Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

alex..

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door alex.. »

density1 schreef:
23 mei 2020 15:57
Dat is dan niet een vrijbrief om dan alles maar te draaien wat in datzelfde concept zit want dan kun je wel aan de gang blijven, en kom je nooit af van rariteitenkabinetten zoals Merol er 1 van is.
Sorry hoor, maar kom eens een keer met feiten af.

Hierbij de missie van 3FM, gewoon te vinden op de NPO website:
NPO 3FM is de zender die staat voor nieuwe muziek en het ontwikkelen van nieuw talent in alle geuren en kleuren. NPO 3 FM is een volwaardig jongerenmerk, dat je behalve op de radio en alle online platforms ook op festivals en bij concerten tegenkomt. Kortom, overal waar jongeren te vinden zijn die gek zijn van muziek.
https://over.npo.nl/organisatie/missie-bestuur-en-bestel/omroepen-netten-en-zenders#content
Er is geen bron te vinden die beschrijft dat een pop act als Merol niet op 3FM thuis zou horen, behalve jouw smaak.
Verklaar waarom een populaire pop act niet op een pop zender als 3FM past?

density1 schreef:
23 mei 2020 16:16
Als je het nummer hoort weet je toch gelijk al dat het niet op 3FM thuis hoort, dan mag het mijn smaak niet zijn maar dat is totaal niet relevant in deze discussie.
Gast, waarom dan? Waar is je argument, lees de forumregels eens:
Artikel 3
Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden. Van users wordt verwacht dat ze inhoudelijk, onderbouwd en serieus meepraten op het forum.
https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=9235
Prima om een mening te hebben, maar wat verwacht jij dat een ander kan met een bericht zonder argument? Roepen 'Ja daar ben ik het niet mee eens, want dat hoor je gewoon'?

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
Als je het nummer hoort weet je toch gelijk al dat het niet op 3FM thuis hoort, dan mag het mijn smaak niet zijn maar dat is totaal niet relevant in deze discussie.
In jou ideaalbeeld past het niet thuis. Merol en nog een handje vol andere artiesten zijn ook niet m'n smaak. Daarom zet ik dan ook een andere zender op. Kun je ook gewoon doen.
Of het in het totaalplaatje qua muziek past kun je je afvragen, maar Merol hoor je i.i.g. niet op andere landelijke zenders.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Dat is wel erg kort door de bocht met je 'dan zet je maar een andere zender op' vind je niet? We zitten hier op een radioforum en daar mag je je mening geven.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
23 mei 2020 16:42
Dat is wel erg kort door de bocht met je 'dan zet je maar een andere zender op' vind je niet? We zitten hier op een radioforum en daar mag je je mening geven.
Dan zet IK een andere zender op. Maar je klaagt veel en het is geen een verplichting om 3FM te luisteren...

Overigens: Merol valt, volgens wikipedia, in het genre pop. Dus past er.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Ok, dan is dat duidelijk als dat daar staat.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Pot schreef:
23 mei 2020 16:50
density1 schreef:
23 mei 2020 16:42
Dan zet IK een andere zender op. Maar je klaagt veel en het is geen een verplichting om 3FM te luisteren...

Overigens: Merol valt, volgens wikipedia, in het genre pop. Dus past er.
Met dit argument moet je eens op K3 wikipedia kijken. 😂 Ook popmuziek hihihi

Eens met Destiny1. Merel past niet op 3FM.

Smid70

Bericht door Smid70 »

alex.. schreef:
23 mei 2020 15:11
Daarnaast ben ik de 'dat vind ik' redenen, die in dit topic nogal de boventoon voeren, behoorlijk beu. Dat soort berichten zijn totaal zinloos, tegen het forum reglement en bovenal enorm kinderachtig.
Jammer, hier vlieg je uit de bocht. “Dat vind ik” is de enig juiste manier van discussie die hoort. Jij “vindt” iets, daarmee leg je niet je wil op of dwing je iemand anders hetzelfde te vinden.
Verder prima betoog.

