Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat zal, maar ik vind het een vreemde beslissing dus.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ach elk jaar het zelfde riedeltje. Ja, er is carnaval op 3FM, kan jou het schelen, je luistert toch niet.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

En dat is een aanname natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Vanjeafisharder op 04 jan 2025 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 04 jan 2025 20:09 Olivier Bakker is ook geruisloos van het toneel verdwenen bij 3FM. Geen verlies vind ik zelf. Ik kon al nooit goed naar hem luisteren.
Olivier was geen hoogvlieger. Bij mij viel hij met name op met het ventileren van zijn eigen politieke voorkeur. Daar kon hij op sociale media ook redelijk fel in zijn. Opvallend is dat hij zijn X-posts heeft verwijderd met zijn nieuwe aanstelling. Alsof hij er in zijn nieuwe functie niet meer aan herinnerd wil worden. Ik denk wel dat hij een functie heeft gevonden die mij hem past.
God is a DJ
Ane Sybesma

Olivier in de avond met Jamie vond ik best ok. Maar hij heeft een andere carrière gekozen wat uiteraard zijn goed recht is.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 04 jan 2025 23:13
Vanjeafisharder schreef: 04 jan 2025 23:03 Moet dat dan om een mening te geven? Ik vind het niet op 3FM passen, de jeugd die men zo graag wil bereiken op 3FM bereiken ze niet die zitten elders dus waarom zou je dan carnavals muziek gaan uitzenden.
Waarom besteed de publieke omroep aandacht aan de Vierdaagse? Waarom besteed de publieke omroep aandacht aan het zomercarnaval in Rotterdam? Waarom besteed de publieke omroep aandacht aan de gay pride in Amsterdam?

Ik vind dat de publieke omroep aandacht moet schenken aan carnaval en dan past het beter bij 3FM dan bij Radio 1, 2 of 5. Dat het daarmee even off format gaat lijkt me niet zo erg. Zeker niet voor een publieke zender.
En vrijdagavond, dus dat past prima in het lossere sfeertje. Giel deed het ook altijd in de ochtend. Dat vond ik niet altijd een daverend succes.
Ane Sybesma

Henkjan2016 schreef: 30 dec 2024 08:38 Bij gebrek aan een interessante reguliere programmering op alle zenders ben ik Wijnand en Jamie van afgelopen zomer aan het terugluisteren.

Ik moet zeggen dat ik het wel zie zitten met Wijnand en Jamie in de ochtend. Ik ben blij verrast door de samenwerking en zie er naar uit om te gaan luisteren vanaf 6 januari.
Vanmorgen was de eerste. Het programma is vrijwel gelijk gebleven alleen is Jamie dominanter dan Lideke. Mijn mening tot nu toe: prima beluisterbaar maar ik vond het met Lideke leuker.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ane Sybesma schreef: 06 jan 2025 11:56
Henkjan2016 schreef: 30 dec 2024 08:38 Bij gebrek aan een interessante reguliere programmering op alle zenders ben ik Wijnand en Jamie van afgelopen zomer aan het terugluisteren.

Ik moet zeggen dat ik het wel zie zitten met Wijnand en Jamie in de ochtend. Ik ben blij verrast door de samenwerking en zie er naar uit om te gaan luisteren vanaf 6 januari.
Vanmorgen was de eerste. Het programma is vrijwel gelijk gebleven alleen is Jamie dominanter dan Lideke. Mijn mening tot nu toe: prima beluisterbaar maar ik vond het met Lideke leuker.
Sja het programma draagt ook deels haar naam. Dus dat is best logisch
Ane Sybesma

Deradiokenner schreef: 06 jan 2025 13:15
Ane Sybesma schreef: 06 jan 2025 11:56

Sja het programma draagt ook deels haar naam. Dus dat is best logisch
Dat is ook logisch inderdaad. Maar voor mij, tot nu toe, minder leuk dan met Lideke.
Pot

Bericht door Pot »

Vanavond schakelde ik voor Tom & Joe in, maar vond het wel een tegenvaller zeg. Tom zit inmiddels een jaar achter de knoppen maar het liep alles behalve goed. Het nieuws werd na een paar seconde stilte ingestart en tussen een gesproken item door werd de Tom & Joe-jingle doorgespeeld. Dat zijn gewoon beginnersfouten. Het was ook wel een beetje incrowd en buiten een leuk item (Listen, But Don't Judge), was het ook wel veel herhaling ('Je vrienden vanaf 7'). Eigenlijk had ik gehoopt op weer een leuk avondprogramma, maar dit viel me toch wel tegen. Het zal ook gewoon in de drive van de heren zitten: ze spreken niet heel duidelijk en de snelheid ontbreekt ook wel wat, ondanks hun enthousiasme. Ze laten zien dat succesvol sidekick zijn toch echt wat anders is dan een dagelijkse duoshow.

Naar Wijnand & Jamie en Mart heb ik nog niet kunnen luisteren, maar ben benieuwd naar reacties van anderen.
SB92

Bericht door SB92 »

Benieuwd of BNNVARA het oké vinden dat Timur nu 'Papa Appelsap' doet op JOE.
jessica

Bericht door jessica »

SB92 schreef: 06 jan 2025 22:32 Benieuwd of BNNVARA het oké vinden dat Timur nu 'Papa Appelsap' doet op JOE.
Hij heeft het een andere naam gegeven. Misschien lag het oude naamrecht bij BNNVara, maar Timur is de bedenker. Hij mag zijn creativiteit gewoon meenemen naar Joe, zeker als deze een andere naam heeft gekregen.
Zender

Bericht door Zender »

jessica schreef: 07 jan 2025 12:01
SB92 schreef: 06 jan 2025 22:32 Benieuwd of BNNVARA het oké vinden dat Timur nu 'Papa Appelsap' doet op JOE.
Hij heeft het een andere naam gegeven. Misschien lag het oude naamrecht bij BNNVara, maar Timur is de bedenker. Hij mag zijn creativiteit gewoon meenemen naar Joe, zeker als deze een andere naam heeft gekregen.
Je kunt je creativiteit meenemen, maar de creaties die je voor je vorige werkgever hebt gemaakt, blijven meestal hun eigendom, ook al ben jij de bedenker.

Of er in dit geval nou echt sprake is van creativiteit? Dat laten we maar even buiten beschouwing.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zender schreef: 07 jan 2025 13:49
jessica schreef: 07 jan 2025 12:01
Je kunt je creativiteit meenemen, maar de creaties die je voor je vorige werkgever hebt gemaakt, blijven meestal hun eigendom, ook al ben jij de bedenker.

Of er in dit geval nou echt sprake is van creativiteit? Dat laten we maar even buiten beschouwing.
Zijn er genoeg die iets meenemen toch? Ekdom met zijn Dr Pop, Giel en zijn Mobiel, Edwin Evers zijn typetjes, Rob Stenders letterlijk zijn hele programma. Soms wel in een andere benaming, maar toch.
Pot

Bericht door Pot »

Mama Appelsap is ook jarenlang onderdeel geweest van Mark + Rámon. Ook toen Timur nog op Radio 2 zat. Dus ik vermoed dat de 'merknaam' in handen is van BNNVARA. Of JOE wil er misschien wel voorkomen dat je bij Mama Appelsap uitkomt bij 3FM. Los van of dit werkt natuurlijk.
Plaats reactie