Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
castmember

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door castmember » 04 dec 2019 13:53

Ergens zou dat gek zijn, want de kleine en grote studio zijn tegelijkertijd opgeleverd. Hoe kan de kleine op dat moment verouderd zijn terwijl de grote dan nog wel up to date is?!?
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 13:56

castmember schreef:
04 dec 2019 13:53
Ergens zou dat gek zijn, want de kleine en grote studio zijn tegelijkertijd opgeleverd. Hoe kan de kleine op dat moment verouderd zijn terwijl de grote dan nog wel up to date is?!?
2 studioos onderhoude is duurder dan 1. Dus denk maar 1 studio update gegeven voor de looks

Moorkop

Bericht door Moorkop » 04 dec 2019 13:59

Ik hoorde het van Siegfried Jongsma(De producer van Herman). Was te gast bij Herman, vandaar dat ik het weet.

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 14:21

Rudy Visser schreef:
04 dec 2019 13:56
castmember schreef:
2 studioos onderhoude is duurder dan 1. Dus denk maar 1 studio update gegeven voor de looks
Ja, dat snap ik, maar die tweede 3FM studio is ook de noodstudio voor Radio 2 (nu niet meer maar dat is ook pas sinds 3 weken ofzo). Daarvoor was het de uitwijk voor de zenders die in het AKN gebouw zaten. Het is ook wel een paar keer gebeurd dat Radio 2 inderdaad zijn intrek moest nemen in de 3FM studios vanwege verstoringen aan hun kant. Dus het niet onderhouden vraag ik me daarom wel af omdat je je noodvoorzieningen wel up to date wil houden.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 14:26

castmember schreef:
04 dec 2019 14:21
Rudy Visser schreef:
04 dec 2019 13:56
castmember schreef:
Ja, dat snap ik, maar die tweede 3FM studio is ook de noodstudio voor Radio 2 (nu niet meer maar dat is ook pas sinds 3 weken ofzo). Daarvoor was het de uitwijk voor de zenders die in het AKN gebouw zaten. Het is ook wel een paar keer gebeurd dat Radio 2 inderdaad zijn intrek moest nemen in de 3FM studios vanwege verstoringen aan hun kant. Dus het niet onderhouden vraag ik me daarom wel af omdat je je noodvoorzieningen wel up to date wil houden.
Volgens mij is ie technisch onderhouden wel. Uiterlijk niet. Voor cams.

castmember

Bericht door castmember » 04 dec 2019 14:53

De cams zelf zijn wel de nieuwe generatie, de muren hebben de nieuwe 3FM vormgeving en kleuren, maar ja, lastig om via foto's of videos te zien of daar een vlekje op zit of niet. Dus ik twijfel of wat je gehoord hebt de volledige waarheid is of meer de mening van iemand.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 04 dec 2019 19:50

castmember schreef:
04 dec 2019 14:53
De cams zelf zijn wel de nieuwe generatie, de muren hebben de nieuwe 3FM vormgeving en kleuren, maar ja, lastig om via foto's of videos te zien of daar een vlekje op zit of niet. Dus ik twijfel of wat je gehoord hebt de volledige waarheid is of meer de mening van iemand.
Een studio is beeld en andere is de nood studio geworde waar j wel mee kunt zenden

Bart144

Bericht door Bart144 » 06 dec 2019 14:05

Volgens mij draaide net de noodband op 3FM. Ze gingen net live vanuit Tivoli naar het nieuws. Daar ging iets mis. 10 seconde stil op zender en daarna startte Franz Ferdinand. Inmiddels gingen ze net hard naar de Ster.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 06 dec 2019 18:31

Radio 5 is niks, maar zit al ruim boven 3 FM. En trouwens laat ze het geld dat 3 FM krijgt van de belastingbetaler en alle FM frequentie en het kan een duchtige concurrent worden op termijn. Overigens hoeft een publieke omroep geen reclame te draaien, want dat is pure concurrentievervalsing. De hele portie publieke maakt zich er schuldig aan.

castmember

Bericht door castmember » 06 dec 2019 19:22

Zolang er steeds meer gesneden wordt in de subsidies van de NPO zal de noodzaak voor reclame en geld uit commercie alleen maar groter worden. Ik zou de NPO ook liever reclame vrij zien (zowel op TV als Radio) maar als het geld niet uit de lengte komt dan moet het wel uit de breedte. En ik geloof niet dat er nog echt veel vet op de botten zit.