En Indie is geen kleinkunst.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

"NPO 3FM is de zender die staat voor nieuwe muziek en het ontwikkelen van nieuw talent in alle geuren en kleuren."
density1 schreef:
Nee, dat weet ik niet. Ik hoor graag jouw onderbouwing waarom het niet op 3FM thuis hoort. Tot op heden heb ik deze niet gehoord. Ik lees enkel dat het jouw smaak niet is.
RadioLove95 schreef:
23 mei 2020 17:21
Eens met Destiny1. Merel past niet op 3FM.
Ook in dit geval hoor graag jouw onderbouwing waarom het niet op 3FM thuis hoort.

En dank voor deze hele goede bijdrage. Discussiëren met feiten en argumenten. Dank, dank, dank.
alex.. schreef:
23 mei 2020 16:22
Hierbij de missie van 3FM, gewoon te vinden op de NPO website:
NPO 3FM is de zender die staat voor nieuwe muziek en het ontwikkelen van nieuw talent in alle geuren en kleuren. NPO 3 FM is een volwaardig jongerenmerk, dat je behalve op de radio en alle online platforms ook op festivals en bij concerten tegenkomt. Kortom, overal waar jongeren te vinden zijn die gek zijn van muziek.
https://over.npo.nl/organisatie/missie-bestuur-en-bestel/omroepen-netten-en-zenders#content
Er is geen bron te vinden die beschrijft dat een pop act als Merol niet op 3FM thuis zou horen, behalve jouw smaak.
Verklaar waarom een populaire pop act niet op een pop zender als 3FM past?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

alex..

Bericht door alex.. »

Smid70 schreef:
23 mei 2020 17:35
alex.. schreef:
23 mei 2020 15:11
Daarnaast ben ik de 'dat vind ik' redenen, die in dit topic nogal de boventoon voeren, behoorlijk beu. Dat soort berichten zijn totaal zinloos, tegen het forum reglement en bovenal enorm kinderachtig.
Jammer, hier vlieg je uit de bocht. “Dat vind ik” is de enig juiste manier van discussie die hoort. Jij “vindt” iets, daarmee leg je niet je wil op of dwing je iemand anders hetzelfde te vinden.
Verder prima betoog.

En Indie is geen kleinkunst.
Dit was was onvolledig verwoord inderdaad, het ging mij om de 'ik vind' en verder geen argument erbij.

Um, ja niet 1 op 1 inderdaad. Kleinkunst is ook niets meer dan een verzamelnaam voor liedjes met een cabaret achtige insteek ('luisterlied'), vaak niet te groot opgezet (mag ik wikipedia geloven).

Dan zou de discussie eerder gaan over of een lied met de insteek van kleinkunst, maar klinkt als indie of pop, opeens niet zou voldoen? Denk ook aan een Spinvis die eerder een zogenoemd 'luisterlied' maakt (als afgeleiden van kleinkunst), maar in het gerne 'experimentele pop' valt.
Naar mijn mening is dit juist dat rauwe randje wat 3FM wel heeft en Radio 2 niet, zeker nu de classic rotatie omhoog is gegaan.
Pot schreef:
22 mei 2020 22:54
alex.. schreef:
22 mei 2020 22:29
Ik vind het wel een logische keuze. Deze week is de reclame campagne begonnen, dan pak je een megahit die herkenbaarheid kan veroorzaken bij die mogelijke nieuwe luisteraar. Blijkbaar denken zij dat dit de grootste opkomende hit gaat zijn.
Dat eerste stukje begrijp ik, maar het nummer is ook nog niet veel op andere zenders geweest en nog niet heel bekend, mede doordat het net uit is gekomen. En dat van de grootste hit vind ik ook onzin: twee weken geleden was 'Someone - You live in my Phone' de Megahit. Met alle respect: maar 15.000 views op YouTube, terwijl Harry er na vier dagen 19 miljoen heeft en al een grote artiest is. Het is gewoon wat scheef allemaal.
Dit vond ik nog wel een interessante opmerking en ik was het er mee eens. Ik zou eerder 'Someone' als Megahit in vraag stellen dan een Harry Styles. Puur op het feit dat de hitpotentie in dat lied van Someone wel ver te zoeken is door de solo in het midden en kleine schare fans. Een tip parade zou 3FM sowieso niet misstaan (of zoals vele hier opperen, die Verrukkelijke 15 naar 3FM halen als het een schot in de roos blijkt).

