Geit, JBN Soundsystem en LUNA. Dan richt je je dus op een handjevol mensen. En de tickets zijn niet uitverkocht voor een schappelijke prijs. Misschien eens stoppen met deze opzet (in het kader van bezuinigingen)?
Maar goed, er zal niets gaan gebeuren: Menno begint - net als Sharid Alles - ook steeds meer de zender van binnenuit te beoordelen. De credits voor SR zijn dan weliswaar terecht, maar voor als nog heeft 'ie geen potten kunnen breken. Het is een beetje pappen en nathouden. Zeker een kritische beoordeling van de playlistmakers zou op z'n plaats zijn. En Jurre Bosman heeft nog steeds geen consequenties getrokken (voor zichzelf).
-
NPO radio 5 deze meeting naast dat ze hoger marktaandeel hebben dan 3FM ook in weekbereik groter
- Ane Sybesma
De zender blijft in elk geval redelijk stabiel. Bij mijzelf merk ik wel dat ik tijdens de ochtendshow steeds vaker wegzap. De eerste week ging het logischerwijs veel over Jamie haar leven maar nu nog steeds. Ik weet nu dat ze moeite heeft met poepen als haar vriend er is, een relatie heeft gehad met Andre Hazes jr. en een hekel aan massages heeft. En daar wordt dan drie dagen of langer over gesproken. Het gaat mij te veel over Jamie of wat ze heeft gezien op TikTok en dat voelt allemaal wat te vaak bedacht. Ik ben niet zo geïnteresseerd in haar privé leven. Dan maar even naar BNR en kom ik 5 minuten later wel weer terug.
Eens. Dat heb ik ook.
- Ane Sybesma
Ik ben nog steeds een trouwe luisteraar aangezien wij graag naar Wijnand luisteren maar Jamie is toch regelmatig iets te veel.
Die persoonlijke verhalen voegen voor mij juist iets toe aan het programma. Jamie maakt het geheel authentieker en verrassender om naar te luisteren. De wisselwerking tussen Jamie en Wijnand wordt beter, wat het programma steeds leuker maakt.
- Ane Sybesma
Smaken verschillen en dat kan. Het is me nu iets te geforceerd en het lijkt er op dat ze teveel proberen de Q Music stijl over te nemen.
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm-nieuws ... w-van-20303FM.nl schreef: NPO Campus Radio maakt van 17 tot en met 21 februari De Ochtendshow van 2030. Op basis van de resultaten van een enquête onder ruim honderd jongeren van 16 tot 29 jaar experimenteert een nieuwe generatie radiomakers met nieuwe concepten en technieken en richt zo de blik op de toekomst. Hoe moet radio straks klinken? Wat als je een wereldster in de studio kan interviewen door middel van een hologram en hoe betrouwbaar is een AI-sidekick? Je hoort en ziet het tijdens De Ochtendshow van 2030, tussen 07.00 uur en 09.00 uur op NPO Campus Radio.
- Ane Sybesma
Wie weet komt er wat uit.
En Adres gaat de presentatie steeds met een nieuw radiotalent dat deelneemt aan het opleidingsprogramma van NPO Campus.
Ik zal zeker eens luisteren.
En Adres gaat de presentatie steeds met een nieuw radiotalent dat deelneemt aan het opleidingsprogramma van NPO Campus.
Ik zal zeker eens luisteren.