Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Feivel

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Feivel » 13 jul 2019 19:10

Gek he, dat dat zo is, als je uitgerekend twee personality-jocks noemt, @JulesKluivert.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 13 jul 2019 19:11

Dus Frank van der Lende wordt hier gezien als iemand die zichzelf wegcijfert voor de muziek? Of Angelique?
😂
Alleen alternatief is echte muziek.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 13 jul 2019 19:12

Mark van der Molen is een prima Dj die een eigen invulling aan een show kan geven en leunt helemaal niet op een groot ego (luistervaring, start bij 3FM (nogal wakker en markplaats), KinkFM (Avondland met Arjen Grolleman) en radioveronica (solo en somertijd), maar hij heeft de pech dat Ramon bij hem is neergezet en die van alles een schijtlollig item wil maken. En ja, hij kan ook melige radio maken, wat mogelijk van hem verwacht wordt van hogerhand.

Persoonlijke voorkeur: Mark zonder Ramon

(Maar ook deze discussie is al eens eerder ter sprake gekomen)

Phoenix

Bericht door Phoenix » 13 jul 2019 19:24

Henkjan2016 schreef:
13 jul 2019 19:12
Mark van der Molen is een prima Dj die een eigen invulling aan een show kan geven en leunt helemaal niet op een groot ego (luistervaring, start bij 3FM (nogal wakker en markplaats), KinkFM (Avondland met Arjen Grolleman) en radioveronica (solo en somertijd), maar hij heeft de pech dat Ramon bij hem is neergezet en die van alles een schijtlollig item wil maken. En ja, hij kan ook melige radio maken, wat mogelijk van hem verwacht wordt van hogerhand.

Persoonlijke voorkeur: Mark zonder Ramon
Inderdaad. Er wordt hier vaak de vergelijking tussen 3FM en Kink gemaakt. Maar juist in dit soort zaken onderscheid Kink zich op een positieve manier. Dat schijtlollige moet/mag er echt uit wat mij betreft. En dan hoeft het ook weer niet richting een StuBru variant, maar daartussen is nog zoveel ruimte.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 13 jul 2019 19:27

Doe mij maar zoals het nu gaat. Niet alleen alternatief maar ook ruimte voor hits. Ook niet alleen muziek freaks maar ook gewoon gezellige radio.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 13 jul 2019 19:28

JulesKluivert schreef:
13 jul 2019 18:45
Satfreak13 schreef:
13 jul 2019 17:59
JulesKluivert schreef:
13 jul 2019 14:16
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik vind dat bij de commerciëlen veel meer jocks zitten die popie-jopie doen dan op 3FM.
Daarmee diskwalificeer je wel een heel groot luisterpubliek.
Wat versta je dan eigenlijk onder "popie-jopie"? Jouw definitie moet wel heel ruim zijn, als 3FM de overblijvende luistercijfer-kruimels krijgt momenteel.
Waarom diskwalificeer ik daar luisteraars mee? Vroeger was de DJ ondergeschikt aan de muziek, kennelijk hebben mensen dat tegenwoordig liever andersom. Dat is hun goed recht, maar wil niet zeggen dat ik die mening ook heb.

Onder popie-jopie versta ik DJ's die zichzelf (inmiddels) belangrijker vinden dan de muziek.

Marieke Elsinga, Frank Dane, Gerard Ekdom, Giel Beelen, om er een paar te noemen. Die laatste twee hebben een grote liefde voor muziek maar bij hun draait het inmiddels meer om de show of hun persoonlijkheid dan om de muziek (vind ik).
Volledig duidelijk wat je bedoelt met je eerdere opmerking, want je noemt enkel ochtend jocks, waar personality inderdaad belangrijk is. Tijdens de daluren hoor ik op de commerciële zenders hele kundige jocks die zich ondergeschikt maken of in dienst stellen van muziek en zender. Meer dan dat op publieke zenders gebeurd zelfs.
28-01-08 / 22-04-10

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 13 jul 2019 19:42

Phoenix schreef:
13 jul 2019 19:28
Tijdens de daluren hoor ik op de commerciële zenders hele kundige jocks die zich ondergeschikt maken of in dienst stellen van muziek en zender. Meer dan dat op publieke zenders gebeurd zelfs.
Wat bedoel je hiermee? Ik vond Bart Arens en Jorien Renkema aardig bescheiden en nogal op muziek gericht.

Smid70

Bericht door Smid70 » 13 jul 2019 19:54

Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 12:33
Smid70 schreef:
12 jul 2019 22:39
Luc van Ostade schreef:
12 jul 2019 19:54

Dat is gewoon uitgaan van je eigen kracht. Sommige artiesten/muziek horen thuis in beide formats omdat het zo breed is. Dat geldt zeker voor Ed Sheeran. Die bereikt 20-ets, kids, 40-ers, 30-ers, enz. Zijn nieuwe album is bijvoorbeeld veel meer hiphop georiënteerd dan zijn vorige album, dat meer Radio 2 is.