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Oortjes schreef:
23 mei 2020 11:30
Dan ben ik benieuwd hoe je dat dan ziet?

Wat je m.i.deed, is de discussie weg zetten als niet relevant. Daar ben ik het niet mee eens, invulling van een zender vind ik uitermate relevant. Als jij de discussie op wil tillen naar een ander perspectief, prima. Dan ben ik wel benieuwd naar jouw beeld daarbij?
Ik wilde de discussie niet wegzetten als niet relevant, maar wel naar een ander niveau tillen dan: "ik vind dat 3FM zo MOET zijn, dus wat ze nu doen is NIET goed". Maar afgelopen uren is Alex mij eigenlijk voor geweest met het verduidelijken van wat ik bedoel. Wat hij zegt, dat is wat ik ook bedoel.

Als je kijkt naar de keuze die gemaakt is, een popzender met alternatief randje, dan vind ik dat ze het nu aardig opgepakt hebben en proberen om dat concept steeds wat verder uit te rollen. In dat licht gezien zijn ze dus prima bezig.

Naar mijn mening is het overigens ook de beste keus die men kan maken, gezien de markt, de toekomst, het verleden en de doelstellingen van de gehele NPO. De meeste kans van slagen heeft dit concept. Jongeren onder de 20 zul je niet gaan bereiken, hoeveel hip-hop etc. je ook gaat draaien, hoeveel youtubers je ook programmeert. Wat mij betreft gaat de NPO serieuze stappen zetten om alles onder de 20 online te gaan bereiken en richten ze zich op de mainstream kanalen (radio+tv) op de doelgroep die daar nog wel interesse in heeft. En zoals gezegd, dan is er op de radio ruimte voor die popzender met een alternatief randje. Mits goed uitgevoerd, waarvan we nu langzaam wat beginnen te zien. En moet dat 8/10% aandeel scoren? Nee hoor, het grote publiek wordt al bediend door Radio 2 en dat is prima zo.

Verder denk ik dat je zenders niet moet beoordelen op 1 of 2 plaatjes die gedraaid worden. Je kunt geen conclusies trekken uit 1 megahit, 1 topsong of een plaatje van Merol.

En tot slot: je kunt prima een discussie hebben over de toegevoegde waarde van een "commercieel klinkend" radiostation bij de publieke omroep. Of over of het niet beter is om de oudere mens te bedienen met een FM-zender ipv jongere mensen, etc etc. Maar dat is allemaal niet aan de orde voor alsnog, dus mijn inziens hoort dat niet thuis in discussies over huidige situaties/stations. Kan prima in een ander topic, zoals iemand dat ook voor Talpa heeft opgetuigd, leuk om dat te lezen.

Hopelijk heb ik het zo wat meer verduidelijkt. En zoals gezegd dus: ook zeer eens met Alex! -bier

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Ingebruik schreef:
23 mei 2020 19:55
Oortjes schreef:
23 mei 2020 11:30
Dan ben ik benieuwd hoe je dat dan ziet?

Wat je m.i.deed, is de discussie weg zetten als niet relevant. Daar ben ik het niet mee eens, invulling van een zender vind ik uitermate relevant. Als jij de discussie op wil tillen naar een ander perspectief, prima. Dan ben ik wel benieuwd naar jouw beeld daarbij?
Ik wilde de discussie niet wegzetten als niet relevant, maar wel naar een ander niveau tillen dan: "ik vind dat 3FM zo MOET zijn, dus wat ze nu doen is NIET goed". Maar afgelopen uren is Alex mij eigenlijk voor geweest met het verduidelijken van wat ik bedoel. Wat hij zegt, dat is wat ik ook bedoel.

Als je kijkt naar de keuze die gemaakt is, een popzender met alternatief randje, dan vind ik dat ze het nu aardig opgepakt hebben en proberen om dat concept steeds wat verder uit te rollen. In dat licht gezien zijn ze dus prima bezig.