En tot daar een (goede) uitspraak over wordt gedaan zitten we nog gewoon ieder uur met Lidl, Carglass en Rabobank op de radio . . .

En verder snap ik sommige kritiekpunten die je hebt best wel. Maar zoals je je post hebt opgezet lijk je wel degene die zwartkijken heeft uitgevonden. De nuance is ver te zoeken.

Orange

Bericht door Orange » 06 dec 2019 19:59

castmember schreef:
06 dec 2019 19:22
Zolang er steeds meer gesneden wordt in de subsidies van de NPO zal de noodzaak voor reclame en geld uit commercie alleen maar groter worden. Ik zou de NPO ook liever reclame vrij zien (zowel op TV als Radio) maar als het geld niet uit de lengte komt dan moet het wel uit de breedte. En ik geloof niet dat er nog echt veel vet op de botten zit.

En tot daar een (goede) uitspraak over wordt gedaan zitten we nog gewoon ieder uur met Lidl, Carglass en Rabobank op de radio . . .

En verder snap ik sommige kritiekpunten die je hebt best wel. Maar zoals je je post hebt opgezet lijk je wel degene die zwartkijken heeft uitgevonden. De nuance is ver te zoeken.
De publieke omroep ontvangt de STER-gelden niet. Die gaan naar de Staatskas en het bedrag dat de publieke omroep krijgt, is een vast bedrag.
Daarnaast zijn er juist plannen om op de televisiezenders een deel van de dag reclamevrij te maken. Er is dus al een uitspraak over gedaan.

castmember

Bericht door castmember » 06 dec 2019 22:32

Er is een plan. Maar verder is er nog weinig gebeurd eigenlijk. Dus ik ben het met je eens dat er ietsje beweging is maar het lijkt nog niet op meer dan een proefballonetje.

Nooit geweten dat het naar het ministerie ging. Dacht dat dit direct naar de NPO ging.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 06 dec 2019 22:40

Orange schreef:
06 dec 2019 19:59
castmember schreef:
06 dec 2019 19:22

De publieke omroep ontvangt de STER-gelden niet. Die gaan naar de Staatskas en het bedrag dat de publieke omroep krijgt, is een vast bedrag.
Daarnaast zijn er juist plannen om op de televisiezenders een deel van de dag reclamevrij te maken. Er is dus al een uitspraak over gedaan.
Voor duidelijkheid. Dat is 180 miljoen per jaar ster geld. Nu gaat burger het gedeelte betalen wat niet binnen meer komen

cassie127

Bericht door cassie127 » 07 dec 2019 00:17

De tweede studio (de kleine) gebruiken ze nu onder andere voor de opnames van podcasts daarnaast is er bijna dagelijks toch nog een uitzending die vanuit de kleine studio komt.

En volgens mij gebruiken ze die niet meer zoveel omdat ze voor die schermen daar een ander bandje moeten starten omdat de schermen in de grote studio anders staan

density1

Bericht door density1 » 07 dec 2019 10:43

Ik denk even 3FM aanzetten, eens horen hoe die inmiddels varen qua muziek. Eerst The Cure met Lullabay, prima niets mis mee en daarna weer snel Bruno Mars...niets veranderd dus. Exemplarisch voor de rest van de muziek dus nog steeds zoals de rest van het format van 3FM.

Plaats reactie