Kan prima dus.
Ach, weet je wat we gooien alle formats uit het raam want uit iedere leeftijdsgroep is wel iemand te vinden die van alles goed vind.

De megahit/topsong is bepaald geen hiphop btw.
Dus je ontkent dat er artiesten zijn die in meerdere doelgroepen vallen?
Nee hoor, ik chargeer, maar met jou manier van redeneren maak je dat je elke artiest op alle zenders kunt draaien want overlap zal je altijd hebben.

God bewaren me maar er is vast iemand die bij voorbeeld Kink luistert en Davina Michelle helemaal het einde vind.
Dat zou dan beteken, als ik jou redenatie volg, dat je die dan ook op Kink kunt draaien.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jul 2019 08:13

Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 19:42
Phoenix schreef:
Tijdens de daluren hoor ik op de commerciële zenders hele kundige jocks die zich ondergeschikt maken of in dienst stellen van muziek en zender. Meer dan dat op publieke zenders gebeurd zelfs.
Wat bedoel je hiermee? Ik vond Bart Arens en Jorien Renkema aardig bescheiden en nogal op muziek gericht.
Op dat tijdstip hoor je op commerciële zenders ook jocks en op muziek gerichte programma's. Je noemt enkel ochtendjocks (Marieke, Dane, Ekdom, Beelen) als voorbeelden. De publieken willen juist tijdens daluren nog weleens personalities programmeren, zoals Stenders en Staverman op 2. Bij de commerciëlen gebeurt dat niet.
28-01-08 / 22-04-10

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 jul 2019 09:27

Phoenix schreef:
14 jul 2019 08:13
Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 19:42
Phoenix schreef:
Op dat tijdstip hoor je op commerciële zenders ook jocks en op muziek gerichte programma's. Je noemt enkel ochtendjocks (Marieke, Dane, Ekdom, Beelen) als voorbeelden. De publieken willen juist tijdens daluren nog weleens personalities programmeren, zoals Stenders en Staverman op 2. Bij de commerciëlen gebeurt dat niet.
Scherpe analyse inderdaad! Maar dat soort 'personalities' zitten bij 3FM in elk geval niet tijdens de daluren, dat was waarom ik het argument van Luc tegensprak.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 14 jul 2019 11:07

Smid70 schreef:
13 jul 2019 19:54
Luc van Ostade schreef:
Smid70 schreef:
12 jul 2019 22:39

Ach, weet je wat we gooien alle formats uit het raam want uit iedere leeftijdsgroep is wel iemand te vinden die van alles goed vind.

De megahit/topsong is bepaald geen hiphop btw.
Nee hoor, ik chargeer, maar met jou manier van redeneren maak je dat je elke artiest op alle zenders kunt draaien want overlap zal je altijd hebben.

God bewaren me maar er is vast iemand die bij voorbeeld Kink luistert en Davina Michelle helemaal het einde vind.
Dat zou dan beteken, als ik jou redenatie volg, dat je die dan ook op Kink kunt draaien.
Jij hebt het over kleine uitzonderingen. Ik heb het over grote groepen luisteraars die Ed Sheeran geweldig vinden. Dus je chargeert zoveel dat je je doel voorbij schiet.

Sommige artiesten passen nu eenmaal in meerdere doelgroepen, Ed Sheeran misschien nog wel het meest van allemaal.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 14 jul 2019 11:09

Phoenix schreef:
14 jul 2019 08:13
Duidelijk en ik ben het met je eens. Ik begrijp ook niet zo goed waarom Radio 2 persoonlijkheden op kantooruren programmeert. Maar luisteraars lijken het geweldig te vinden, dus het lijkt vooralsnog geen slechte keuze.

Smid70

Bericht door Smid70 » 14 jul 2019 13:07

Luc van Ostade schreef:
14 jul 2019 11:07
Smid70 schreef:
13 jul 2019 19:54
Luc van Ostade schreef:

Jij hebt het over kleine uitzonderingen. Ik heb het over grote groepen luisteraars die Ed Sheeran geweldig vinden. Dus je chargeert zoveel dat je je doel voorbij schiet.

Sommige artiesten passen nu eenmaal in meerdere doelgroepen, Ed Sheeran misschien nog wel het meest van allemaal.
Je vergeet dat mevr. Michelle ongelooflijk succesvol is en ongetwijfeld meer fans heeft dan meneer Sheeran. Grote groepen luisteraars vinden Andre Hazes nog geweldiger. Dus die vlieger van jou gaat niet op.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 14 jul 2019 13:22

Smid70, je wilt het heel graag niet begrijpen. Maar ik weet zeker dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel.

Maar als jij tot in het diepste van je vezels niet begrijpt dat Ed Sheeran op 3FM past en denkt/vindt dat dat hetzelfde is als Davina Michelle op KINK, dan mag dat natuurlijk. We leven in een vrij land!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 jul 2019 17:39

Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 12:34
Maar de meeste dj’s bij 3FM zijn vooral bezig met populair doen en met zichzelf.
Maar wie bedoel je hier nou precies? Geef eens namen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Plaats reactie