Naar mijn mening is het overigens ook de beste keus die men kan maken, gezien de markt, de toekomst, het verleden en de doelstellingen van de gehele NPO. De meeste kans van slagen heeft dit concept. Jongeren onder de 20 zul je niet gaan bereiken, hoeveel hip-hop etc. je ook gaat draaien, hoeveel youtubers je ook programmeert. Wat mij betreft gaat de NPO serieuze stappen zetten om alles onder de 20 online te gaan bereiken en richten ze zich op de mainstream kanalen (radio+tv) op de doelgroep die daar nog wel interesse in heeft. En zoals gezegd, dan is er op de radio ruimte voor die popzender met een alternatief randje. Mits goed uitgevoerd, waarvan we nu langzaam wat beginnen te zien. En moet dat 8/10% aandeel scoren? Nee hoor, het grote publiek wordt al bediend door Radio 2 en dat is prima zo.

Verder denk ik dat je zenders niet moet beoordelen op 1 of 2 plaatjes die gedraaid worden. Je kunt geen conclusies trekken uit 1 megahit, 1 topsong of een plaatje van Merol.

En tot slot: je kunt prima een discussie hebben over de toegevoegde waarde van een "commercieel klinkend" radiostation bij de publieke omroep. Of over of het niet beter is om de oudere mens te bedienen met een FM-zender ipv jongere mensen, etc etc. Maar dat is allemaal niet aan de orde voor alsnog, dus mijn inziens hoort dat niet thuis in discussies over huidige situaties/stations. Kan prima in een ander topic, zoals iemand dat ook voor Talpa heeft opgetuigd, leuk om dat te lezen.

Hopelijk heb ik het zo wat meer verduidelijkt. En zoals gezegd dus: ook zeer eens met Alex! -bier
En S10 en Froukje, Snelle, Roxanne Hazes, Donnie, Jonas Brothers, Thabita en Nielson, Linde schone, J. Balvin, Martin Garrix, Willem etc. Kleine greep van vrijdag.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Ja, en nu?

Ik ga er vanuit dat je die platen allemaal niet passend vindt? Waarom zouden de Jonas Brothers in vredesnaam niet passen? En Snelle, Martin Garrix, Tabitha en Nielson? Allemaal gewoon popmuziek, kan prima in de mix.

De andere die je noemt zijn misschien wat meer discutabel, maar je quote mij en ik schreef dat ik vind dat ze op de goede weg zijn, maar nog niet op het eindpunt. Dus foutjes zullen er ook in zitten.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ingebruik schreef:
24 mei 2020 10:25
Ja, en nu?

Ik ga er vanuit dat je die platen allemaal niet passend vindt? Waarom zouden de Jonas Brothers in vredesnaam niet passen? En Snelle, Martin Garrix, Tabitha en Nielson? Allemaal gewoon popmuziek, kan prima in de mix.
Eens. Het lijkt soms dat de playlist langs de meetlat van de persoonlijke smaak wordt gelegd en dat dat bepaalt of een nummer wel of niet past bij de zender.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Phoenix schreef:
24 mei 2020 10:40
Ingebruik schreef:
24 mei 2020 10:25
Ja, en nu?

Eens. Het lijkt soms dat de playlist langs de meetlat van de persoonlijke smaak wordt gelegd en dat dat bepaalt of een nummer wel of niet past bij de zender.
Allereerst: ik ben blij dat er eindelijk wat inhoudelijker en algemener wordt gekeken naar de koers van 3FM en de playlist.

En wat Phoenix zegt kan ik alleen maar onderschrijven. Dat gebeurt eigenlijk al maandenlang en vooral voor mensen die 3FM niet alternatief genoeg vinden...
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Oortjes

Bericht door Oortjes »

JulesKluivert schreef:
24 mei 2020 10:49

En wat Phoenix zegt kan ik alleen maar onderschrijven. Dat gebeurt eigenlijk al maandenlang en vooral voor mensen die 3FM niet alternatief genoeg vinden...
Komt dat niet door het format "met een alternatief randje"? Dat vind ik niet heel duidelijk.
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie