Het ging mij er in eerste instantie om dat 3FM na toch een aardige week het weer ziet inzakken. Serious Request is er ook mede als marketingmachine geweest. Nu zeg ik niet dat je iedereen zou kunnen behouden, maar er wordt gewoon een zwak muziekbeleid gecreëerd. Alles op deze manier naast elkaar mixen werkt niet voor een groter publiek. Dat laten de laatste 10 jaar, met ook regelmatig een andere afslag en nadruk zien.Ane Sybesma schreef: ↑24 jan 2025 14:00Helemaal mee eens. Voor mij de leukste zender overdag en gemiddeld gezien een prima playlist. Alleen maar poprock is mij veel en veel te saai. En 2,1% en een bereik van dik 1000000 vind ik goed genoeg voor de publieken. Als ze dan toch iets zouden moeten aanpassen wat mij betreft: een Red Hot Chili Peppers verbod voor minimaal 6 maanden, meer variatie in de classics, niet te bang zijn een nederlandstalige plaat te draaien, tussen 9 en 16 meer items en niet alleen maar praatje plaatje. De avond maakt mij niet zoveel uit laat dat maar lekker afwijken.SB92 schreef: ↑24 jan 2025 13:28 Ik luister naar 3FM (mede) vanwege de diversiteit aan genres. Als ik alleen poprock wil horen dan zet ik wel een Spotifyplaylist op. Als ik alleen popmuziek wil horen zet ik wel Q of 538 op.
Dat de markt voor een zender als 3FM niet super groot is, is voor mij persoonlijk jammer. Maar je begrijpt denk ik wel dat ik hoop dat ze het zo lang mogelijk volhouden.
Het enige station wat wel aanslaat met een brede playlist is Radio 2. Maar daar zit een veel groter evenement aan vast en doen ze wel iets goed in mijn ogen: de brede muziek die ze draaien is populair (geweest). Bij 3FM gaat het van onbekend, opkomend tot populair, van jong tot oud, van dance naar rock en van tot pop naar urban.
Uiteindelijk gaat het wel gewoon om het bereiken van luisteraars. En wat betreft de Spotify opmerking: volgens mij zijn de Spotify-lijstjes juist erg afwisselend bij veel gebruikers. Alleen een reflectie op de radio werkt gewoon niet.
Vergeet ook niet dat 3FM zichzelf als doel heeft gegeven om nieuwe/opkomende muziek te delen, maar als de (bekende) pilaren daaromheen niet goed zijn, dan maak je de opdracht voor jezelf een stuk lastiger.